Chaos jako początek rzeczy wielkich!
Zgodzicie się, że myśleć potrafimy wszyscy, prawda?
„Kreatywność jest fundamentalnym aspektem człowieczeństwa, przysługującym każdemu z nas. Codziennie podejmujemy decyzje, rozwiązujemy problemy i szukamy nowych dróg do osiągnięcia celów – wszystkie te działania wymagają twórczego myślenia”1. Rick Rubin poza robieniem genialnej muzyki, całkiem nieźle definiuje też kreatywność w swojej książce „Akt twórczy. Nowy sposób bycia”, która niejako zainspirowała mnie do popełnienia tego artykułu.
W HOLO Events codziennie rozwijamy potencjał naszych ludzi, nie oglądając się na ich stanowisko. Naszym nadrzędnym celem jest stworzenie bezpiecznej i otwartej atmosfery – takiej, w której wszyscy członkowie zespołu będą chcieli dzielić się swoimi pomysłami i aktywnie brać udział w kreatywnych procesach. Odważnie wypowiadając swoje pomysły i wyrażając siebie.
Zawsze staramy się budować w ludziach przekonanie, że naprawdę liczy się każde zdanie, każdy pomysł, przemyślenie czy wątpliwość – niezależnie od doświadczenia i pełnionej funkcji w organizacji. Wspólne czytanie briefu ma dla nas wielkie znaczenie – im więcej pytań zadamy sobie w grupie, tym więcej odpowiedzi pojawi się na stole. One często układają się w kierunki, a przede wszystkim pozwalają wyjść poza nasze bańki informacyjne i spojrzeć trochę szerzej. Dzięki temu pomysły mają okazję zabrzmieć, a później rezonować!
Bo kreatywność to też zjawisko zbiorowe
Mówi się, że sukces ma wielu ojców... dlatego w przypadku konceptu eventowego synergia działań zespołów jest absolutnie kluczowa. Oferta nigdy nie powstaje w zaciszu biurka copywritera, grafika, specjalisty 3D, producenta czy accounta składającego kosztorys. To zawsze efekt współpracy, a przede wszystkim wspólnych rozmów wszystkich zaangażowanych w projekt. Jasne – zadaniem kreatywnego jest złapać koncept, zbudować dla niego story, a potem przełożyć na szereg egzekucji, ale rzecz w tym, by mógł pracować na mapie myśli rzucanych podczas burzy mózgów i wytyczyć kierunek, w którym pójdziemy jako agencja – czy to w przetargu, czy już podczas realizacji.
Efekt kreatywnego motyla
Pamiętacie, jak diagnozy stawiał dr Gregory House? Łączył kropki w najmniej oczekiwanych momentach. I dokładnie o to chodzi – czasem wystarczy jedna głośno wypowiedziana myśl, by poruszyć lawinę skojarzeń, z których następnie rodzą się niesamowite koncepty. Cytując Rubina: „Kreatywność nie jest rzadką umiejętnością. Nie jest trudno dostępna. Tworzenie to podstawowy aspekt człowieczeństwa. Nasze przyrodzone prawo. Przysługuje ono wszystkim. Kreatywność nie ogranicza się do tworzenia sztuki. Akty twórcze są udziałem każdego z nas – codziennie”.
Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś myśli ma!
Wszyscy mamy w sobie potencjał do tworzenia, a kluczem jest znalezienie sposobu na jego uwolnienie. Kreatywność to podstawowe prawo każdego z nas – prawo do eksplorowania, eksperymentowania i wyrażania siebie poprzez różnorodne formy przekazu. To codzienne wyzwania wymagające od nas twórczego myślenia, współpracy i odwagi do wyrażania siebie. Zachęcam Was do korzystania z różnorodności doświadczeń, pasji, spojrzenia na świat wszystkich osób pracujących w Waszych zespołach niezależnie od stanowiska czy działu!
To ludzie, którymi się otaczacie na co dzień są tym nieskończonym źródłem kreatywnych pomysłów, które mogą być początkiem czegoś naprawdę wielkiego!
[1] R.Rubin „Akt twórczy. Nowy sposób bycia”, Wydawnictwo zysk i s-ka, 2023 strona 13
Autorka: Anna Górka, Event Director, HOLO Events
Cykl „Odsłuch rynku z HOLO – HALO tu HOLO”
Dla HOLO Group świat marketingu nie ma żadnych tajemnic. Jak zrobić udany event? Jak stworzyć wyjątkową komunikację w POS? Te tematy opatrzone profesjonalizmem i kilkunastoletnim doświadczeniem całego teamu dają wiele możliwości na stworzenie niezapomnianych emocji.
W tym cyklu dowiecie się między innymi: jakie trendy królują w branży eventowej, w kreacji, produkcji POSM oraz komunikacji digital; jakie narzędzia wykorzystuje przy ich realizacji agencja HOLO Events czy z kim pracuje realizując największe projekty.
Co miesiąc team HOLO Group podzieli się wnioskami, analizami, inspiracjami w cyklu „Odsłuch rynku z HOLO”. Głos „HALO tu HOLO” usłyszcie co drugi poniedziałek.
Zobacz też: Od rysunków do wizualizacji 3D, czyli jaką drogę przeszły kreacje eventowe >>>
ARTYKUŁ PARTNERA