MP Impact® Report: kluczowe słowo „niemarnowanie”
Raport MP Impact® to trzeci element projektu „MP Impact®: summit, awards, report” oraz jego podsumowanie. Kluczowym słowem i jednocześnie wnioskiem programu tej edycji było niemarnowanie – zasobów, czasu, energii, pieniędzy, szans.
Misją MP Impact® jest wsparcie rozwoju branży spotkań i wydarzeń w Polsce, w oparciu o zaangażowanie działających na jej rzecz liderów. Założeniem projektu jest wymiana myśli, poglądów i doświadczeń pomiędzy przedstawicielami biznesu (klienci, agencje, dostawcy usług), administracji, nauki – budowanie synergii tych środowisk w celu rozwoju branży oraz działalności każdego z nich.
MP Impact® to spotkanie liderów poświęcone analizie zjawisk o istotnym wpływie na branżę spotkań i wydarzeń, trendów i zmian społeczno-gospodarczych oraz poszukiwaniu rekomendacji dotyczących wyzwań stojących przed branżą.
Założeniem MP Impact® jest poruszenie najistotniejszych dla branży tematów, spojrzenie na wyzwania z perspektywy mądrej interwencji branżowej, znalezienie inspiracji oraz wynikających z nich praktycznych rozwiązań, wreszcie wymiana doświadczeń i opinii oraz zmierzenie barometru branży, dzięki odpowiedziom udzielanym przez uczestników wydarzenia za pomocą aplikacji. Głos i opinia uczestników, które były elementem dyskusji podczas spotkania, są też przytoczone w raporcie. Wszyscy uczestnicy MP Impct® ocenili rok 2024 w branży eventowej jako bardzo dobry (83 proc.) i dobry (17 proc.) – z optymizmem i entuzjazmem, wchodząc w rok 2025.
W raporcie m.in.
Sesja I Puls event marketingu z Imagine Nation
Sesja II Ile kosztuje organizacja eventu?
Sesja III Sztuczna inteligencja w event marketingu.
Sesja IV Znaczenie artystów wizualnych w branży wydarzeń
Sesja V Mechanizmy pozyskiwania międzynarodowych wydarzeń do Polski
Sesja VI Analityka śladu węglowego wydarzeń
Sesja VII Marnowanie żywności w branży eventowej
Sesja VIII Inwestycje i innowacje. Jak rozwinęła się branża event-marketingowa w 2024
Sesja IX Nowa mapa motywowania przez podróże
Sesja X Dlaczego my się w ogóle spotykamy
MP Impact Awards®: projekty, które mają wpływ na branżę
ZOBACZ RAPORT >>>
O projekcie MP Impact® 2024: summit, awards, report
Drugą edycję projektu rozpoczął prowadzony do grudnia 2024 roku konkurs, następnym elementem było spotkanie branży, które odbyło się 18 grudnia 2024 w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, a finałem jest raport prezentujący główne wnioski ze spotkania.
Podczas debat i prelekcji omówione zostały m.in. kosztochłonność i czasochłonność procesu organizacji eventu oraz standardy współpracy, mechanizmy pozyskiwania międzynarodowych wydarzeń do Polski, wykorzystanie sztucznej inteligencji w event marketingu, znaczenie artystów wizualnych w branży wydarzeń, analityka śladu węglowego wydarzeń, problem marnowania jedzenia na eventach i możliwości zmiany zasad organizacji cateringu, inwestycje i innowacje w branży, oczekiwania uczestnika wydarzeń i wpływ na jego potencjalne zaangażowanie, funkcje, jakie pełni dziś incentive travel. Program został przygotowany we współpracy z Radą Programową MP Impact®. Na scenie pojawiło się ponad 40 rozmówców reprezentujących różne sektory rynku.
Uczestnikami MP Impact® Summit byli przedstawicie kluczowych sektorów branży spotkań i wydarzeń (302 osoby): klienci (przedstawiciele korporacji, stowarzyszeń, instytucji, urzędów), agencje (eventowe, PCO, incentive travel), obiekty (sieci hotelowe, obiekty kongresowe, obiekty kultury, areny wielofunkcyjne), dostawcy usług (catering, transport, technika eventowe, i in.), convention bureaux i biura marketingu miejsc, naukowcy.
Podczas spotkania odbył się finał oraz ogłoszenie zwycięzców drugiej edycji MP Impact® Awards. Celem konkursu jest docenienie, wyróżnienie i promocja inicjatyw, kampanii i wydarzeń, które mają lub mogą mieć istotne znaczenie w rozwoju branży spotkań, podejmowaniu ważnych dla niej wyzwań czy rozwiązywaniu problemów, zarówno w skali lokalnej, ogólnopolskiej, jak i międzynarodowej. Konkurs przebiega dwuetapowo. W pierwszym etapie jury na podstawie zgłoszeń wybrało finalistów. Drugi etap – przedstawienie finałowych projektów w każdej z kategorii oraz wybór zwycięzców w głosowaniu publiczności i jury – miał miejsce podczas MP Impact® Summit. Wydarzenie zakończyło ogłoszenie zwycięzców i wręczenie statuetek. Zwycięskie i finałowe projekty w kategoriach: Inicjatywa, Kampania, Wydarzenie i MICE for Good są zaprezentowane w raporcie.
Pomysłodawcą i organizatorem „MP Impact®: summit, awards, report” jest MeetingPlanner.pl.
Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom, mówcom, członkom Rady Programowej, jurorom i partnerom, którzy współtworzyli z nami, działając na rzecz branży, drugą edycję „MP Impact®: summit, awards, report”.
Zapraszamy do lektury Raportu: Zobacz Raport >>>
Sylwia Banaszewska, prezeska zarządu, i Magdalena Kondas, redaktorka naczelna, MeetingPlanner.pl