MPI EMEC w Krakowie - wiedza, kontakty i promocja Polski
European Meetings and Events Conference 2015, konferencja organizowana corocznie przez MPI (Meeting Professionals International) po raz pierwszy odbyła się w Polsce, w Krakowie. Zarówno uczestnicy, jak i organizatorzy podkreślają sukces wydarzenia.
Podczas MPI European Meetings and Events Conference spotkali się profesjonaliści branży spotkań z całej Europy, aby nawiązywać nowe kontakty biznesowe, brać udział w sesjach edukacyjnych oraz spędzać wspólnie czas podczas wydarzeń networkingowych.
– Za nami konferencja MPI European Meetings & Events Conference, która odbyła się w Krakowskim Centrum Kongresowym ICE. Sześć lat od powstania pomysłu udało się stworzyć niesamowity zespół z polskich przedstawicieli branży spotkań i pokazać nasze możliwości organizacyjne. Współpraca wszystkich organizatorów i indywidualne zaangażowanie spowodowało, iż EMEC 2015 to nasz sukces, a wspomnienia na długo pozostaną w pamięci uczestników – podsumowuje przewodniczący komitetu organizacyjnego MPI EMEC 2015, kierownik Poland Convention Bureau POT, Krzysztof Celuch.
Konferencję EMEC poprzedziło odbywające się w hotelu Radisson Blu w Krakowie spotkanie ECBS (European Chapter Business Summit) 2015. ECBS to spotkanie członków zarządów europejskich oddziałów stowarzyszenia MPI, podczas którego omawiane są główne problemy, z jakimi zmagają się one w swoim codziennym funkcjonowaniu. Podczas części warsztatowej członkowie MPI z całej Europy mieli okazję przedstawić główne problemy i wyzwania, przed którymi stają w swoich krajach, dowiedzieć się, czy w innych oddziałach sytuacja wygląda podobne oraz wspólnie znaleźć wartościowe rozwiązania. Dzięki obecności prezesa oraz członków zarządu MPI, wypracowane konkluzje mogą być przekazane do innych oddziałów stowarzyszenia oraz wcielone w życie. W ramach spotkania ECBS 2015 jego uczestnicy mieli także możliwość wziąć udział w miejskiej grze team-buildingowej. Kilkuosobowe grupy otrzymały wskazówki, gdzie w zabytkowym centrum Krakowa mogą znaleźć informacje niezbędne do rozwiązania zagadki zniknięcia znanego obrazu. Oryginalny format sprawił, że uczestnicy w pełni zaangażowali się w grę, rywalizując z innymi zespołami i przy okazji świetnie się bawiąc.
Właściwa część konferencji European Meetings and Events Conference rozpoczęła się w niedzielę, 1 lutego, w Centrum Kongresowym ICE Kraków. Po powitalnym koktajlu odbyła się sesja generalna, podczas której uczestnicy mieli możliwość poznania wielu ciekawych faktów na temat Polski i Krakowa, a także wysłuchania wykładu Mike’a Walsha, światowej sławy mówcy i wizjonera, właściciela agencji zajmującej się tworzeniem koncepcji rozwoju przedsiębiorstw na miarę XXI wieku. Dodatkową atrakcją dla gości był występ tradycyjnego, folklorystycznego zespołu pieśni i tańca „Słowianki”. Po sesji rozpoczynającej konferencję, uczestnicy udali się na uroczystą kolację, która odbyła się w Komorze Warszawa w Kopalni Soli w Wieliczce. Najpierw jednak wszyscy mieli okazję zwiedzić kopalnię w towarzystwie przewodników, opowiadających o jej niesamowitej historii. Podczas kolacji goście konferencji byli świadkami dwóch niezwykłych występów: najpierw zaprezentował się Glass Duo, duet grający na szklanej harfie, instrumencie zbudowanym ze szklanych kieliszków, a następnie Art Color Ballet, łączący taniec współczesny z body paintingiem.
Kolejny dzień konferencji wypełniony był sesjami edukacyjnymi, zarówno w formie wykładów, dyskusji, jak i warsztatów, oraz przerwami networkingowymi, które dawały możliwość budowania relacji biznesowych i wymiany branżowych doświadczeń.
Część edukacyjna poruszała różnorodne obszary, od umiejętności zawodowych, aż po relacje międzyludzkie, natomiast wszyscy uczestnicy podkreślali wysoką jakość zaproszonych speakerów. Dzień zakończył się w kawiarni Hard Rock Cafe Kraków, gdzie obyła się impreza Rendez-vous. Zorganizowana przez fundację MPI Foundation, której celem jest wspieranie młodych, ambitnych członków stowarzyszenia poprzez przyznawane granty i stypendia. Cały dochód z biletów na imprezę Rendez-vous zasilił konto fundacji.
