Fundacji Carbon Footprint: działania na rzecz branży MICE

Raport roczny Fundacji Carbon Footprint przedstawia najważniejsze wydarzenia ubiegłego roku oraz wyzwania organizacji sektora NGO z obszaru dekarbonizacji.
 
Krakowska Fundacja Carbon Footprint, obecna na rynku od 2019 roku, opublikowała raport za 2024 rok, podsumowując swoją działalność. To pierwsza fundacja w Europie Środkowej, która podjęła tematykę śladu węglowego na tak dużą skalę. Swoją misję realizuje poprzez dostarczanie narzędzi kalkulacyjnych i certyfikacyjnych oraz publikowanie treści merytorycznych. Wspiera biznes w dekarbonizacji i raportowaniu niefinansowym ESG, bada ślad węglowy firm, organizacji, procesów produkcyjnych, usług, produktów i wydarzeń, wydaje rekomendacje i zielone certyfikaty oraz edukuje w zakresie zrównoważonego rozwoju.
 
Kluczowe projekty
Miniony rok był dla Fundacji Carbon Footprint czasem realizacji ambitnych celów na wielu polach: edukacyjnym, biznesowym i medialnym. Organizacja wskazuje w raporcie na umocnienie partnerskiej relacji w zakresie analityki śladu węglowego oraz ESG z firmami takimi, jak: Columbus Energy, Fakro, AMS i Stalexport SA; wydarzeniami takimi, jak: kongres polityczno-gospodarczy: Impact Cee, festiwal kina ekologicznego: BNP Paribas Green Film Festival czy rajd dla klimatu: Climate Poland Classic. Do grona klientów i partnerów Fundacji w 2024 roku dołączyli między innymi: Krakowski Festiwal Filmowy, bank Credit Agricole, Grupa Żabka, agencje: eventowe – Live Age i Compani oraz brandingowa: Admind Branding & Communications. Fundacja zrealizowała cztery kampanie edukacyjne, w tym jedną dwujęzyczną, prezentowane na nośnikach outdoorowych zlokalizowanych w prestiżowej lokalizacji krakowskich Plant.
 
Strategia dekarbonizacji dla branży MICE
Fundacja, opierając się na swoim doświadczeniu w zakresie budowania zrównoważonych wydarzeń, opisuje współpracę strategiczną z organizacją Kraków5020 oraz inicjatywą Kraków Network, która zrzesza kilkuset interesariuszy przemysłu spotkań, którzy poszukują know-how oraz narzędzi z zakresu ESG. W lipcu 2024 roku Fundacja opublikowała, jak zaznacza, pierwszą strategię dekarbonizacji dla branży MICE zrealizowaną na zlecenie Kraków5020. Dokument zaprezentowano podczas konferencji prasowej w Centrum Kongresowym ICE Kraków.
 – Cieszę się, że w 10. roku działalności ICE Kraków, tworząc strategię dekarbonizacji, pokazujemy, że dbamy o konkurencyjność naszego obiektu i dostosowujemy go do aktualnych potrzeb. Działania na rzecz zmniejszania śladu węglowego w branży MICE są dziś koniecznością wynikającą nie tylko z regulacji prawnych – stają się także standardem dla organizatorów i podmiotów wykonawczych. W pełni się z tym zgadzam i uważam, że troska o środowisko powinna być naturalnym elementem każdej działalności – powiedziała Paula Fanderowska, pełniąca do końca października 2024 roku funkcje wiceprezeski Kraków5020, spółki zarządzającej ICE Kraków.
 
Carbon Footprint Summit 2024
Znaczną część rocznego raportu Fundacji stanowi sprawozdanie dotyczące kluczowej inicjatywy: 5. edycji Szczytu Klimatycznego Carbon Footprint Summit, zatytułowanej „Kierunek dekarbonizacja”. Wydarzenie poruszało zagadnienia związane między innymi ze śladem węglowym, odnawialnymi źródłami energii (OZE), transformacją energetyczną oraz offsetem węglowym.
W konkursie Carbon Footprint Challenge Awards nominowano liczne podmioty i wręczono statuetki wyróżnionym osobom, w tym dr. Konradowi Skotnickiemu (@doktor_z_tiktoka) za popularyzację nauki oraz Centrum Nauki i Techniki EC1 w Łodzi za interaktywną wystawę poświęconą śladowi węglowemu.
Tegoroczna edycja wydarzenia w liczbach to: 2 niezależne konferencje, 1100 uczestników, 6 godzin transmisji, 16 partnerów biznesowych, 17 partnerów medialnych, 43 prelegentów i panelistów, 6 paneli dyskusyjnych, wernisaż plakatów ekologicznych projektu Plakaton, 109 nośników outdoorowych AMS, 229 publikacji, 9 kanałów komunikacji w mediach społecznościowych oraz 13 wolontariuszy.
 
