Marta Dworak: Pomorskie Rendez-Vous 2016
Pomorskie Rendez-Vous to elitarne spotkanie marek luksusowych obecnych na rynku polskim organizowane przez stocznię jachtową Sunreef Yachts specjalizującą się w projektowaniu i konstrukcji ekskluzywnych katamaranów.
Tytuł projektu: Pomorskie Rendez-Vous 2016
Organizator: Sunreef Yachts (event manager: Marta Dworak)
Kategoria projektu: spotkanie marek luksusowych
Liczba uczestników: blisko 900 osób
Lokalizacja: Ołowianka w Gdańsku
Data: 3 czerwca 2016 roku
Koncepcja
Wydarzenie z założenia miało na celu połączenie firm reprezentujących różne branże, między innymi jachtową, motoryzacyjną, lotniczą, modową, jubilerską, deweloperską, hotelarską, turystyczną, a także przedstawicieli świata sztuki, nowych technologii czy też ekskluzywnych dyscyplin sportowych. Wspólnym mianownikiem jest tu luksus, którego wielowymiarowość organizatorzy starali się zaprezentować na polskim gruncie przed gronem wyjątkowo wymagających odbiorców – gości zaproszonych przez partnerów eventu.
Ta autorska impreza stoczni Sunreef Yachts organizowana jest na wzór światowych wydarzeń lifestylowych łączących luksusowe branże i marki premium, a dostarczających uczestnikom niezapomnianych wrażeń. Wydarzenie ma charakter cykliczny, trzecia edycja imprezy odbyła się 3 czerwca 2016 roku na wyspie Ołowianka w Gdańsku i przerosła poprzednie dwie zarówno pod kątem liczby zaprezentowanych marek, jak i gości. Ci ostatni pojawiali się z ramienia partnerów wydarzenia i organizatora, event miał charakter zamknięty.
Patronat Honorowy nad Pomorskim Rendez-Vous objął Marszałek Województwa Pomorskiego – Mieczysław Struk, a nad Partnerstwem Merytorycznym czuwała firma doradcza KPMG, która od ponad sześciu lat jest autorem raportu na temat rynku dóbr luksusowych i premium w Polsce.
Realizacja
Po raz kolejny wydarzenie odbyło się w plenerze. Tym razem organizatorzy wykorzystali na potrzeby Pomorskiego Rendez-Vous plac parkingowy przy Polskiej Filharmonii Bałtyckiej na gdańskiej wyspie Ołowiance, na którym postawione zostały wielkie przezroczyste konstrukcje namiotowe mające powierzchnię 2600 mkw. Dodatkowo do dyspozycji partnerów i gości oddany został pas zieleni oraz nabrzeża (łącznie ponad 4000 mkw.), gdzie postawiony został szybowiec Stemme oraz śmigłowiec żyroskopowy Celier Aviation. Na wodzie z kolei zacumowały dwa katamarany Sunreef Yachts oraz jednostki innych przedstawicieli jachtingu: Galeona, Premium Yachting i Green Dream Boats. W trakcie wydarzenia goście mieli okazję przepłynąć się na drugi brzeg Motławy i obejrzeć nową inwestycję dewelopera Invest Komfort bądź też spojrzeć z wody na Zatokę Gdańską.
Pozostałe atrakcje zapewnił bogaty program wydarzenia zawierający takie punkty jak: koncert Anny Marii Jopek z zespołem, występ Gosi Bańki wykonującej wiersze Haliny Poświatowskiej w ciekawych muzycznych aranżacjach, pokaz domu mody La Mania oraz marki bieliźniarskiej Laura Lingerie, a całość zwieńczyła francuska rewia Aleksandry Fontaine z paryską wokalistką Nathalie Cohen śpiewającą utwory Edith Piaf. Po nich nad głowami gości rozbłysnął kilkuminutowy imponujący pokaz pirotechniczny.
