MP Impact Awards® 2023: laureaci kategorii Kampania

Prezentujemy laureatów pierwszej edycji MP Impact Awards® w kategorii „Kampania”, czyli zwycięski projekt: Małopolska – cel podróży oraz dwa finałowe projekty: Kreujemy coś więcej – kampania odpowiedzialny biznes i Poland. More than you expected.
 
Zwycięzca: Małopolska – cel podróży
Realizatorzy: Małopolska Organizacja Turystyczna (lider), współorganizatorzy Urząd Miasta Krakowa – Kraków Convention Bureau, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego


Projekt, finansowany z Funduszy Europejskich, promuje Małopolskę i Kraków jako miejsca gościnne, przygotowane na ponowne spotkanie z turystami, po pandemii, zapewniające komfort i bezpieczeństwo podczas zwiedzania i wypoczynku. Celem przedsięwzięcia była odbudowa ruchu turystycznego w Krakowie i Małopolsce, a każdy z partnerów odpowiadał za inny obszar działań. Region Małopolska zajmował się komunikacją produktów związanych z turystyką wypoczynkową w ramach kampanii w internecie. Miasto Kraków natomiast skupiało się na promowaniu turystyki biznesowej. W tym celu przedstawiciele Kraków Convention Bureau brali udział w międzynarodowych targach turystyki biznesowej i warsztatach. Organizowany był fam trip „Experience Kraków. Visit Małopolska”. Działania promocyjne były prowadzone w prasie zagranicznej oraz w internecie.
Kampania rozpoczęła się 1 maja 2022 roku i najpierw objęła rynek brytyjski i niemiecki, a następnie rynki: austriacki, szwajcarski, włoski, skandynawski i amerykański. Działania były skierowane do osób w wieku 25 – 50 lat, a w przypadku działań biznesowych odbiorcami byli międzynarodowi przedstawiciele MICE. 
Budżet całego projektu wyniósł 24 mln zł, z czego na kampanię krajową przeznaczono 8 mln zł, a na kampanię zagraniczną – 16 mln zł. Do turysty krajowego kierowano działania pod hasłem „Daj się ugościć! Odwiedź Kraków! Odkryj Małopolskę!
 
Efekty

  • realizacja trzech filmów z wykorzystaniem sylwetek ambasadorów Krakowa i Małopolski
  • realizacja 10 wirtualnych spacerów po obiektach konferencyjnych
  • pozycjonowanie angielskiej wersji strony Kraków Convention Bureau
  • kampania promocyjna MICE w prasie oraz w internecie
  • fam trip „Experience Kraków. Visit Małopolska” dla meeting plannerów z zagranicy

Finalista: Kreujemy coś więcej – kampania odpowiedzialny biznes
Realizator: Arche Hotele


Kampania, realizowana od stycznia do grudnia 2023 zakładała popularyzację celów zrównoważonego rozwoju w branży spotkań oraz propagowanie tolerancji i przeciwdziałanie wykluczeniu. Promowała eventy angażujące osoby z niepełnosprawnością intelektualną jako formę integrującą zespoły i włączała w kampanie marketingowe osoby z niepełnosprawnością. Popularyzowane były eventy w stylu „powrót do źródeł”, organizowane w urokliwych polskich wsiach oraz działania ekologiczne, takie jak sadzenie lasów czy sprzątanie rzek i jezior. Odbiorcami działań byli klienci indywidualni, dla których przeznaczony był content „Dołącz do naszej historii”, podmioty z rynku MICE – poprzez promocję eventów odpowiedzialnych społecznie w miejscach zabytkowych oraz seniorzy. Hasło „stronimy od ekskluzywności na rzecz inkluzywności” miało pokazać, że kampania dociera do każdego i umożliwia doświadczanie wrażeń, niezależnie od statusu społecznego.

Finalista: Poland. More than you expected
Realizator: Polska Organizacja Turystyczna – Poland Convention Bureau


Kampania o charakterze wizerunkowym na rynku MICE „Poland. More than you expected”, miała na celu zwiększenie zainteresowania Polską jako atrakcyjną lokalizacją do organizacji kongresów, konferencji i podróży motywacyjnych oraz odbudowanie branży po pandemii. Realizowana była poprzez artykuły sponsorowane, newslettery, informacje prasowe oraz destination reports, przygotowywane z mediami branżowymi z zagranicy. Działania w internecie obejmowały także landing page, którego częścią był blog, oraz aktywność w mediach społecznościowych, między innymi performance marketing oraz influencer marketing. Podczas targów branżowych realizowany był marketing sensoryczny. Realizatorzy kampanii skupili się na prezentowaniu Polski jako miejsca bezpiecznego dla uczestników wydarzeń i budowaniu zaufania do naszego kraju jako sprawdzonego i doświadczonego partnera w organizacji wydarzeń biznesowych w oparciu o konkretne przykłady.

Trwa przyjmowanie zgłoszeń MP Impact Awards® 2024. Projekty można zgłaszać do 30 października. Sprawdź szczegóły >>>

Zobacz MP Impact Report 2023 >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl