Marta Dworak: Pomorskie Rendez-Vous – autorski event Sunreef Yachts
Tytuł projektu: Pomorskie Rendez-Vous 2014
Organizator: Sunreef Yachts (Event Manager : Marta Dworak)
Kategoria projektu: spotkanie marek luksusowych
Liczba uczestników: blisko 700 osób
Lokalizacja: Wyspa Spichrzów w Gdańsku
Data: 6 czerwca 2014 roku
Pomorskie Rendez-Vous to z założenia impreza cykliczna mająca na celu zjednoczenie firm utożsamianych z pojęciem luksusu (przedstawicieli jachtingu, motoryzacji, mody, lotnictwa, branży jubilerskiej, deweloperskiej, reprezentantów nowych technologii, ale i świata ekskluzywnego sportu czy alkoholi grupy premium), stwarzająca atrakcyjną platformę wymiany doświadczeń marek reprezentujących sektory biznesu nakierowane na tego samego odbiorcę. Event ten to idealna okazja do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, pozyskania potencjalnych klientów oraz promocji polskiego rynku dóbr luksusowych.
Organizatorem Pomorskiego Rendez-Vous jest stocznia Sunreef Yachts, światowy lider w produkcji luksusowych katamaranów „na miarę”.
Idea wydarzenia powstała w 2013 roku podczas pobytu prezesa i założyciela stoczni Sunreef Yachts, Francisa Lappa na chińskiej wyspie Hajnan, gdzie od lat organizowane jest Hainan Rendez-Vous (od tego roku Sanya Superyachts Rendez-Vous), event łączący świat jachtów z innymi dobrami luksusowymi i stwarzający miejsce spotkań ludzi, którzy cenią sobie elegancję oraz starannie wyselekcjonowane produkty. Francis Lapp wrócił do kraju z przekonaniem, że Polacy także są gotowi na takie doświadczenie, jak pokazała przyszłość, nie mylił się.
Założenia
Pomorskie Rendez-Vous 2014 było kolejną odsłoną najlepszych towarów luksusowych obecnych na rynku polskim i międzynarodowym. Pierwsza edycja imprezy odbyła się 7 czerwca 2013 roku w Hotelu Hilton Gdańsk i zgromadziła blisko 300 osób. Tegoroczna edycja miała się odbyć z dużo większym rozmachem. Założenie było wciąż takie samo: połączyć największe marki luksusowe obecne na rynku polskim i stworzyć atrakcyjną imprezę dla ich najważniejszych kontaktów , a także dla grona wyselekcjonowanych gości. Organizatorom zależało na pokazaniu wielowymiarowości polskiego luksusu oraz na zapewnieniu uczestnikom eventu niezwykłych doznań wzrokowych, smakowych, słuchowych i estetycznych. Wszystkie te cele zostały osiągnięte. Zarówno pierwsza, jak i druga edycja Pomorskiego Rendez-Vous zostały objęte honorowym patronatem Prezydenta Miasta Gdańsk, Pawła Adamowicza oraz Marszałka Województwa Pomorskiego, Mieczysława Struka.
Realizacja
Impreza rozpoczęła się 6 czerwca 2014 roku punktualnie o godzinie 18.00. W tym samym czasie do nabrzeża dopływały w uporządkowanym szyku jachty najlepszych polskich stoczni (Sunreef Yachts, Delphia oraz Galeon), łącznie dziesięć jednostek, które szczelnie zapełniły 120 metrów nabrzeża Wyspy Spichrzów znajdującej się w samym historycznym centrum miasta. Jachty cały wieczór były do dyspozycji gości eventu, ciesząc się ich nieustającym zainteresowaniem. Wpłynięcie jachtów było sygnałem dla prowadzących, Agnieszki Cegielskiej i Oliviera Janiaka, do rozpoczęcia wydarzenia. Po krótkim przemówieniu organizatora, Francisa Lappa, nastąpił „sabrage”, czyli widowiskowe otwarcie butelki szampana G.H. Mumm, którego dokonał prezes firmy Pernod-Ricard. Oprócz złotych bąbelków goście mogli delektować się menu, które specjalnie na tę okazję skomponowali szefowie kuchni Sofitel Grand Sopot, nie zabrakło tu gotowania na żywo ani kuchni molekularnej. Na talerzach znalazła się również płonąca jagnięcina przyrządzona podczas spektaklu live cooking firmy Gaggenau bezkonkurencyjnej na rynku AGD.
