Stadion Narodowy podsumowuje COP 19
Ponad 2 tysiące spotkań, seminariów i paneli dyskusyjnych plus 140 konferencje prasowe dla ponad 1000 akredytowanych dziennikarzy z całego świata – tak wyglądało 12 dni Szczytu Klimatycznego COP19 zorganizowanego przez Ministerstwo Środowiska na Stadionie Narodowym.
Dane potwierdzają, że była to największa operacja logistyczna przeprowadzona na Stadionie Narodowym w Warszawie od momentu jego otwarcia.
Szczyt na Stadionie w liczbach
Każdego dnia w okresie od 11 do 22 listopada w 50 specjalnie do tego celu przygotowanych salach na Stadionie Narodowym odbywało się około 200 konferencji, sesji konsultacyjnych i spotkań roboczych. Szczególnie w tego rodzaju wydarzenia obfitował 19 listopada. Tego dnia przebieg szczytu relacjonowało 600 zagranicznych i polskich dziennikarzy.
W czasie konferencji za obsługę uczestników wydarzenia odpowiadało codziennie ok. 2500 osób obsługi technicznej, służb informacyjnych, wolontariuszy, serwisu cateringowego, pracowników sekretariatów czy ochrony, a posiłki dla gości przygotowywało 100 kucharzy firmy Sodexo.
Każdego dnia Stadion Narodowy gościł średnio 5500 przedstawicieli zagranicznych delegacji, pracowników biur państw z całego świata, członków organizacji pozarządowych oraz dziennikarzy. W ciągu 12 dni przez wejście główne konferencji klimatycznej na Stadion Narodowy przewinęło się łącznie około 70 000 osób.
Liczby mowiące o skali spotkania to także m.in.:
- 314 956 metrów kwadratowych powierzchni wynajętej przez organizujące szczyt Ministerstwo Środowiska
- 2200 i 1900 gości mieściły największe z hal wybudowanych na płycie Stadionu Narodowego
- 15 tys. metrów kwadratowych wykładzin ułożonych w biurach, salach konferencyjnych i korytarzach
- 21 tys. gniazdek elektrycznych i na potrzeby sieci internetowej
- 130 km przewodów elektrycznych
- 2 km ścian działowych do stworzenia pomieszczeń biurowych i konferencyjnych
- 2700 osób obsługi technicznej, pracujących przez cały czas trwania szczytu w trybie całodobowym
- 1500 akredytowanych dziennikarzy z całego świata
– Powyższe liczby obrazują, z jak bardzo niezwykłym przedsięwzięciem mieliśmy do czynienia od momentu rozpoczęcia przygotowań aż do ostatniej minuty trwania Szczytu. Bez wątpienia było to najbardziej skomplikowane wydarzenie, jakie realizowaliśmy jako operator Narodowego. Nie wiem, czy nie trudniejsze niż Euro 2012 na stadionie, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że operacja ‘Szczyt Klimatyczny’ z naszego punktu widzenia trwała przez 12 dni 24 godziny na dobę. Ale było warto, biorąc pod uwagę dobre opinie o Stadionie Narodowym od delegatów z całego świata. Te opinie to wynik współpracy z organizatorem: Ministerstwem Środowiska, UNFCCC (United Nations Framework Convention of Climate Change) oraz Targami Poznańskimi – mówi Mikołaj Piotrowski, dyrektor ds. komunikacji PL.2012+.
Stadion w ocenie delegatów
W trakcie Szczytu Klimatycznego prowadzone były ankiety, których celem była ocena miejsca, usług oraz serwisów dedykowanych dla uczestników COP19. Ankieta była prowadzona od 11 do 21 listopada – 68% ankietowanych zapytanych o ocenę Stadionu jako lokalizacji Szczytu Klimatycznego oceniło Narodowy jako miejsce „bardzo dobre”, a ponad 30% jako „dobre”.
100% badanych delegatów potwierdziło, że czuło się bezpiecznie na Stadionie. Jeśli chodzi o dostęp do informacji o lokalizacji poszczególnych pomieszczeń konferencyjnych na Narodowym (było ich ponad 50), to 71% ankietowanych oceniło ten element jako bardzo dobry, a 24% jako dobry w dniach 12-16 listopada. Po zainstalowaniu dodatkowych elementów systemu oznakowania został on w drugiej fazie badania (19-21 listopada) oceniony w 90% jako bardzo dobry, w 10% jako dobry. 77% badanych w dniach 12-16 listopada uznało infrastrukturę i obsługę biur delegacji za bardzo dobrą (23% jako dobrą) – natomiast w drugiej fazie badania oceny „bardzo dobra” wzrosła do 84% (16% to oceny dobre).
Źródło: Fot. Stadion Narodowy/PL.2012+