Kongres Telewizji Światłowodowej kolejny raz z Everitum
Agencja Everitum odpowiadała za koncepcję i realizację spotkania branży operatorów ISP i nadawców – Kongres i Galę Telewizji Światłowodowej. Ponad 350 akredytowanych gości miało okazję podczas dwóch dni wydarzenia skorzystać z szeregu paneli i warsztatów zagadnień sektora telekomunikacyjnego. Wieczorem uczestnicy mogli wziąć udział w kilku koncertach, licznych pokazach tanecznych, przeżyć chwile grozy podczas seansów kina 7D oraz skorzystać ze stacji wirtualnej rzeczywistości HTC VIVE.
W czasie Kongresu Telewizji Światłowodowej przedstawiciele firm związanych z rynkiem usług telewizyjnych dyskutowali o najnowszych trendach w tej dziedzinie oraz wymieniali się doświadczeniem we wdrażaniu usług płatnej TV. Punktem kulminacyjnym wydarzenia była prezentacja nowości dostępnych niebawem w ramach Telewizji Światłowodowej. Część merytoryczną zorganizowano w Hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto. Po jej zakończeniu, pierwszego dnia Kongresu, uczestnicy wzięli udział w Gali Światłowodowej. W założeniach programowych lokalizacja Kongresu miała nawiązywać do historii Gdańska i przełomowych zdarzeń historycznych w drodze ku wolności. Stąd na miejsce wydarzenia agencja Everitum zaproponowała CSG Stocznię Gdańską, co wpisywało się w program jaki przygotowano tego wieczoru.
Tegoroczny temat Gali Światłowodowej miał nawiązywać do zmian, przemian, kompromisów i oczywiście trendów przyszłości. Nieodłącznym elementem tego wydarzenia jest światło – stanowiące alegorię do technologii światłowodowej. Światło przewijało się w elementach tanecznych, elementach scenograficznych a także w elementach choreograficznych podczas całego wieczoru. Tanecznie Galę uświetniła grupa tancerzy z JDC Agency, ubranych w świecące, ledowe stroje. Ich pokaz był pełen akrobacji i dynamicznej choreografii dopełniony wyświetlanymi w tle multimedialnymi animacjami. Podczas głównej części wieczoru na ekranie przygotowano szereg pokazów filmowych wykonanych w technologii mappingu na specjalnie zaprojektowanych trójwymiarowych bryłach. Na tak przygotowanym ekranie opowiedziano historię dwóch konkurencyjnych firm, które tego wieczoru ogłosiły rozpoczęcie współpracy – Evio i Korbank. Głównym punktem programu był żywiołowy koncert zespołu Enej. Dodatkową gwiazdą wieczoru były instrumentalistki z zespołu Electric Girls. W dalszej części programu występował również tancerz – finalista Mam Talent – Adrian Lypskee.
Dodatkowo dla uczestników przygotowano różnorodne atrakcje m.in. stanowiska do charakteryzacji – mroczne przemiany gości zostały utrwalane na zdjęciach, strefę chill-out, stanowiska do gier w wirtualnej rzeczywistości HTC VIVE, Kino 7D, które zostało udostępnione na czas imprezy na zewnątrz hali w ciężarówce z ruchomą platformą. O tym jak dobierano kontent, opowiada Mariusz Filipiak, prezes zarządu EVIO Polska: - Świat telewizji przyszłości cechuje jakość, bogactwo treści i niezawodność. Ten rynek zaczyna być silnie powiązany z Internetem. Opiera się na interaktywności, emocjach, dobrej zabawie i dostępie do najnowszych technologii. Nasi kongresowi goście to przedział wiekowy od 30 do 60 lat. Chcieliśmy zaproponować atrakcje dla każdego, stwarzając event wielopokoleniowy. Takie były główne cele w kreacji tego wydarzenia i w pełni udało się je zaspokoić podczas tegorocznej - już trzeciej edycji Kongresu Telewizji Światłowodowej. Były nowe technologie, materiały filmowe, w tym mapping 3D, były koncerty, wirtualna rzeczywistość, konkurs kostiumowy, charakteryzatorki i kino 7D. Wręczaliśmy też statuetki za najlepszą współpracę w minionym roku.
Za produkcję kongresu i gali odpowiadała agencja Everitum, Agnieszka Ciesielska (EventowaBlogerka.pl) reżyserowała całość wydarzenia oraz nadzorowała pracę całego zespołu zajmującego się jego produkcją.
Catering wraz z ceremoniałem gastronomicznym zapewnił Mazurkas Catering. Za oprawę techniczną Kongresu i Gali Światłowodowej odpowiedzialna była firma Legro. Partnerami strategicznymi tegorocznego kongresu były firmy Evio Polska i KorbanK. Wsparcia udzielili sponsorzy: Eleven Sports Network, Fox International Channels, National Geographic, NBC Universal, Salumanus, Fibrain, xbest oraz Zibra Technologies. W promocję w ramach patronatu medialnego zaangażowali się: ICT Professional, TelePro, TV Lider. Patronat honorowy objęła Gdańska Informacja Turystyczna Visit Gdańsk.
Event odbył się w dniach 3-4 listopada.