Redefinicja wartości w biznesie: jak budować sukces w zgodzie z autentycznością, etyką i długofalową wizją?

Urszula Piotrowska-Topa i Dominika Beliniak, założycielki MindSpark, w cyklu Redefinicja
Na zdjęciu: Urszula Piotrowska-Topa i Dominika Beliniak, założycielki MindSpark, w cyklu Redefinicja

Obserwując rynek i uczestnicząc w nim widzimy wiele patologicznych relacji, złych i kosztochłonnych przetargów, braku poszanowania po obu stronach. Ale posiadamy także wiele przykładów na to, że można działać inaczej – etycznie, z dbałością o jakość relacji i długofalowy rozwój. Wierzymy, że #redefinicja dzieje się tu i teraz, a jedynie zauważenie tych zmian i aktywne uczestnictwo w nich pozwoli nie tylko osiągnąć sukces, ale także realnie wpłynąć na rozwój całej branży.
Piszą w felietonie z cyklu „Redefinicja” Dominika Beliniak i Urszula Piotrowska-Topa, założycielki MindSpark.

 
Zaparz kawę, usiądź wygodnie i pozwól się zainspirować! Event marketing to nie tylko organizacja wydarzeń – to sztuka budowania emocji, angażowania ludzi i tworzenia niezapomnianych doświadczeń, ale też sztuka prowadzenia odpowiedzialnego biznesu i budowania wartości. Startujemy z cyklem felietonów, w których przyjrzymy się trendom, kulisom branży i kreatywnym pomysłom, które rozpalą Twoją wyobraźnię.

 
Wiosna przynosi świeżość, nową energię i inspirację do zmian – nie tylko w przyrodzie, ale także w biznesie. To moment, w którym natura budzi się do życia, a my, inspirując się tą przemianą, możemy spojrzeć świeżym okiem na wartości, które kształtują nasze firmy. Tak jak rośliny potrzebują solidnych korzeni, aby wzrastać, tak organizacje, aby rozwijać się w dynamicznym świecie, muszą opierać się na autentyczności, etyce i długofalowej wizji.
 
Współczesny świat biznesu podlega dynamicznym zmianom, przechodzi ewolucję. Globalizacja, rozwój technologii oraz rosnąca świadomość konsumentów sprawiają, że firmy nie mogą już opierać swojego sukcesu wyłącznie na efektywności operacyjnej czy maksymalizacji zysków i ekspansji. Kluczowym elementem staje się redefinicja wartości, na której buduje się długofalowy sukces biznesowy. Na naszych oczach dokonuje się ewolucja IMC (Integrated Marketing Communication), która obejmuje teraz nie tylko zyski, ale także ludzi (pracowników i społeczeństwo) oraz planetę (środowisko). To podejście podkreśla wielostronne podejmowanie decyzji, uwzględniające różne grupy interesariuszy i ich wpływ na strategię marketingową.
 
Jak zatem tworzyć firmę, która nie tylko przetrwa, ale również rozkwitnie w zgodzie z nowymi oczekiwaniami rynku?
W dobie mediów społecznościowych i natychmiastowego dostępu do informacji konsumenci są bardziej wyczuleni na autentyczność marek. Firmy, które potrafią jasno komunikować swoje wartości, budują większe zaufanie i lojalność klientów. Autentyczność to nie tylko chwytliwe slogany marketingowe, ale przede wszystkim zgodność działań z deklarowanymi zasadami.
Budowanie biznesu w zgodzie z autentycznością, etyką i długofalową wizją to nie chwilowy trend, lecz konieczność, która decyduje o przyszłości firm. Organizacje, które konsekwentnie wdrażają te zasady, nie tylko osiągają sukces finansowy, ale również zyskują szacunek i lojalność zarówno klientów, jak i pracowników.
 
Czy w dobie dzisiejszych uwarunkowań takie działania mogą przynieść sukces?
Podchodzimy do tego z dużym optymizmem. Branża MICE generuje 1,5 proc. PKB, co pokazuje, że ten silny sektor odpowiada na potrzeby rynku, ale może również działać odpowiedzialnie, wpływając pozytywnie na otoczenie, budować relacje biznesowe w oparciu o wysokie standardy, realizować długofalowe strategie zamiast krótkoterminowych celów.
 
