Kompletna eventowa oferta, czyli podsumowanie MP MICE Tour® do Poznania
Historia, gwara, kuchnia, tradycje eventowe i nowoczesne rozwiązania dla rynku spotkań oraz wiele ciekawych miejsc – to atuty Poznania, które poznawali uczestnicy wyjazdu studyjnego MP MICE Tour®, zorganizowanego przez Grupę MTP, Poznań Convention Bureau i MeetingPlanner.pl. Wzięli także udział w otwarciu nowej odsłony kultowej poznańskiej Iglicy.
Dlaczego jako cel podróży wybrano właśnie stolicę Wielkopolski? Ponieważ jest to atrakcyjne miasto z bardzo dobrą lokalizacją, wynikającą z bliskości autostrad i dróg ekspresowych oraz dobrze funkcjonującego lotniska. Posiada także stale rozwijającą się infrastrukturę konferencyjną, dzięki czemu przyciąga organizatorów spotkań. Wyjazd odbył się od 19 do 21 września 2024, a istotną częścią jego programu była prezentacja Grupy MTP, która jest organizatorem, ale także gospodarzem wielu różnorodnych konferencji, kongresów, wydarzeń kulturalnych, sportowych oraz korporacyjnych.
Eventowy hub – Międzynarodowe Targi Poznańskie
Na usytuowane w centrum miasta obiekty pod szyldem MTP składa się 14 pawilonów, w których odbywały się takie ważne wydarzenia jak między innymi Światowy Kongres FDI, 24. Międzynarodowy Kongres Nauk Politycznych, Zgromadzenie Narodowe, czy Konferencja Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatycznych. Częścią MTP jest Poznań Congress Center, które gości co roku prawie 200 różnorodnych eventów.
Wyjazd był okazją do prezentacji nowych rozwiązań technologicznych dla organizatorów eventów, które niedawno zostały wprowadzone przez MTP i które są związane m.in. z nową odsłoną pawilonu Iglica.
– Poznań na przestrzeni ostatnich lat bardzo się zmienił. Stary Rynek przeszedł renowację, a Grupa MTP coraz bardziej otwiera swoje przestrzenie na różnorodne wydarzenia, także adresowane do mieszkanek i mieszkańców miasta. Ponadto 15 poznańskich restauracji znalazło się w polskim wydaniu przewodnika Michelin. Te cechy, a także kompaktowość miasta i jego otwartość tworzą coś, co nazywam „unique vibe” Poznania. Dzięki temu udaje nam się wywołać słynny „efekt wow” u wielu uczestniczek i uczestników naszych wizyt studyjnych. No, ale by to poczuć, trzeba nie tylko odwiedzić Poznań, ale także go doświadczyć – mówi Aleksander Rudawski z Poznań Convention Bureau.
Nowa Iglica i Pawilon 7, czyli innowacje w MTP
Słynna targowa iglica, stanowiąca symbol targów, wieńczy pawilon 11, zbudowany w latach 1954-1955 w miejscu zniszczonej podczas drugiej wojny światowej Wieży Ciśnień. Zaprojektował ją Bolesław Szmidt, założyciel Polskiej Szkoły Architektury w Liverpoolu.
Nowa odsłona obiektu powstała dzięki autorskiej technologii Virtual Art Senses umożliwiającej organizację immersyjnych wydarzeń. Architektoniczno-ambientowe oświetlenie obiektu obejmuje między innymi ruchome głowy typu Wash i Spot, Pixel Bary oraz Led Par.
Po modernizacji pawilonu 11, Iglica zyskała zupełnie nowe możliwości, dzięki którym stała się jednym z najbardziej innowacyjnych miejsc eventowych w Polsce. Wyposażona w najnowocześniejsze technologie i innowacyjne rozwiązania, pozwala na organizację wydarzeń na niespotykaną dotąd skalę.
