Eventowe plusy o każdej porze roku – podsumowujemy MP MICE Tour® z Grand Lubicz Uzdrowisko Ustka
MP MICE Tour® zorganizowany przez MeetingPlanner.pl i Grand Lubicz do Ustki był okazją do poznania potencjału eventowego miasta i spojrzenia na tę nadmorską miejscowość pod kątem jej całorocznych atutów. Dopisała zarówno pogoda, jak i atrakcje.
Wydarzenie miało miejsce od 21 do 23 listopada 2024, a jego uczestników gościł pięciogwiazdkowy hotel Grand Lubicz Uzdrowisko Ustka, największy tego typu obiekt w tej nadmorskiej miejscowości.
Biznes w nadmorskim klimacie
Grand Lubicz Uzdrowisko Ustka to prestiżowy kompleks wypoczynkowo-uzdrowiskowy, który łączy ofertę biznesową z nadmorskim klimatem. Malownicze otoczenie oraz szeroka gama atrakcji, sprawiają, że odbywające się tutaj wydarzenia nabierają wyjątkowego charakteru.
Obiekt oferuje 311 pokojów, które zapewniają 870 miejsc noclegowych. Jego atuty to położenie w bliskiej odległości od morza oraz bogata oferta, zarówno gastronomiczna, która obejmuje restauracje – Chapeau Bas i Fala, kawiarnię widokową Panorama i lobby bar, jak i sportowo-wypoczynkowa. Działa tutaj aqua park, strefa spa, siłownia, kręgielnia, można wypożyczyć rower, pograć w tenisa, w piłkę na boisku zewnętrznym, a także wziąć udział w koncercie czy imprezie tematycznej, które mogą stanowić dopełnienie konferencji i szkoleń. Atrakcją organizowanych wydarzeń może być wizyta w hotelowym salonie kosmetycznym, w którym można wziąć udział w zajęciach z wizażu a nawet kupić kosmetyki. Hotel posiada także strefę medical z bogatą bazą zabiegową.
Przestrzeń eventowa na różne wydarzenia
Obiekt stanowi idealne miejsce na organizację konferencji, szkoleń, spotkań biznesowych czy eventów firmowych. Oferuje pięć nowoczesnych, przestronnych sal konferencyjnych o łącznej powierzchni 1000 mkw. Charakteryzują je eleganckie i ciepłe wnętrza oraz zróżnicowana powierzchnia, która umożliwia organizację zarówno dużej konferencji, jak i kameralnego spotkania. Sale wyposażone zostały w sprzęt audiowizualny oraz potrzebne udogodnienia.
– Nasz obiekt wyróżnia się rozbudowaną infrastrukturą, która pozwala dostosować przestrzeń do potrzeb każdego wydarzenia. Organizujemy zarówno kameralne szkolenia dla kilku osób, jak i spektakularne bankiety, dla nawet 500 gości. Dodatkowym atutem jest klub nocny Black Pearl, idealny na mniej formalne spotkania czy imprezy integracyjne. Nasz doświadczony zespół, którego część pracuje w hotelu od ponad dekady, gwarantuje profesjonalną obsługę na każdym etapie realizacji wydarzenia – opowiada Mirela Zwirbla, conference & event manager z Hotelu Grand Lubicz – „Uzdrowisko Ustka”.
Grand Lubicz przyciąga organizatorów wydarzeń kompleksowym podejściem oraz możliwością wzbogacenia programu o atrakcje hotelowe i uzdrowiskowe. – To miejsce, które łączy nowoczesność z wyjątkowym klimatem nadmorskiego wypoczynku, oferując gościom niezapomniane doświadczenia. Organizujemy szkolenia, spotkania biznesowe, konferencje, kolacje okolicznościowe, imprezy integracyjne, bankiety. Jesteśmy w stanie dopasować się do oczekiwań naszego klienta i zorganizować wydarzenie dla 10 osób, a także dla 500 osób – dodaje Mirela Zwirbla.
Klub muzyczny i salon kosmetyczny
Hotel zrobił duże wrażenie na uczestnikach MP MICE Tour®.
– To obiekt, który oprócz bardzo bogatej oferty konferencyjnej i bankietowej i dużej liczby miejsc noclegowych ma jeszcze kilka rewelacyjnych wartości dodanych, takich jak własny klub muzyczny z całym technicznym zapleczem, takim jak światło, dźwięk, ekran i scena. Taki „gotowiec”, do którego w przypadku wielu realizacji wystarczy dodać tylko akustyka i świetlika, to naprawdę rzadkość. Podobał mi się też własny salon kosmetyczny i wizażu z salonem sprzedaży oraz rozbudowany salon gier, które mogą być równie świetnym pomysłem i stanowić doskonałe atrakcje zarówno dla żeńskiego, jak i męskiego grona – mówił Rafał Baj, key account manager, Pacyfik.