Jak to osiągnąć? Czy istnieje jakiś przepis na wartościowy biznes?
Oczywiście nie jest to łatwe. Rynek jest bardzo rozdrobniony i nadal nie istnieje wiele zasad czy regulacji, które mogą pomóc nie tylko nam przedsiębiorcom, ale również interesariuszom naszej branży, w tym klientom. Odważnie mówimy, że szczerość w relacjach i partnerskie fundamenty współpracy, to podstawa. Widzimy, że jest ogromny boom na wszelkiego rodzaju komunikację marketingową, ale walki wewnątrz branży, nieuczciwe praktyki, ale też brak odwagi mówienia o nieprawidłowościach to droga codzienna i prowadząca w naszym przekonaniu do ślepego zaułka.
Obserwując rynek i uczestnicząc w nim widzimy, że jest wiele patologicznych relacji, złych i kosztochłonnych przetargów, braku poszanowania po obu stronach. Istnieje wiele przykładów rynkowych, takich jak zapraszanie nadal ogromnej liczby agencji – ostatnio 11 czy 23 – do przetargu, bez zamiaru realnej współpracy, dumpingowanie cen po stronie uczestników rynku czy nieuwzględnianie chociażby pracy zespołu agencji. Docierają do nas jednak również liczne przykłady, które pokazują dobre praktyki, kreatywne projekty, dobre i transparentne relacje.
 
Jak my realizujemy swoją misję?
Stawiamy sobie za cel nie tylko rozwój biznesu, ale też edukację i inspirowanie innych. Zgromadziłyśmy ogromne doświadczenie i posiadamy wiele przykładów, że można działać inaczej – etycznie, z dbałością o jakość relacji i długofalowy rozwój. Budujemy społeczność, do której zapraszamy wszystkich, którym zależy na tym, aby pozytywnie zmieniać branżę. Nie bierzemy udziału w wyścigu o złoty puchar. Skupiamy się na realnych potrzebach naszych klientów i ich słuchamy, co jest naszą wartością. Wiemy też, że firma opiera się na ludziach i relacjach, i podkreślamy, że nieetycznym jest wypalanie tak ważnych zasobów, które nie tylko mają swoją podmiotowość, ale też przyszłościowo będą edukować kolejne pokolenia.
Wierzymy, że #redefinicja dzieje się tu i teraz, a jedynie zauważenie tych zmian i aktywne uczestnictwo w nich pozwoli nie tylko osiągnąć sukces, ale także realnie wpłynąć na rozwój całej branży.
 
Nasza rada dla wszystkich?
Dbajmy o siebie, o swoich pracowników, o swoje firmy. Miejmy odwagę poznawać różne perspektywy i rozmawiajmy. Stawiajmy granice, bądźmy autentyczni, bo mamy coś do powiedzenia, jesteśmy siłą. I wierzcie nam, są odbiorcy naszej branży, w tym klienci, którzy to cenią. 😊
 
Autorki: Urszula Piotrowska-Topa i Dominika Beliniak, założycielki MindSpark
 
W cyklu „Redefinicja” Urszula Piotrowska-Topa i Dominika Beliniak, założycielki agencji MindSpark, podejmą się przedefiniowania lub modyfikacji definicji branżowych pojęć, zjawisk, wyzwań. Przyjrzą się trendom, kulisom branży i kreatywnym pomysłom, które rozpalą wyobraźnię, pozwolą zmienić kąt patrzenia, być może także – postawić pierwszy krok w innym kierunku. #SparkYourMind #BeMindSparked
MindSpark to agencja kreatywna i dom produkcyjny w jednym, która narodziła się z połączenia wielu lat doświadczenia z pasją do marketingu założycielek firmy.
Felietony w cyklu „Redefinicja” w każdy trzeci piątek miesiąca.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl