Agnieszka Kopińska: IMEX America 2014 - Inspiracja i kontakty
Dla każdego przedstawiciela biura incentive travel targi takie jak IMEX Ameirca stanowią dodatkową inspirację oraz są szansą na zwiększenie grona dostawców z całego i ich weryfikację. To także wymiana doświadczeń i spotkanie konkurencji. O tegorocznych IMEX America pisze Agnieszka Kopińska, Incentive Care.
Udział w targach zagranicznych dla każdego przedstawiciela biura incentive travel jest dodatkową inspiracją, szansą na poznanie wielu ciekawych dostawców, ale i spotkanie konkurencji i wymianę doświadczeń. Od czasu kiedy pracuję w Africaline, obecnie Incentive Care, uczestniczyłam tylko dwa razy w targach – IMEX Frankfurt i EIBTM w Barcelonie. Zaproszenie na targi IMEX w Las Vegas bardzo mnie ucieszyło, to rzadka okazja sprawdzenia „branżowych nowinek” na zupełnie innym odmiennym niż nasz, europejski, rynku.
IMEX America w Las Vegas były dobrze przygotowane. Mimo późnego przylotu (ok. godz. 21) w hali przylotów czekał na mnie przedstawiciel IMEX, który zaprowadził do odpowiedniego autobusu do hotelu. Byłam zakwaterowania w hotelu The Palazzo, targi odbywały się właśnie w tym obiekcie. Logistycznie nie było żadnych problemów. Bardzo dobrze oznaczone stoiska, przestronna hala targowa, wszystko na jednym poziomie, ze spotkania na spotkanie można było spokojnie dojść w 2-5 minut. W programie grupy Euromic, z ramienia której byłam zaproszona na targi, dodatkowo uczestniczyliśmy w podziwianiu widoku rozświetlonego Vegas z nowo otwartej atrakcji High Roller, największego koła obserwacyjnego na świecie.
Podczas wolnego czasu w trakcie targów zdecydowałam się także na obejrzenie spektaklu „O” Cirque du Soleil. Przedstawienie było oszałamiające. Zrealizowane z ogromną klasą, przenosiło na dwie godziny w zupełnie inny świat, aktorzy, muzyka, akrobacje wszystko robiło ogromne wrażenie. Spektakl odbywał się w hotelu Bellagio, który miał jedną z najpiękniejszych jesiennych dekoracji hotelowych w Vegas, mówiące drzewo i przewracające oczami skrzaty, przenosiły w świat dziecięcych baśni.
W związku ze zmianą czasu trochę męczyło wczesne wstawanie, dlatego poranki starałam się wykorzystywać na bieganie, jest to świetny sposób na poznanie zakamarków miasta i jego życia. A Las Vegas praktycznie żyje tylko nocą, więc przebieganie przez prawie puste ulice o 7 rano było osobliwym doświadczeniem.
Moim głównym celem w trakcie targów było poszukiwanie rzetelnych kontrahentów. Bardzo dobrze przygotowane były stoiska Stanów Zjednoczonych i Ameryki Południowej. Najciekawsze spotkania odbyłam z przedstawicielami DMC z Alaski oraz Kolumbii, które – myślę – m ciągle są mało popularne w wyjazdach incentive i można świetnie je sprzedawać jako nietypowe destynacje. Podczas targów odbyłam 24 spotkania z różnymi DMC, convention bureaux oraz hotelami. Bardzo rozbudowane były stoiska poszczególnych stanów i miast USA, np.. Teksas, Nowy Jork, Las Vegas. Ciekawe i owocne spotkanie miałam również z przedstawicielem eleganckich lodgey i hoteli znanego biznesmena Richarda Bransona.
Targi IMEX America odbyły się w dniach 13-14 października w Las Vegas.
Autor: Agnieszka Kopińska, wiceprezes Incentive Care, agnieszka.kopinska@incentivecare.pl