Otwarcie nowej odsłony Iglicy na terenie MTP
– Kluczowe zmiany obejmują zaawansowane systemy multimedialne, w tym 25 projektorów o doskonałej jakości obrazu oraz 600 mkw. powierzchni projekcyjnej, co umożliwia wyjątkowe prezentacje wizualne. Iglica wyróżnia się autorską technologią Virtual Art Senses, która łączy świat cyfrowy z dziedzinami kultury, nauki i sztuki, oferując możliwość organizacji multisensorycznych wydarzeń angażujących wszystkie zmysły uczestników. Centralnym punktem nowej przestrzeni eventowej jest Rdzeń – 10-metrowy graniastosłup z holograficznej siatki, na której obrazy wyświetlane są niczym hologramy, co czyni to miejsce unikalnym w skali kraju. W połączeniu z architektonicznym oświetleniem i najwyższej jakości systemem dźwiękowym, nowa Iglica zapewnia gościom niezapomniane wrażenia – mówi Sabrina Żymierska, dyrektor Grupy Obiektów Kongresowych i Eventowych Grupy MTP.
Dzięki zastosowanym rozwiązaniom technicznym możliwości, jakie oferuje nowa Iglica, są niemal nieograniczone. To idealne miejsce na organizację eventów firmowych, premier produktów, konferencji, koncertów, pokazów mody, gal, wystaw czy uroczystych kolacji.
– Decyzja o inwestycji w modernizację Iglicy została podjęta, aby sprostać rosnącym wymaganiom organizatorów wydarzeń, a także aby stworzyć przestrzeń, która połączy tradycję MTP z innowacyjnością i nowoczesnymi technologiami. Dwóch liderów branży – organizator eventów Grupa MTP i dostawca multimediów firma Wizja Multimedia w tym celu połączyły siły, tworząc miejsce o światowym standardzie, które pozwala na realizację wydarzeń na najwyższym poziomie – dodaje Sabrina Żymierska.
19 września uczestnicy wizyty stujnyj brali udział w wieczorze otwarcia nowej odsłony Iglicy i mogli jako pierwsi poznać jej możliwości i potencjał, co wzbudziło spore zainteresowanie.
– MP MICE Tour® do Poznania odbywał się w bardzo dobrym dla naszej agencji momencie, bo poszukujemy właśnie nowych przestrzeni eventowych, zdolnych pomieścić 1000 i więcej gości. Słyszeliśmy o planach rozbudowy i transformacji terenu MTP, możliwość zapoznania się „przed rynkiem” z nowymi obiektami jest zawsze bardzo inspirująca i daje swego rodzaju przewagę konkurencyjną. Nowe przestrzenie MTP wpisują się w trend oferowania agencjom i klientom venues, które są od razu bogato wyposażone w multimedia, światło i wstępnie skonfigurowane do realizacji różnego typu eventów. Ta część wyjazdu była więc dla nas szczególnie cenna biznesowo i wierzymy, że dzięki temu uda nam się szybko wrócić do Poznania już z konkretnymi planami realizacji wydarzeń w tym obiekcie – mówi Grzegorz Kozok, general manager, NCF.
– Nowe oblicze pawilonu wywarło na mnie duże wrażenie. Jestem ciekawa, jak ta oferta przyjmie się na rynku korporacyjnym, bo o koncertowy można być spokojnym – mówi Anna Jaworska, event projects director, UTE Group.
MTP zapowiadają także nową odsłonę pawilonu 7A, który będzie stanowił nowoczesną multimedialną przestrzeń, umożliwiającą organizowanie takich eventów jak bankiety, gale, koncerty, pokazy mody oraz prezentacje produktów. Uczestnicy wyjazdu mogli poznać wcześniej ten obiekt, brali także udział w spotkaniu z prezesem Grupy MTP Tomaszem Kobierskim oraz zespołem pracowników, którzy zaprezentowali ofertę firmy oraz opowiedzieli o jej historii, której początki sięgają roku 1921, oraz o planach na przyszłość.