Fundacja Carbon Footprint organizacją pożytku publicznego
W 2024 roku Fundacja po raz pierwszy zrealizowała kampanię 1,5 proc. OPP, umożliwiającą osobom fizycznym finansowe wsparcie organizacji pożytku publicznego w ramach rocznego rozliczenia podatkowego. W ramach działań kampanii przewidziano m.in. ekspozycję outdoorową na krakowskich Plantach.
 
Podsumowanie 2024 w liczbach
Fundacja Carbon Footprint zrealizowała w minionym roku 18 inicjatyw społecznych, 15 edukacyjnych, 17 projektów komercyjnych i 7 autorskich np. „Połącz kropki”, czyli kampanię edukacyjną, prezentowaną na krakowskich Plantach. Organizacja nawiązała partnerstwa i podpisała umowy na działania komercyjne w zakresie analityki śladu węglowego, dekarbonizacji i ESG.
 
Plany na 2025 rok
Fundacja, oprócz działań edukacyjnych budujących świadomość i promujących wiedzę na temat śladu węglowego oraz ograniczania emisji, w 2025 roku skupi się na współpracy komercyjnej w obszarze analityki śladu węglowego, dekarbonizacji i ESG. W ramach tych działań będzie także promować międzynarodowy znak towarowy Carbon Footprint Approved, który opiera się na kryterium śladu węglowego i uwiarygadnia działania podmiotów na rzecz jego redukcji wytwarzanych produktów lub usług. Jednocześnie potwierdza zaangażowanie w realizację celów zrównoważonego rozwoju.
– W 2024 roku świętowaliśmy piąte urodziny. To były dobre lata – pracowite i dynamiczne. Zbudowaliśmy zespół ekspertów oraz przestrzeń do realizacji celów związanych z ochroną klimatu. Za nami coroczne szczyty klimatyczne Carbon Footprint Summit, podczas których omawiane są aktualne wyzwania jednostek, organizacji i instytucji związane z ochroną klimatu i dekarbonizacją. Fundacja jest partnerem zielonej transformacji świadomego biznesu. Tworzymy produkty i usługi oparte na analizie śladu węglowego, ESRS-ach i najnowszych zielonych trendach. Dziś Carbon Footprint Foundation to synonim profesjonalizmu, terminowości i jakości. Czuję dumę i wielką radość, że od pięciu lat mogę być częścią tej historii – powiedziała Agnieszka Rozwadowska, prezeska Fundacji
 
– Fundacja ma pięć lat. Organizacja wciąż poszukuje nowej formuły promowania idei ograniczania śladu węglowego oraz procesu jego liczenia. Dziś współpracuje z wieloma znakomitymi firmami i partnerami, co najlepiej świadczy o jej rozwoju. Kraków, choć na mapie świata nie jest kojarzony z ograniczaniem śladu węglowego, zyskuje w tym kontekście nowe znaczenie. Myślę, że zespół Fundacji, lojalny i zaangażowany, wykonuje fantastyczną pracę, za co serdecznie dziękuję – mówił podczas otwarcia 5. edycji Carbon Footprint Summit Dawid Zieliński, fundator.
 
Raport roczny Fundacji Carbon Footprint jest dostępny w linku oraz na stronie internetowej: https://carbonfootprintfoundation.com
 
Współpraca Fundacji Carbon Footprint z MeetingPlanner.pl ujęta w raporcie organizacji to dwa projekty: Strategia dekarbonizacji dla branży MICE i MP Impact® sesja poświęcona analityce śladu węglowego.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl