MP MICE Tour®: Nowe spojrzenie na Kraków
MP MICE Tour® zorganizowany przez DoubleTree by Hilton Kraków Hotel & Convention Center i MeetingPlanner.pl zaprezentował Kraków ze strony mniej oczywistych atrakcji, skupiając się na możliwości organizacji wydarzeń w duchu zrównoważonym i zero waste.
Tuż po przyjeździe do hotelu każdy z uczestników – meeting plannerów reprezentujących agencje i docelowych klientów – otrzymał bilet do kina i pudełko popcornu. Okazało się, że zespół DoubleTree by Hilton Kraków Hotel & Convention Center zaprezentował obiekt, jego potencjał eventowo-konferencyjny i możliwości współpracy, wybierając się z gośćmi w filmową podróż. Zabawa skojarzeniami i cytatami połączyła sale hotelu ze znanymi filmami. I tak w sali Warszawa wszyscy przypomnieli sobie polską kultową komedię „Nie Lubię poniedziałku”, w Sali Paryż – przenieśli się w klimat „O północy w Paryżu”, a Londyn – „Notting Hill”. Sala Kraków przypomniała kadry z filmu „Anioł w Krakowie, Berlin – z „Nieba nad Berlinem” a Wiedeń – „Amadeusa”. Obiekt dysponuje w sumie 16 salami, a największa z nich, czyli Kraków (o powierzchni 920 mkw.) pomieści 1000 osób w ustawieniu teatralnym.
Kinowy spacer zakończył się w executive lounge, gdzie przy zdjęciach z filmowej serii o przygodach Jamesa Bonda, przy wstrząśniętym niezmieszanym martini, w oscarowym klimacie rozmawiano o inspiracjach realizacji różnego rodzaju programów i możliwościach współpracy.
Filmowy klimat odkrywania miejskich przestrzeni przeniósł się na eksplorację mniej znanych miejsc w Krakowie, w których uczestnicy wyjazdu studyjnego wraz z zespołem hotelu pisali swoją turystyczno-kulinarno-modową historię. Tę część wydarzenia rozpoczął spacer po dzielnicy Podgórze, a w jego trakcie uczestnicy m.in. zdobyli kopiec Krakusa, u stóp którego czekała na nich niespodzianka – kieliszek szampana, przemierzyli park – gdzie spotkali kolejny kulinarny przystanek czyli humus z warzywami – i urocze uliczki, by w finale na placu przy Kościele św. Józefa spróbować tradycyjnych bajgli. Spacer zakończył się nad Wisłą, gdzie uczestnicy otrzymali listę second handów i komisów vintage z oznaczeniem tych miejsc na specjalnej mapce oraz zadania do wykonania w czasie drugiej części spaceru. Gra towarzyska miała zwrócić uwagę na aspekty zero waste w organizacji wydarzeń, a wizyty w second handach nie tylko być zwróceniem uwagi na odpowiedzialną modę, ale także pomogły przygotować się do udziału w programie zaplanowanego na drugi dzień wizyty.
Wrażeniami i efektami z gry uczestnicy podzielili się podczas kolacji, która połączona była ze spotkaniem z gośćmi – ekspertkami w dziedzinie zrównoważonego rozwoju i CSR – Magdaleną Pastuszak z Fundacji „Koalicja Sprawiedliwego Handlu” – Fairtrade Polska, i Natalią Kozdrowską z Fundacji „Wygrajmy Siebie”. Rozmowy dotyczyły zarówno charakterystyki działalności obu fundacji, jak i możliwości współpracy z tego typu organizacji prze realizacji eventów.
Kolację zakończył wspólny live cooking – każdy sam, choć pod okiem szefów kuchni, przygotował deser.
Drugi dzień rozpoczęło śniadanie na świeżym powietrzu, a w menu tego niecodziennego hotelowego poprannego pkiniku znalazły się dania wegańskie i wegetariańskie przygotowane przez kucharzy DoubleTree by Hilton na bazie składników od lokalnych dostawców.
Powrót do całkiem niedalekiej przeszłości w wersji „crazy” zaproponowali Crazy Guides, którzy oprowadzili uczestników MP MICE Tour® po dzielnicy Nowej Huta. Aby jeszcze bardziej wczuć się w klimat lat socrealizmu – w stylizacji na tę część wizyty meeting plannerzy wykorzystali ubrania i dodatki znalezione podczas touru po second handach. Na trasie spaceru znalazły się podwórka, mieszkania, był czas na zmagania z ruszeniem trabantem i robienie zdjęć oraz lokalny obiad w miejscu w klimacie lat 60. – Skarbnicy Samku.