Wizyta w Poznań Congress Center na terenie MTP
Był także czas na spacer po terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich i dokładne poznanie infrastruktury eventowej, w tym oddanego niedawno do użytku placu Powszechnej Wystawy Krajowej, czyli nowej przestrzeni miejskiej, na której organizowane są wydarzenia kulturalne, koncerty, spotkania oraz jarmarki. Powstał tutaj między innymi nowoczesny trzykondygnacyjny parking podziemny dla 650 samochodów.
W planach Grupy MTP jest otwarcie restauracji i kawiarni, a w pobliżu centrum konferencyjnego realizowany jest projekt „zielonej rzeki”, który zakłada stworzenie roślinnej aranżacji wraz ze ścieżką rowerową.
Poznań Convention Bureau wspiera organizatorów spotkań
W odkrywaniu możliwości i atutów Poznania pomagało gościom Poznań Convention Bureau (PCB), które jest częścią Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej i które wspiera merytorycznie organizatorów wydarzeń, kongresów, podróży motywacyjnych i spotkań na wszystkich etapach realizacji tych projektów.
Przejazd poznańskim „pendolinko”, czyli kolejką Maltanką
Pierwszego dnia pobytu przedstawiciele PCB zaprosili meeting plannerów na zwiedzanie Starego Rynku, Ratusza, Placu Kolegiackiego, Bazaru, na przejażdżkę poznańskim „pendolinko”, czyli kolejką Maltanką ze stacji Nowe Zoo na Śródkę, na urokliwy śródecki rynek, ze słynnym muralem 3D, a następnie na most Jordana, do Bramy Poznania i na spacer przez Ostrów Tumski do Katedry. Goście mogli także odwiedzić Muzeum Rogalowe i poznać metodę przyrządzania tego poznańskiego specjału.
Drugiego dnia wyjazdu w programie była wizyta w Kontener ART, czyli w nadwarciańskim centrum kultury, sztuki i miejskiej rekreacji, nocne zwiedzanie zamkowych komnatach oraz wyprawa pod hasłem „nieformalny Poznań by night”.
– Poznań zaskoczył mnie tym, że dzieje się tutaj tak dużo i że nie wszystko kręci się wokół tematu „targi”. Poznań ma wiele do zaoferowania, to bardzo ciekawy kierunek na interesujący wyjazd. To miasto ma duży potencjał eventowy. Jest dobrze skomunikowane między Warszawą a Berlinem, leży w bliskim sąsiedztwie Pojezierza Wielkopolskiego z uroczym Jeziorem Powidzkim. Poznań daje możliwość zbudowania ciekawego programu na duże konferencje, wyjazdy integracyjne, ale też na wyjazd weekendowy z rodziną – mówi Agnieszka Szlaska, communication & PR Ddirector, IF Nation Group.
Rogalowe Muzeum Poznania
Historia opowiedziana „pyrą”
Trzeci dzień wyjazdu przebiegał pod znakiem poznańskiej „pyry”, czyli tradycji kulinarnych, które stanowiły motyw przewodni opowieści o mieście i jego historii. Uczestnicy MP MICE Tour® odwiedzili Muzeum Pyry oraz zjedli lunch z pyrami w roli głównej w Pyra Barze.
Atrakcje kulinarne przewijały się przez cały wyjazd. Drugiego dnia na lunch gości zaprosiła hiszpańska restauracja Pasodobre – Restaurant & Tapas Bar, lokal posiadający rekomendację „Przewodnika Michellin”, działający na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Kulinarna część zwiedzania miasta, zwłaszcza „biesiada po poznańsku” została bardzo pozytywnie oceniona przez uczestników wyjazdu.
Biesiada po poznańsku…
…i nocne zwiedzanie Poznania
– W Poznaniu byłem już kilka razy, natomiast dzięki lokalnym przewodnikom udało mi się to miasto odkryć na nowo. Najbardziej zapamiętam zwiedzanie w trybie historyczno-gastronomicznym, które w luźny, ale bardzo merytoryczny sposób przedstawiło historię miasta i regionu – mówi Miron Niewiadomski, head of marketing & communications, Eviden Polska SA.
– UTE Group ma dwa biura – w Warszawie i Poznaniu. Celem mojego udziału w MP MICE Tour®, jako przedstawicielki biura warszawskiego, było zobaczenie Poznania na nowo. Uważam, że zawsze warto być na bieżąco, rozmawiać i spotykać się. Świetnie było odświeżyć kontakt, zobaczyć nowości, jakie oferuje Poznań, i przede wszystkim posłuchać o planach na przyszłość. Poznań zaskoczył mnie końcem remontów, cieszę się, że miasto odzyskało swój urok. Poznań od zawsze miał duży potencjał eventowy. Wyzwaniem jest natomiast baza noclegowa na poziomie 4- i 5-gwiazdkowych hoteli dla dużych grup – mówi Anna Jaworska, event projects director, UTE Group.
Dzień z pyrami, czyli Poznańskie Muzeum Pyry oraz lunch w Pyra Bar z pyrami w roli głównej
Baza w Andersia Hotel & Spa Poznań
Noclegi zapewnił uczestnikom wyjazdu Andersia Hotel & Spa Poznań, zlokalizowany w dziewiętnastopiętrowym budynku Andersia Tower w samym centrum Poznania przy placu Andersa, w pobliżu głównego dworca kolejowego, Międzynarodowych Targów Poznańskich, Starego Rynku oraz w bezpośrednim sąsiedztwie Starego Browaru, stanowiącego centrum sztuki, handlu i kultury. Jest to nowoczesny obiekt, który oferuje gościom 172 pokoje i apartamenty, prowadzi designerską restaurację Flavoria z autorskim menu szefa kuchni, kameralny lobby bar oraz strefę wellness z basenem, jacuzzi, sauną fińską i saunarium, a latem także słonecznym tarasem. Gości 9. piętra executive zaprasza elegancki executive lounge. Do dyspozycji organizatorów spotkań jest tutaj bogate zaplecze konferencyjno-bankietowe, składające się z 10 sal, które umożliwia organizację konferencji, bankietów, sympozjów oraz wielu innych spotkań do 600 osób.
Andersia Hotel & Spa Poznań
W drodze powrotnej do Warszawy uczestnicy wyjazdu odwiedzili także Moran Hotel & Spa w Ostrowie koło Powidza. Położony w urokliwym miejscu, w bezpośrednim sąsiedztwie jeziora obiekt dysponuje 140 miejscami noclegowymi (68 pokojów oraz 6 domków letnich).
Dla klientów biznesowych dostępne są tutaj przestrzenie na organizację spotkań, które umożliwiają 14 różnych wersji konfigurowania i aranżowania sal wielofunkcyjnych. Nadają się one zarówno na organizację wieczornych biesiad, jak i małych spotkań konferencyjnych.
Hotel umożliwia łączenie pracy z wypoczynkiem, gdyż posiada piaszczystą plażę, trzy pomosty, miejsce na organizację ogniska oraz spotkania przy grillu. Goście mają zapewniony dostęp do strefy wellness, obejmującej basen, jacuzzi i saunę.
Gwara, kuchnia, tradycja, historia, storytelling
Uczestnicy MP MICE Tour® ocenili udział w wyjeździe jako bardzo efektywny z biznesowego punktu widzenia.
– Ten wyjazd pokazał mi Poznań „na nowo”. Był tak opracowany, żeby zaprezentować możliwości dla różnorodnych klientów z różnymi potrzebami. Od bazy hotelowej i obiektów na duże konferencje, po butikowe hotele na selektywne spotkania z markami luksusowymi. Podobnie było z zapleczem gastronomicznym, gdzie główne skrzypce grają lokalne produkty, przepisy, tradycje, ale w nowoczesnym i atrakcyjnym wydaniu. Umiejętność korzystania z regionalizmów, takich jak gwara, kuchnia, tradycje, historia oraz dobry storytelling tworzy klimat, którego szukają klienci i turyści. Największe wrażenie zrobiła na mnie „biesiada poznańska”, nawet trudno opisać ten format łączący w sobie show, zwiedzanie, standup, performance, czyli spacer po mieście, opowiedzenie historii Poznania, zwyczajów, w niezwykle zabawny, lekki, inteligentny sposób. Świetna rozrywka i dawka wiedzy, która wciąga i zapada w pamięć na zawsze. Wyjazd był tak skonstruowany, żeby pokazać gotowe, atrakcyjne scenariusze wydarzeń i lokalne „smaczki” pod różne grupy klientów – podsumowuje Agnieszka Szlaska, communication & PR director, IF Nation Group.
