MCC Mazurkas & Mazurkas Catering 360° - ponad tysiąc realizacji w 2016 roku
1028 realizacji w 36 miastach i ponad 237 tys. obsłużonych osób oraz 18-proc. wzrost obrotu – to wyniki, jakie osiągnęły w 2016 roku MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel i Mazurkas Catering 360°.
Rok 2016 to bardzo owocny czas dla MCC Mazurkas & Mazurkas Catering 360°, jak podkreślają przedstawiciele obu firm. Liczba realizacji zarówno w centrum konferencyjnym, jak i w innych lokalizacjach w całej Polsce wyniosła 1028, a liczba obsłużonych osób to 237 tys. – Taki wynik to efekt wprowadzonych przez nas nowych produktów, a także otwarcia nowego oddziału Mazurkas Catering 360° na rynku śląsko-małopolskim oraz obsługi cateringowej tak prestiżowego wydarzenia, jakim był Szczyt NATO w Warszawie – podkreśla Michał Kozak, dyrektor generalny Mazurkas Catering 360° i MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel. – Odnotowaliśmy 18-proc. wzrost obrotu łącznie dla centrum konferencyjnego i Mazurkas Catering 360° w porównaniu do roku 2015. Z roku na rok stajemy się coraz mocniejszą marką, co odzwierciedla się w rocznych obrotach firmy. Dla porównania wzrost w 2015 w stosunku do roku 2014 wynosił 11 proc.
W 2016 roku Mazurkas Catering 360° konsekwentnie wdrażał strategię rozwoju przyjętą rok wcześniej. Jej podstawowe elementy to rozbudowa zespołu, doskonalenie wewnętrznych standardów oraz wykorzystanie synergii Grupy Mazurkas, pozwalających na realizacje cateringowe największych wydarzeń na rynku MICE w Polsce. Ubiegły rok, jak podkreślają przedstawiciele firmy, upłynął Mazurkas Catering 360° również pod znakiem doskonalenia produktów i usług. – Obecnie klienci oczekują od firmy cateringowej więcej kreatywności, kładą nacisk na odmienność i innowacyjność oraz zwracają większą uwagę na jakość i poziom świadczonych usług – podkreśla Michał Kozak. – Jako lider usług cateringowych na rynku MICE mamy świadomość, że catering to nie tylko jedzenie, to kompleksowa usługa, która w swoim oryginalnym, kulinarnym i artystycznym wymiarze tworzy nieodłączną i jakże ważną część wydarzenia – dodaje. Firma kontynuuje także podjętą w 2015 roku współpracę z Arkadiuszem Zuchmańskim – pierwszym Polakiem, który zdobył gwiazdkę Michelin. Inspiracja światowymi trendami i współpraca z najlepszymi szefami kuchni, to nadal bardzo ważny element w dalszej strategii rozwoju firmy.
Centrum konferencyjne MCC Mazurkas także informuje o wzroście zrealizowanych imprez. Wśród największych klientów MCC w 2016 roku znalazły się m.in.: Eurocash, Play, OVB Allfinanz, AXA, Santander, Tupperware, Huawai, FIEGE czy Profix. W maju zespół szefów kuchni powiększył się o szefa kreatywnego, który został odpowiedzialny za tworzenie oryginalnych potraw i niecodziennych połączeń smakowych dla marki Mazurkas. W 2016 roku firma prowadziła działania w obszarze polityki społecznej odpowiedzialności biznesu, a także kontynuowała cykl wydarzeń kulturalnych w ramach projektu Forum Humanum Mazurkas.
W maju Mazurkas Catering 360° rozpoczął ekspansję na rynek śląsko-małopolski, otwierając nowy oddział oraz podpisując umowę z Międzynarodowym Centrum Kongresowym MCK w Katowicach na wyłączną obsługę cateringową. Pierwszym wspólnie z MCK realizowanym wydarzeniem był Europejski Kongres Gospodarczy, podczas którego przez trzy dni trwania kongresu firma obsłużyła ponad 8 tys. osób. Kolejne duże wydarzenia to m.in.: Kongres Psychiatryczny (4500 osób), Kongres Wyzwań Zdrowotnych (2500 osób), czy też Kongres Association of Business Service Leaders (1700 osób). Ubiegły rok zakończył się wynikiem 105 różnych realizacji i 39 tys. obsłużonych osób na rynku śląskim. – Nawiązanie współpracy z tak nowoczesnym, mającym ogromny potencjał adaptacji przestrzeni, centrum kongresowym wymagało od nas przygotowania w obszarze rekrutacji nowych pracowników oraz wyposażenia zaplecza kuchennego w MCK, którego powierzchnia wynosi 1,1 tys. m.kw. – mówi Michał Kozak. – Efektem umowy z MCK i otwarciem oddziału na Śląsku jest nie tylko wyłączna obsługa cateringowa imprez w MCK, ale przede wszystkim rozwinięcie działalności Mazurkas Catering 360° w południowej Polsce.
Niewątpliwie największym jednak projektem cateringowym w 2016 roku była obsługa Szczytu NATO, który odbył się w lipcu w Warszawie. Mazurkas Catering 360°, jako jedyna firma cateringowa w Polsce, zdecydowała się podjąć wyzwanie związane z licznymi obostrzeniami co do czasu realizacji poszczególnych świadczeń i ich zakresu, jakie zostały wyznaczone przez Ministerstwo Obrony Narodowej. Przygotowania do obsługi Szczytu trwały miesiąc. W czasie dwóch dni szczytu 80 kucharzy zarządzanych przez 10 mistrzów kuchni, przy wsparciu niemal 400 kelnerów i 150 osób personelu logistycznego przygotowało i wyserwowało catering na czterech poziomach PGE Narodowego, w namiocie specjalnie wybudowanym na płycie stadionu, dwóch namiotach na błoniach stadionu oraz w Teatrze Wielkim. Łącznie przez dwa dni Szczytu obsłużonych zostało 14 tys. osób, a liczba wydanych posiłków wyniosła 30 tys., do których wykorzystano 63 tony produktów. Wśród obsłużonych przez Mazurkas Catering 360° gości znaleźli się m.in.: prezydent USA Barack Obama, prezydent Francji Francois Hollande,k Niemiec Angela Merkel, premier Wielkiej Brytanii David Cameron, czy szef Komisji Europejskiej Jean Claude Juncker.
Do największych zeszłorocznych realizacji Mazurkas Catering 360° zaliczyć można m.in.: Verva Street Racing (Strefa VIP Błonia PGE Narodowego, 1500 osób), Ogólnopolską Konferencję Sekcji Echokardiografii PTK (MCK Katowice, 2000 osób), Piknik Instytutu Lotnictwa i GE (Tor Wyścigów Konnych Służewiec, 3000 osób), Bestsellery Emiku (Praska Drukarnia, 400 osób), Piknik Bud Mat/Drift Masters GP (Stadion Wisły w Płocku, 1300 osób), Konferencję Microsoft (Expo XXI, 650 osób), Piknik Orlen i Dzień Chemika (Stadion Wisły w Płocku, 20 tys. osób), „Dom Marzeń”- odcinek finałowy (Stara Wieś, 400 osób), Imprezę plenerową Polskie Koleje Państwowe (3.000 osób).
W 2017 roku MCC Mazurkas & Mazurkas Catering 360° skoncentrują się na stałej konsekwentnej pracy sprzedażowo-marketingowej, wprowadzaniu innowacyjnych produktów oraz w przypadku Mazurkas Catering360°, na dalszym rozwoju na rynku śląskim i małopolskim oraz ekspansji na nowe rynki.