Poza programem artystycznym uwagę gości przykuwały imponujące ekspozycje partnerów wydarzenia, którzy prześcigali się w co ciekawszej aranżacji stoisk czy dodatkowych atrakcjach dla odwiedzających. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z produktami reprezentującymi całe spektrum tego, co utożsamiamy z luksusem, prestiżem, pięknem. I tak na wystawie pojawiło się aż 14 aut takich marek jak Mercedes, Jaguar, Aston Martin, Land Rover, Lexus, Porsche, Audi, a dodatkowo motory Yamaha Motor. Lotnictwo reprezentowały: Lufthansa, Textron Aviation, a także wspomniane wcześniej GB Aircraft (Stemme) oraz Celier Aviation. Firma Apart zaprezentowała swoją imponującą biżuterię oraz zegarki Albert Riele. Gości zachwyciła także wieloelementowa ekspozycja porcelany firmy Ćmielów oraz nowoczesny elektryczny rower Vasari. Na wydarzeniu pojawili się także deweloperzy i firmy zajmujące się szeroko rozumianymi nieruchomościami. Oprócz rzeczonego Invest Komfortu, obecne były: NDI, Domy Hybrydowe i Poland Sotheby’s International Realty. Dopełnienie tej strefy stanowiły marki związane z wyposażeniem wnętrz takie jak Mesmetric Atelier, Kler, Hastens oraz Dubiński – Pracownia Stolarki Artystycznej. Turystykę reprezentował sam Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, a także hotele : Sofitel Grand Sopot i Puro Hotel oraz Luxury Travel, Sunreef Yachts Charter i Lotnisko im. Lecha Wałęsy. Prezentacje swoich działalności przedstawili Prywatne Centrum Medyczne Medicover oraz Holistic Clinic Gdynia, których konsultanci byli do dyspozycji gości podczas całego wydarzenia. Z kolei wizażystki marki Inglot oferowały paniom wieczorowy makijaż. Muzyki klasycznej i nie tylko można było posłuchać na stoiskach Yamahy oraz Bosendorfer eksponujących ich piękne fortepiany oraz sprzęt grający. Szukający wytchnienia mogli z kolei zajrzeć do czytelni Monogram Magazine lub zrelaksować się przy jednym z licznych barów marek takich jak G.H. Mumm , Ostoya, Chivas oraz w kącikach degustacyjnych z koniakami Martel, whisky The Glenlivet czy winami wybranymi przez sommeliera firmy Winers. Wielbiciele nowych technologii mogli doświadczyć wirtualnej rzeczywistości prezentowanej przez VR Visio oraz Lufthansę, a także przyjrzeć się interaktywnej witrynie Syrius Group. Całość dopełniło wyśmienite menu, live cooking prowadzony na stanowiskach firm Gaggenau i Olewnik, a także wyśmienite desery i lody przygotowane przez T.Deker.
Na Pomorskim Rendez-Vous była obecna również Fundacja Pankracy działająca na rzecz dzieci potrzebujących z okolic Trójmiasta i prowadzona przez Izabelę Kusznierewicz oraz Dorotę Stano. Środki zebrane z prowadzonej pośród gości wydarzenia sprzedaży obrazków zostały przekazane na wakacje indywidualne podopiecznych z Sopockiego Domu Dziecka.
Wydarzenie zgromadziło ponad 900 osób, wśród których nie zabrakło znanych twarzy ze świata kina, muzyki, polityki czy wielkiego biznesu z Trójmiasta, całej Polski i zagranicy. Uwagę licznych mediów obecnych na evencie przykuli przede wszystkim: Edyta Górniak z synem, Jarosław Bieniuk, Joanna Przetakiewicz, Borys Szyc, Mateusz Kusznierewicz czy Darek Michalczewski. Impreza odbiła się szerokim echem w prasie, telewizji i na portalach internetowych. Organizatorzy już teraz obiecują kontynuację wydarzenia.
Autor: Marta Dworak, Sunreef Yachts, event manager odpowiedzialna za realizację koncepcji kreatywnej Pomorskiego Rendez-Vous oraz jego kompleksową organizację