– Osobiste odwiedziny w najbardziej charakterystycznych punktach turystycznych, jak również naoczne sprawdzenie możliwości eventowych kilku świetnych obiektów, pokazało mi możliwości, jakie można wykorzystać w stolicy Wielkopolski. Poznań ma ogromny potencjał eventowy przede wszystkim dzięki bardzo dobrej lokalizacji blisko autostrad i dróg ekspresowych, dobrze funkcjonującemu lotnisku oraz stale rozwijającej się infrastrukturze konferencyjno-eventowej. Podsumowując, uważam Poznań za bardzo ciekawą lokalizację pod każdym względem, a wyjazdy z MeetingPlanner.pl to doskonała okazja na przekonanie się na własne oczy o zaletach i potencjale wybranych miejsc – podsumowuje Miron Niewiadomski, head of marketing & communications, Eviden Polska SA.
– Szczególne wrażenie wywarł na mnie nasz przewodnik, co dowodzi, jak wielką wartość w każdym evencie ma kreatywność, zaangażowanie i umiejętność włączania emocji u uczestników. Warto uczestniczyć w tego typu wyjazdach. Dają one możliwość nawiązania bliższej relacji biznesowej z przedstawicielami naszej branży, wymiany doświadczeń, poznania aktualnych możliwości danego miasta czy regionu. Żyjemy w czasach wiecznej zmiany, chcąc być na bieżąco, musimy mieć okazję do networkingu i dostępu do wiedzy – podsumowuje Anna Jaworska, event projects director, UTE Group.
– Miałam przyjemność po raz pierwszy wziąć udział w MP MICE Tour®. Po trzech intensywnych dniach programu pełnego spotkań i prezentacji mogę powiedzieć, że było warto. Przede wszystkim Poznań to miasto z bogatą historią i ogromnym potencjałem rozrywkowo-kulturowym. Z eventowego punktu widzenia Poznań to miejsce nieustającego rozwoju, podążania za potrzebami rynkowymi oraz kreowania nowych trendów. To miejsce, które łączy tradycję z nowoczesnością. Powstawanie nowych obiektów, a także modernizacja już istniejących (jak Iglica, w której ponownym otwarciu mieliśmy możliwość wziąć udział) to najlepszy dowód na to, że Poznań stawia coraz wyższą poprzeczkę w tej branży. Niewątpliwie mnie osobiście Poznań zaskoczył swoją unikatowością i tradycjami, które dumnie utrzymuje i z jakich słynie (Rogale Świętomarcińskie, pyry, koziołki, a także gwara, gesty i temperament ludzi). Zwieńczeniem całości była „Biesiada po poznańsku”, która wywarła zarówno na mnie, jak i na pozostałych uczestnikach niesamowite wrażenie i pokazała jak bardzo można wykorzystać potencjał miasta, połączyć go z umiejętnościami interpersonalnymi przewodnika i uzyskać w ten sposób efekt „wow”. Zakończenie wyjazdu żeglowaniem na jachcie było zaś chwilą relaksu, dzięki któremu z wyjazdu uczestnicy wrócili wypoczęci i jeszcze bardziej zmotywowani do ponownego (także prywatnego) powrotu na teren Wielkopolski – podsumowuje Iwona Kiszka, uczestniczka wyjazdu.
ZOBACZ FOTORELACJE
Fot. Marcin Faliński
MP MICE Tour® jeszcze więcej do Poznania 1 >>>
MP MICE Tour® jeszcze więcej do Poznania 2 >>>
MP MICE Tour® jeszcze więcej do Poznania 3 >>>
Zobacz też fotorelację z MP MICE Tour® na Facebooku >>>