MP Impact Awards® 2023: laureaci kategorii Inicjatywa

Prezentujemy laureatów pierwszej edycji MP Impact Awards® w kategorii „Inicjatywa”, czyli zwycięski projekt: Miastotwórcza rola targów oraz dwa finałowe projekty Warsztaty Techniki Eventovej Brill AV Media i World Tour.
 
Zwycięzca: Miastotwórcza rola targów
Realizator: Grupa MTP (Międzynarodowe Targi Poznańskie)

Projekt, realizowany od września 2022 do grudnia 2023 roku, poprzedzony był badaniami na temat kondycji branży spotkań prowadzonymi przez Grupę MTP wspólnie z infuture.institute. Wykazały one, że targi powinny być projektowane jako przestrzeń spotkań i interakcji społecznych oraz powinny stanowić kompleksową implementację celów zrównoważonego rozwoju. W rezultacie stwierdzono, że Międzynarodowe Targi Poznańskie muszą otworzyć się na miasto i stworzyć miejsce, w którym mieszkańcy, turyści i goście wydarzeń będą spędzali czas wolny. Tak powstała przestrzeń, w której miasto spotyka się z naturą, a biznes przeplata z kulturą, sportem i rekreacją.
W wyniku realizacji projektu potencjał MTP wzbogacił się o nowe przestrzenie, takie jak miejsce eventowe o nazwie Plac Powszechnej Wystawy Krajowej i Zielona Rzeka, które stały się miejscem realizacji wydarzeń plenerowych. Na Placu umieszczono małą mobilną architekturę, postawiono donice z roślinami, namalowany został mural. W przyszłości powstanie tutaj nowy pawilon targowy, restauracje i kawiarnie.
Zielona Rzeka to projekt aranżacji roślinnych wraz ze ścieżką pieszo-rowerową biegnącą wzdłuż Poznań Congress Center, który przyczynia się do poprawy jakości powietrza na terenie targów. Planowane są kolejne nasadzenia prowadzone w duchu bioróżnorodności.
 
Efekty

  • poprzez powstanie przestrzeni zapełnionej roślinnością i małą architekturą dostępnej dla mieszkańców i turystów, MTP przestały być „zamkniętą wyspą” na mapie Poznania
  • miasto wzbogaciło się o nową przestrzeń publiczną, która przyciąga młodych ludzi do Międzynarodowych Targów Poznańskich
  • nowe przestrzenie umożliwiają organizacje mega eventów takich jak Ironman Poznań, Jarmark Świąteczny na Targach, Tour de Pologne, Positive Ways

Finalista: Warsztaty Techniki Eventovej Brill AV Media
Organizator: Brill AV Media


Organizowane raz w roku, warsztaty techniki eventowej, mają charakter edukacyjny, są bezpłatne i skierowane do osób zajmujących się profesjonalną organizacją wydarzeń. Uczestnicy warsztatów mogą poszerzyć wiedzę z zakresu techniki eventowej i scenicznej, co ułatwia współpracę z dostawcami takich usług. Udział w wydarzeniu może być inspiracją dla działów kreacji. Wybór programu jest dopasowany do potrzeb rynkowych, aktualnych trendów i doświadczeń specjalistów Brill AV Media. Szkolenie trwa od 4 do 6 godzin, w jego trakcie pracownicy firmy są dostępni, udzielają odpowiedzi na pytania, prezentują, jak korzystać z określonej technologii i z jakimi wyzwaniami się mierzą. Po zakończeniu spotkania Brill AV Media wysyła uczestnikom prezentację i przeprowadza proces zbierania od nich informacji zwrotnej. Pozwala to dostosować kolejne edycję warsztatów do potrzeb i oczekiwań oraz identyfikować obszary do poprawy.

Finalista: World Tour
Organizator: Stowarzyszenie na rzecz Edukacji Uczniów, Studentów, Nauczycieli, Profesjonalistów Branży HORECA, Travel oraz MICE Hotelmania, współorganizatorzy: HBX Group, Hotelbeds, BCD Travel


Projekt skierowany jest do uczniów szkół hotelarskich oraz techników branży hospitality, do osób pracujących w tej branży do trzech lat, a także do kadry nauczycielskiej. Jego celem jest poszerzanie wyobraźni w zakresie świadomego rozwoju, marki osobistej i globalnych możliwości. Projekt składa się z kilku etapów: „My w szkołach” zapoznaje uczniów z historiami rozwoju osób z branży, w ramach „My wśród swoich Bohaterów i Liderów Hotelowych” lub „Hotelmania World Tour Story Challenge” uczniowie piszą swoje historie, opowiadając, czego już doświadczyli i jaki mają plan na siebie. Najlepsi zapraszani są na rozmowy na temat ich przyszłości w branży oraz do promowania swojej historii na Facebooku „Bee my guest”. Jedna osoba wygrywa mikro-staż, w ramach którego jedzie do hotelu lub firmy partnera projektu. Jest to także okazja do stworzenia video-dokumentu lub klipu, promującego kulturę organizacji partnera.

Trwa przyjmowanie zgłoszeń MP Impact Awards® 2024. Projekty można zgłaszać do 30 października. Sprawdź szczegóły >>>

Zobacz MP Impact Report 2023 >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl