Ewesa jako pierwsza agencja eventowa w Polsce publikuje Raport Zrównoważonego Rozwoju

Ewesa Brand & Customer Experience Agency po raz pierwszy publikuje Raport Zrównoważonego Rozwoju. Firma policzyła swoje emisje w zakresie 1, 2 oraz wybranych kategoriach zakresu 3, wdrożyła strategie redukcji oraz skompensowała emisje, których nie dało się uniknąć w 2023 roku, stając się pierwszą w Polsce agencją eventową neutralną węglowo.
 
Agencja przygotowała raport emisji gazów cieplarnianych za lata 2022 i 2023, a także zaraportowała swój wpływ na otoczenie w obszarze social (społeczeństwo) we współpracy z zespołem eksperckim firmy TerGo.
 
Raport i zawarte w nim deklaracje środowiskowe dotyczące przyszłości agencji są konsekwencją wdrożenia strategii zrównoważonego rozwoju opracowanej podczas serii szkoleń, które poprowadziły ekspertki TerGo dla zespołu Ewesy. Podczas szkoleń zespół poznał zagadnienia związane ze śladem węglowym, ESG oraz Celami Zrównoważonego Rozwoju, a także wypracował własną metodologię tworzenia zielonych i bardziej zrównoważonych eventów.
 
– 2023 rok był dla nas niesamowity. Zrealizowaliśmy ponad 300 projektów na 14 rynkach na świecie! Zdajemy sobie sprawę, że im szerzej i więcej działamy, tym większy mamy wpływ na otoczenie, a tym samym zwiększa się odpowiedzialność, jaką ponosimy za nasz ślad węglowy. Dlatego policzyliśmy nasze emisje w zakresach 1, 2 oraz wybranych kategoriach zakresu 3 w 2023 roku. Policzyliśmy także nasze emisje historyczne – za 2022 rok, w zakresach 1 i 2. Dodatkowo nieuniknione emisje za rok 2023 zoffsetowaliśmy kredytami węglowymi wysokiej jakości – mówi Karolina Olszanowicz, managing partner i key account director Ewesy.
 
W raporcie zostało opisane także case study jednego z eventów i działań agencji podjętych na etapie planowania. Agencja zaangażowała klienta do aktywnego obniżania śladu węglowego, np. poprzez wybór ekologicznych opakowań żywności, skrócenie łańcucha dostaw, wypożyczanie ubrań dla hostess czy wprowadzenie usprawnień w transporcie.
 
Ewesa zadeklarowała również swoje wsparcie dla Celów Zrównoważonego Rozwoju (ang. Sustainable Development Goals, SDG), wybierając w procesie analizy istotności te obszary, na które jako biznes ma największy wpływ i w ramach których najbardziej aktywnie będzie działać.
 
– Liczenie, redukowanie i kompensowanie emisji jest obowiązkiem każdej świadomej firmy, która dba o planetę oraz chce odpowiadać na oczekiwania swoich klientów i kontrahentów. – mówi Ewelina Sasin, założycielka agencji Ewesa i współzałożycielka TerGo. – Te oczekiwania w 2023 przybrały już bardzo konkretną formę, np. zapytań o realizację strategii ESG i dekarbonizację łańcucha wartości. Te kwestie musimy już adresować w przetargach. Agencje zobowiązane są do załączenia do swoich ofert nowych informacji, np. o liczbie osób w zespole przeszkolonych z zakresu ESG, śladzie węglowym realizacji czy końcowego produktu, a także deklaracji posiadania i realizacji strategii ESG. Dla firm, które nie mają w swoim DNA troski o środowisko, to alarmujący sygnał, że najwyższy czas się tym tematem zainteresować. Firmy, które będą zwlekać z podjęciem działań dekarbonizacyjnych, poniosą nie tylko straty wizerunkowe; staną także przed ryzykiem utraty partnerów biznesowych.
 
W 2024 roku (18. roku istnienia agencji) Ewesa wdraża plan obniżania emisji, m.in. przechodząc na energię w całości produkowaną z odnawialnych źródeł.
 
Raport dostępny jest tutaj >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl