Flesz Fashion Night 2018 z Mea Group
Po raz siódmy, tym razem w industrialnej przestrzeni dawnej praskiej drukarni przy Mińskiej 65 w Warszawie, odbyła się Flesz Fashion Night, wydarzenie modowe organizowane przez Edipresse Polska. Za realizację eventu odpowiadała Mea Group.
Według konceptu kreatywnego Mea Group oprawa wizualna, animacje, scenografia i muzyka, odzwierciedlały temat przewodni Flesz Fashion Night 2018 (FFN): The Art of Industry. Do kreacji kluczowych elementów wizualno-scenograficznych wykorzystano ramiona robotyczne, dzięki którym kolekcje dziewięciu polskich projektantów zyskały niepowtarzalną oprawę.
W rezultacie goście FFN 2018 trafili do industrialnego świata, a surowe wnętrza, z widocznymi śladami przemysłowej przeszłości, stały się tłem dla pokazu mody z wykorzystaniem technologii na co dzień spotykanych na liniach produkcyjnych, w fabrykach. Robotyczne ramiona, podobnie jak witająca gości wirtualna postać Iwony z syntetyzatorem mowy, były aktywnymi uczestnikami pokazu, wyznaczały jego rytm. Ruch, animacje zsynchronizowane z surową w formie muzyką – skomponowaną specjalnie na Flesz Fashion Night 2018 przez Radka Dudę i Pawła Piechura – sprawiały, że pokaz kolekcji poszczególnych projektantów przykuł uwagę kilkuset gości, w tym gwiazd i mediów.
Muzyka nawiązywała do dźwięków kojarzonych z przemysłem, surowym otoczeniem, z mocnymi i ciężkimi brzmieniami. Była ważnym elementem współtworzącym atmosferę pokazu, na który projektanci przybyli ze swoimi muzami, ubranymi w kreacje własnego autorstwa. W tym roku Maciej Zień pojawił się z Małgorzatą Kożuchowską, duet MMC z Edytą Herbuś, Ranita Sobańska z Adą Fijał, duet Paprocki&Brzozowski z Julią Wieniawą, projektantki Bizuu z Katarzyną Zielińską, Lidia Kalita z Martą Kuligowską, Mariusz Przybylski z Agnieszką Woźniak-Starak, Agnieszka Maciejak z Aleksandrą Żebrowską, a Łukasz Jemioł z Mariettą Żukowską.
Na wybiegu z jednej strony można było zobaczyć kreacje stworzone z wykorzystaniem materiałów kojarzonych z nowoczesnością, takich jak tworzywa sztuczne (prezentowane przez modelki stylizowanymi na boty), a z drugiej – z naturalnych tkanin. Każdy projektant na swój sposób zinterpretował temat przewodni Flesz Fashion Night 2018 – The Art of Industry. Muzycznymi gwiazdami wieczoru byli Mateusz Ziółko i zespół Xxaanaxx. Za choreografię pokazu mody odpowiadała Magdalena Rozenfeld.
– Przy tworzeniu konceptu Flesz Fashion Night 2018 zależało nam, aby – jak przy każdym tworzonym przez nas evencie – zaproponować gościom wydarzenia niezwykłe rozwiązania, zaskoczyć ich. The Art of Industry budzi wiele skojarzeń, my postanowiliśmy sięgnąć po te mniej oczywiste – mówi Magda Kozicka, dyrektor produkcji Mea Group.
– Doprowadziliśmy do ścisłej interakcji między światem mody, sztuki i technologii. Po raz pierwszy w naszym kraju ramiona robotyczne były aktywnymi i tak wielowymiarowo wykorzystanymi elementami pokazu mody. A wszystko w ramach współpracy z Edipresse Polska – klientem, który ma odwagę pokazywać oraz wspierać nowe trendy w modzie, sztuce, a także w świecie eventu – dodaje Magda Kozicka.
Event odbył się 4 września 2018 r.