Ukazała się książka „Marka korporacyjna i jej komunikacja”
Kompendium „Marka korporacyjna i jej komunikacja” skierowane jest do specjalistów od public relations, zarządzania marką i szeroko pojętej komunikacji. Autorami monografii są Paweł Bylicki, prezes agencji Public Dialog, oraz dr Jarosław Kończak, adiunkt na Wydziale Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.
„Marka korporacyjna i jej komunikacja” to przewodnik po zagadnieniach związanych z marką korporacyjną, elementami jej budowy, komunikacji, jej roli i funkcji. Czytelnicy otrzymują kompendium wiedzy na temat tożsamości korporacyjnej, wizerunku i reputacji organizacji. Książka opisuje, jak stworzyć inspirującą wizję i misję marki, pomaga zrozumieć, czym są wartości i kultura korporacyjna. Autorzy stawiają tezę, że komunikacja korporacyjna jest wyższą i bardziej efektywną formą zarządzania w dużych organizacjach niż tradycyjne public relations. – Pojawiły się nowe formy, nowe kanały wymiany informacji i dotarcia do interesariuszy, ale przede wszystkim jest coraz większa potrzeba integracji przekazu budującego obraz firmy. Zarządzanie komunikacją na tych wszystkich poziomach, tak by organizacja mówiła jednym głosem, miała całościowy, spójny przekaz, to w dużej mierze zadanie komunikacji korporacyjnej. Zarówno rynek, jak i badania pokazują, że jej rola będzie sukcesywnie rosła. Staramy się wytłumaczyć na przykładzie światowych konkretnych case studies, dlaczego reputacja to klucz do serc i umysłów konsumentów – mówi dr Jarosław Kończak, adiunkt na Wydziale Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.
„Marka korporacyjna i jej komunikacja” to 350 stron teorii i praktyki, blisko 130 case studies, tabel i grafik. To pozycja dla wszystkich tych, którzy interesują się dziedziną współczesnego komunikowania marek, ale przede wszystkim praktyków. Pokazuje m.in. jak planować komunikację korporacyjną i jak układać strategię, jak mapować interesariuszy, jakie miejsce w strukturze organizacji powinna zajmować komunikacja.
– Staraliśmy się, aby teorię podpierać praktyką, dlatego odbiorca otrzymuje liczne przykłady zastosowań rozwiązań przez globalne marki. W monografii dokonaliśmy przeglądu ponad 150 światowych książek dotyczących komunikacji korporacyjnej, żeby przedstawić czytelnikowi aktualne informacje na ten temat. Ponadto, publikacja oparta jest na autorskich badaniach, jakie wykonaliśmy w tym obszarze, i zawiera gotowe ćwiczenia do wykorzystania na warsztatach strategicznych przy formułowaniu strategii – powiedział Paweł Bylicki, CEO agencji Public Dialog.
Książka jest dostępna w Wydawnictwie Newsline: https://bit.ly/2qcJ6Cd, a także w Księgarni Ekonomicznej w Warszawie na ulicy Grójeckiej 67.
O autorach:
Paweł Bylicki – absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizacja: Marketing Polityczny i Public Relations. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relationsi International Branding Association (IBA). Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w PR. Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej oraz pozycjonowaniu firm na rynku. Autor publikacji eksperckich na temat komunikacji korporacyjnej i zagadnień związanych z budowaniem marek. Teoretyk i praktyk, prowadzi szkolenia w zakresie zasad współpracy z mediami i wystąpień publicznych, wykładowca na Uniwersytecie Warszawskim, w Szkole Strategii Marki, Collegium Civitas czy London School of Public Relations.
Juror w międzynarodowym konkursie POTY (Project of the year by IPRN), Stevie Awards (2016), a także Złotych Spinaczy (Związek Firm Public Relations). Od 2010 CEO w agencji Public Dialog, gdzie współtworzył i zarządzał ponad 100 projektami z zakresu PR. Doradzał zarządom polskich oddziałów pięciu firm z listy Fortune 500. Współtwórca pierwszego w Polsce badania na temat „Roli komunikacji korporacyjnej”, przeprowadzonego wśród największych polskich i międzynarodowych firm (250+), jak również „Fake news z perspektywy polskich dziennikarzy”. Nadzorowane przez niego projekty zdobywały liczne polskie i międzynarodowe nagrody, w tym: Złote Spinacze, Magellan Awards, Mercure Excellence Awards, POTY, Stevie Awards, SABRE i IPRA (finalists).
Jarosław Kończak – doktor nauk humanistycznych, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Public Relations w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych UW. Adiunkt na Wydziale Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Posiadający blisko 25 lat doświadczenia pracy w mediach, biznesie i administracji rządowej. Dziennikarz agencyjny, prasowy, radiowy oraz telewizyjny. Po latach pracy w mediach związał się z public relations, reklamą oraz sponsoringiem.
Wieloletni pracownik i manager Departamentu Zarządzania Marką, Departamentu PR i Pionu Komunikacji Korporacyjnej w Telekomunikacji Polskiej oraz Orange. Współtwórca długoletniej polityki sponsoringowej obu firm. Przez 12 lat zajmował się sponsoringiem Piłkarskiej Reprezentacji Polski, a przez osiem lat był związany z Polską Reprezentacją Olimpijską. Przygotował również szereg działań sponsoringowych i marketingowych Euro 2012, a także realizował wiele projektów m.in. w ramach komunikacji korporacyjnej, zarządzania marką, sponsoringiem, public relations i nowymi mediami. Autor monografii, artykułów naukowych, raportów, badań i opracowań dotyczących m.in. sponsoringu, komunikacji marki, reklamy i historii mediów. Współtwórca pierwszego w Polsce badania „Rola komunikacji korporacyjnej”. Skoncentrowany na pracy dydaktycznej i naukowej w obszarach komunikacji korporacyjnej, zarządzania marką, reklamy oraz sponsoringu, przede wszystkim w obszarze sportu.