– Klienci biznesowi szukają zaufanego i doświadczonego partnera, któremu mogą powierzyć organizację często ważnego dla nich z punktu rozwoju biznesu wydarzenia. Coraz częściej poszukują unikalnych doświadczeń, dlatego w ramach wydarzeń proponujemy dodatkowe atrakcje, takie jak rejsy po Bałtyku, off-road w nadmorskich lasach, paintball czy koncerty tematyczne. Zauważamy, że trendy zmierzają w kierunku łączenia wydarzeń z elementami outdoorowymi i integracyjnymi, co pozwala na stworzenie niezapomnianych przeżyć – dodaje Mirela Zwirbla.
Hotele z Grupy Lubicz
W programie wyjazdu była także wizyta w czterogwiazdkowym Hotelu Lubicz w Ustce, którego oferta biznesowa to dwie sale konferencyjne o łącznej powierzchni 300 mkw. oraz Restauracja Bursztynowa, w której może się spotkać około 60 osób. Obiekt oferuje 55 pokojów, posiada także strefę spa i wellness z basenem oraz gabinety odnowy biologicznej.
Goście odwiedzili także położony przy tej samej ulicy, co hotel Grand Lubicz, czyli przy Wczasowej, Dom Wypoczynkowy „Słoneczna”, należący również do Grupy Lubicz, który oferuje pokoje, apartamenty oraz domki drewniane, położone blisko wejścia na plażę, promenady spacerowej i lasu sosnowego. Atuty tego obiektu to rodzinna atmosfera, cisza i kontakt z naturą. Dla gości organizowane są ogniska i wieczorki integracyjne. W planach jest wykorzystanie części terenu tego obiektu na zbudowanie centrum konferencyjnego, co znacznie wzbogaci bazę eventową Grupy Lubicz.
Wizyty w tych trzech obiektach znalazły się w programie pierwszego dnia wyjazdu, który zakończyła kolacja w restauracji Chapeau Bas oraz pokaz barmański w kawiarni Panorama Lounge Cafe.
Turniej łuczniczy i tor komandosa w Bunkrach Bluechera
Drugiego dnia uczestnicy wyjazdu odbyli wycieczkę po Ustce, odwiedzili port ze słynną kładką obrotową i pomnikiem Syrenki, przy której turyści zwykle robią sobie zdjęcia, latarnię morską i promenadę. Zwiedzili Bunkry Bluechera, czyli kompleks niemieckich budowli z lat 30. ubiegłego wieku. Można tutaj zobaczyć takie ciekawe eksponaty jak działobitnia tak zwanego działa prowadzącego umieszczona na 12-metrowej wydmie czy stalowe gniazdo mechanizmu obrotowego armaty, a także schrony połączone podziemnym korytarzem, multimedialne muzeum z filmami, dioramami (obrazami w głębokim obramowaniu, których część jest nieprzezroczysta, malowana na płótnie, a część przezroczysta, tworzone są techniką laserunkową, dającą efekt przestrzeni oraz ruchu) oraz realistycznymi manekinami w umundurowaniu.
Bunkry oprócz swojej wartości historycznej i poznawczej stanowią także doskonałe miejsce na organizację eventów. Działają tutaj strzelnice i wypożyczalnia rowerów. Można wziąć udział w kursie strzelania z łuku, zorganizować turniej łuczniczy, pograć w paitnball lub spróbować swoich sił na torze komandosa. Dla grup organizowane są gry terenowe – podchody, poszukiwanie skarbów, survival. Obiekt dysponuje szerokim wyborem replik broni, zarówno historycznych, jak i współczesnych.
Przewodnikiem po mieście i jego ciekawych obiektach był Marcin Barnowski, historyk, dziennikarz, pasjonat Ustki i regionu, autor wielu książek, między innymi „Twierdzy Ustka”, którego fascynacja dawnymi dziejami miasta i umiejętność opowiadania sprawiły, że trzy godziny wycieczki minęły bardzo szybko.
– Ustka to bardzo urokliwe, interesujące miasto, idealne na wypoczynek oraz dobrą zabawę, ale ma też swoje drugie oblicze – ciekawą historię. Na mnie największe wrażenie zrobiły opowieści o Twierdzy Ustka oraz bunkry. Miasto to może być miejscem organizacji eventów z uwagi na duże zaplecze biznesowe – stwierdziła Agnieszka Pieńkowska, kierownik Biura Zarządu, Fiege.