Obowiązkowym punktem na mapie tej trasy była Huta Sendzimira i Centrum Administracyjne Kombinatu, nazywane „Pałacem Dożów”. Kombinat i schrony meeting plannerzy zwiedzili w towarzystwie przedstawicieli Fundacji Promocji Nowej Huty.
MP MICE Tour® do Krakowa w opinii meeting plannerów
Artur Bieniek, CEO, Agencja Plan B
DoubleTree by HIlton po raz kolejny udowadnia, że jest miejscem nieprzeciętnym i gotowym na realizacje bardzo ciekawych, dużych projektów. Gościnność, dbałość o detale i o „user experience” przerosła nasze oczekiwania. Mówimy to jako ludzie z założenia zawodowego bardzo drobiazgowi, często nadmiernie krytyczni, ponieważ czego doświadczamy my, tego doświadczają nasi klienci.
MeetingPlanner.pl, dbając o doborowy skład, rodzinną wręcz atmosferę wraz z ekipą DoubleTree by Hilton pokazał Kraków dla nas bardzo atrakcyjny, bo odkryty poza głównymi ścieżkami i atrakcjami.
Okazuje się, że zwykły spacer, może być dużo ciekawszy niż program nasycony atrakcjami, a Nowa Huta, choć stara (a może właśnie dlatego) pokazana przez Crazy Guides udowadnia, że nie tylko nowe i kolorowe jest ciekawe. Drzemie w niej olbrzymi potencjał eventowy, który mamy nadzieję wspólnie odkryć.
Beata Chwała, key account manager, Polish Travel Quo Vadis
Jestem pod ogromnym wrażeniem, wspaniałe spotkanie, wszystko zapięte na ostatni guzik. Poznałam Kraków z innej perspektywy, wspaniałą ekipę DoubleTree by Hilton Kraków, której kreatywność zasługuje na Oscara. Mam nadzieję, że spotkamy się podczas realizacji nie jednego spotkania. To niezapomniane chwile w towarzystwie profesjonalistów.
Ewa Grabowska, sales & marketing director, United Partners
Niezależnie ile razy przybywa się do Krakowa, miasto za każdym razem ma coś nowego do zaoferowania! Zielone, spokojne Podgórze z Parkiem Bednarskiego i obłędnym widokiem z Kopca Krakusa czy nowohucki majestatyczny Kombinat – w Krakowie jest masa możliwości. Krakowski DoubleTree by Hilton to idealne miejsce dla grup. Doskonale wyposażone centrum konferencyjne, świetna kuchnia i zaplecze spa to jedne z wielu zalet Hiltona. Największym atutem hotelu są jednak pracownicy. Współpraca z tak zaangażowanymi i kreatywnymi osobami będzie prawdziwą przyjemnością!
Adam Komorowski, menedżer ds. kluczowych klientów, Dział MICE, eTravel
Nie każdy fam trip jest przygotowany z takim zaangażowaniem jak ten krakowski. Ja osobiście bardzo doceniam dbałość o szczegóły i stałą opiekę wszystkich osób z działu sprzedaży obiektu podczas pobytu – od przyjazdu do samego wyjazdu. Dla mnie była to też idealna okazja, żeby poznać hotel, gdyż mimo że zdarzyło mi się już organizować tu spotkania, to do zeszłego tygodnia nie miałem okazji w nim być osobiście. Duże brawa dla wszystkich zaangażowanych
MP MICE Tour® do Krakowa odbył się w dniach 8 – 9 lipca. Organizatorem wydarzenia był MeetingPlanner.pl, partnerem strategicznym DoubleTree by Hilton Kraków Hotel & Convention Center, partnerami Kraków Convention Bureau i Crazy Guides.
Zobacz Fotorelację 1>>> I Fotorelację 2 >>> I Fotorelację 3 >>> I Fotorelację 4 >>>
Zobacz: Crazy Guides: „komunistyczne” wycieczki i imprezy w Krakowie – Nowej Hucie >>>
Zobacz: Fundacja „Koalicja Sprawiedliwego Handlu” – Fairtrade Polska >>>