Jednym z głównych punktów programu była premiera najnowszej kolekcji domu mody LA Mania Jesień-Zima 2014. Niekwestionowaną gwiazdą okazała się piosenkarka Kayah, która wystąpiła wraz z Transoriental Orchestra. Swoim koncertem wieczór uświetnił także Stanisław Soyka, który został zaproszony przez firmę Steinway & Sons od wielu lat będącą liderem w produkcji ręcznie robionych fortepianów. Dla fanów motoryzacji przewidziano pokazy takich marek samochodowych, jak: Mercedes Benz BMG Goworowski, Jaguar, Land Rover czy kultowy Aston Martin.
Specjalnie na potrzeby eventu stworzona została Strefa Ekspozycji, w której zebrane zostały produkty innych Partnerów, takie jak między innymi : biżuteria i zegarki (Chopard, Boucheron i Mont Blanc), torebki (Long Champ), rzeźby i obrazy (Timeless Gallery), porcelana (AS Ćmielów), sprzęt audio-video (Bang & Olufsen) czy koszule szyte na miarę (Da Vinci). Nie zabrakło także oferty powiązanej z podróżami biznesowymi i nie tylko. Tu królowały takie firmy jak Lufthansa, Sunreef Yachts Charter, Pałac Ciekocinko czy Axialus. Całość dopełnili Partnerzy z branży developerskiej (Dom Development) oraz przedstawiciele bankowości prywatnej (Pekao SA). Szczególnego smaku zebranej ekspozycji dodali przedstawiciele ręcznie robionych bryczek (Slavek , Mendyka).
Poza powyższymi atrakcjami goście mieli okazję obejrzeć imponujący popis barmański w wykonaniu mistrzów świata we „flair” – Tomasza Małka i Marka Posłusznego oraz pokaz sztucznych ogni, których blask oświetlił całą gdańską starówkę.
Wydarzenie zgromadziło blisko 700 osób, wśród których nie zabrakło znanych twarzy ze świata kina, muzyki, polityki czy wielkiego biznesu, a także licznych przedstawicieli mediów. Dzięki tym ostatnim impreza odbiła się szerokim echem w prasie, telewizji czy na portalach internetowych polskich, ale i zagranicznych.
Z punktu widzenia organizacyjnego Pomorskie Rendez-Vous to wielkie przedsięwzięcie logistyczne. Miejsce imprezy stanowił gigantyczny plac (ponad 5000 m kw.) bez żadnego zaplecza hotelowego czy sanitarnego. Na potrzeby eventu utworzone zostało całe miasteczko, którego elementy to ogromne przezroczyste namioty (łącznie: 1000 m kw.) oraz konstrukcje kratowe zadaszone przezroczystymi plandekami (blisko 1500 m kw.). Montaż całości trwał 6 dni, demontaż o połowę krócej.
Kolejna odsłona świata luksusu już za rok, również w Gdańsku. Organizatorzy już teraz zastanawiają się, czym zaskoczyć i uwieść gości następnym razem. Pomorskie Rendez-Vous wpisuje się idealnie w kalendarz letnich imprez promujących nie tylko firmę Sunreef Yachts i zaprzyjaźnione marki, ale także Gdańsk i województwo pomorskie.
Autor: Marta Dworak, Sunreef Yachts, event manager odpowiedzialna za organizację Pomorskiego Rendez-Vous