– Obcowanie z morzem zimą to niezwykłe ciekawe doświadczenie i bardzo je polecam. Program wyjazdu z punktu widzenia eventowca był atrakcyjny z powodu dużej dawki wolnego czasu, co jest bardzo cenne. Zaskakująca jest historia Ustki jako miejscowości wypoczynkowej – nie tej którą kojarzymy obecnie, ale z czasów przedwojennych – dodaje Wojciech Dębiński, event director, Event Partners.
Warsztaty kulinarne, sauna i rowery
Ciekawym punktem drugiego dnia wyjazdu był udział w warsztatach kulinarnych, których uczestnicy przygotowali posiłek składający się z pięciu dań kuchni włoskiej. Wieczór zakończyła kolacja, turniej kręgli oraz zabawa w klubie Black Pearl.
Trzeci dzień był czasem typowo wypoczynkowym, chętni mogli skorzystać z seansu saunowania pod okiem fachowego trenera oraz z atrakcji aquaparku. Miłośnicy aktywnego wypoczynku na powietrzu wybrali się na wycieczkę rowerową. Pomimo jesiennej pory pogoda dopisała i wycieczka przyniosła wiele wrażeń i zadowolenia.
– Po raz kolejny organizatorzy pokazali nam miejsce nieoczywiste. Miasto i okolica oferuje duże możliwości spędzenia czasu z grupami i klientami poza samym obiektem, posiada potencjał aktywności sportowych, umożliwia wycieczki z przewodnikiem. Super. Nie można tego nie docenić, a trzeba koniecznie wpisać na eventową listę/mapę – mówił Rafał Baj.
Uczestnicy wyjazdu podkreślali także dobrą organizację wyjazdu.
– Zachowane były proporcje. Mieliśmy czas zarówno na wypoczynek, jak i poznanie infrastruktury eventowej i atrakcji. Pokazały one potencjał hotelu, ale też dały możliwość wzajemnego poznania uczestników, nawiązania relacji z osobami z branży i poznania pracowników hotelu odpowiedzialnych za sprzedaż – stwierdziła Andżelika Sarnowska, zastępca dyrektora Mazowieckiego Funduszu Poręczeń.
– Pierwszy raz miałam okazję być jesienią nad morzem. Urzekła mnie atmosfera wyjazdu, organizacja oraz otaczająca aura. Były to trzy dni były spędzone intensywnie na poznawaniu obiektów i okolic. Wyjazd pokazał, że nad morzem można organizować eventy także jesienią, a nie tylko latem, kiedy pogoda najbardziej sprzyja, a uczestnikom można bardzo fajnie i ciekawie zaplanować czas oraz wszelkiego rodzaju atrakcje – dodała Agnieszka Pieńkowska.
Wizja lokalna – bezcenna dla eventowca
– Ustka to malownicze miasteczko z szeroką piaszczystą plażą i promenadą, a morze zachwyca o każdej porze roku. Warto uczestniczyć w tego typu wyjazdach, ponieważ często odkrywamy miejsca, do których sami byśmy nie dotarli. Wróciłam z walizką pełną wiedzy, nowych kontaktów i szerokim uśmiechem – mówiła Anżelika Sarnowska, Mazowiecki Fundusz Poręczeń.
– Takie wyjazdy są doskonałą okazją do poznawania nowych, interesujących ludzi z branży, nawiązywania współpracy oraz dają możliwość podzielenia się doświadczeniami – dodała Agnieszka Pieńkowska, Fiege.
– Nie ma lepszego sposobu poznania możliwości eventowych danego miejsca niż wyjazd studyjny. Osobiste poznanie obiektu od strony gościa z punktem widzenia eventowca jest bezcenne. Udział w lokalnych atrakcjach od razu układa ofertę w głowie i daje realne narzędzia sprzedażowe obiektu. Ustka jak najbardziej spełnia wszystkie oczekiwania, jakie może mieć event planner – nieduża, ale wystarczająca jako atrakcja na wyjazd firmowy – mówi Wojciech Dębiński, Event Partners.
– Udział w MP MICE Tour® dał nam szansę pokazania event plannerom możliwości, które oferuje nasz hotel. Takie wizje lokalne dają szerszą perspektywę pozwalającą dokonać łatwiejszego wyboru obiektu do organizacji eventu. Nie jest to możliwe za pomocą zdjęć czy opisów, dlatego zawsze z miłą chęcią zapraszamy do odwiedzenia Hotelu Grand Lubicz – dodaje Mirela Zwirbla z Hotelu Grand Lubicz – „Uzdrowisko Ustka”.
ZOBACZ FOTORELACJE
Fot. Ewa Witak
MP MICE Tour® z Grand Lubicz Uzdrowisko Ustka >>>
Zobacz też fotorelację z MP MICE Tour® na Facebooku >>>