Ostatniego dnia konferencji, oprócz równoległych sesji edukacyjnych, uczestnicy mieli także możliwość udziału w kończącej sesji generalnej, podczas której swój wykład przedstawił dr Alan Watkins – neuronaukowiec i ekspert w dziedzinie przywództwa i możliwości ludzkiego organizmu. Podczas wtorkowej sesji ogłoszono także, że gospodarzem EMEC 2016 będzie Kopenhaga.
Podczas konferencji EMEC 2015, MPI po raz pierwszy zorganizowano wydarzenie towarzyszące, jakim jest program Hosted Buyers. To zaaranżowane wcześniej spotkania typu jeden-na-jeden 25 wykwalifikowanych planistów korporacyjnych, z tego 15 europejskich i 10 ze Stanów Zjednoczonych, lecz prowadzących działalność w Europie, z zainteresowanymi dostawcami z branży spotkań. Oprócz udziału w sesji biznesowej, wszyscy dostawcy mieli także możliwość prezentowania swoich usług na stoiskach w ramach trwającego podczas całej konferencji Market Square, przestrzeni publicznej, w której odbywały się wszystkie przerwy kawowe i lunche oraz inne wydarzenia networkingowe.
Podczas trwania całej konferencji, we Foyer Centrum Kongresowego ICE Kraków, uczestnicy mieli także możliwość włączenia się w program CSR, zorganizowany przez MPI i Poland Convention Bureau. Polegał on na wspólnym montażu mebli, w które zostaną wyposażone pokoje młodych podopiecznych Centrum Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych „Parkowa” w jego nowej siedzibie w Krakowie. Uczestnicy konferencji chętnie włączali się w pracę w tak szczytnym celu. Sponsorem projektu CSR podczas EMEC 2015 była firma DMC Poland.
Podczas konferencji EMEC 2015 dużym zainteresowaniem uczestników cieszyły się spotkania zwane Sunset Sessions, kończące poniedziałkowy program merytoryczny. Ich głównymi cechami były ciekawy temat oraz nietypowy format. Sesja Meeting Menu Matchup polegała na przygotowaniu przez dwóch szefów kuchni potraw spełniających nowe wytyczne UE pod względem zawartości alergenów w potrawach cateringowych. Na scenie Sali Teatralnej ICE Kraków szefowie kuchni hotelu Radisson Blu oraz firmy Masters Catering, na oczach uczestników, przygotowali przystawkę, danie główne i deser, które były jednocześnie wegetariańskie, bezglutenowe i nie zawierały żadnego z listy 12 najpowszechniejszych alergenów. Natomiast podczas sesji Champagne & Chocolate Tasting uczestnicy mogli dowiedzieć się wielu faktów i ciekawostek dotyczących zarówno pochodzenia, jak i zasad degustacji najlepszych francuskich szampanów, w połączeniu z czekoladą
W ramach konferencji EMEC 2015 odbyła się także sesja dodatkowa: The IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum. Wzięli w niej udział studenci w całej Europy, zainteresowani przyszłym rozwojem swojej ścieżki zawodowej w przemyśle spotkań. Udział w forum zapewnił studentom wiedzę na temat aktualnych perspektyw rozwoju w branży, a także możliwość spotkania ze światowej klasy ekspertami.
MPI EMEC 2015 w liczbach, w zestwieniu przygotowanym przez Poland Convention Bureau:
- pochodzenie uczestników: 87 proc. z Europy, 11 proc. ze Stanów Zjednoczonych
- około 200 uczestników MPI Foundation’s Rendezvous w Hard Rock Café Kraków
- po raz pierwszy zorganizowany MPI Hosted Buyer Program w Europie z 17 organizatorami i 16 usługodawcami
- pierwsze w Europie szkolenie Healthcare Meeting Compliance Certificate (HMCC), w którym uczestniczyło 10 osób
- po raz pierwszy połączone z konferencją spotkanie europejskich zarządów oddziałów MPI – European Chapter Business Summit
- prawie 2100 tweetów #EMEC15 tylko w trakcie trwania konferencji
- aplikacja MPI Global Event App pobrana na 375 urządzeń i otwierana ponad 8500 razy
Podczas kilku dni, uczestnicy mieli okazję nawiązać nowe kontakty biznesowe oraz poszerzyć swoją wiedzę. Dla osób, które nie miału możliwości wzięcia udziału w konferencji osobiście, MPI przygotowało nagrania, które dostępne są na stronie: Wykłady EMEC 2015.
Współorganizatorami konferencji z polskiej strony byli: Ministerstwo Sportu i Turystyki, Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej, Kraków Convention Bureau, Centrum Kongresowego ICE Kraków oraz MPI Poland Club.
MPI EMEC odbyła się w dniach 1-3 lutego 2015 r. W spotkaniu uczestniczyło ok. 400 reprezentantów branży spotkań.
Źródło: MPI Poland Club, Poland Convention Bureau, Fot. Poland Convention Bureau