ClickMeeting: ponad 1,9 mln wydarzeń online w 2021

Jak wynika z raportu „State of Online Events 2021” przygotowanego przez ClickMeeting, w minionym roku na platformie odbyło się ponad 1,9 mln wydarzeń online, w których wzięło udział 26,6 mln uczestników.

Według danych firmy, w przypadku liczby wydarzeń oraz ich uczestników oznacza to wzrost o ponad 320 proc. w stosunku do roku 2019 – okresu poprzedzającego pandemię. Łącznie na płatnych webinarach użytkownicy ClickMeeting zarobili 7 152 474 złotych. Rekordzista wygenerował z kolei przychód w wysokości ponad 108 tysięcy złotych na jednym wydarzeniu.

Cele wydarzeń online w roku 2021: edukacja i wsparcie sprzedaży
W roku ubiegłym, podobnie jak w roku 2020, największą popularnością według danych ClickMeeting cieszyły się inicjatywy związane z edukacją – stanowiły one ponad 41 proc. wszystkich, które odbyły się na platformie w roku 2021. W tej kategorii znalazły się również szkolenia, w tym m.in. zajęcia językowe czy treningi zawodowe (11 proc. wszystkich wydarzeń).
W związku z przeniesieniem wielu działań i procesów w firmach do sfery cyfrowej, zintensyfikowały one również działania związane z promocją i sprzedażą produktów online. I w tym przypadku na popularności, szczególnie po wybuchu pandemii, zyskały narzędzia takie jak webinary. Niemal 20 proc. wydarzeń na ClickMeeting stanowiły te o charakterze marketingowym i PR-owym, a 16 proc. wspierało bezpośrednią sprzedaż.



Platforma była również miejscem, w którym przeprowadzano spotkania online, w tym m.in. wszelkiego rodzaju spotkania zespołów, biznesowe negocjacje, spotkania zarządów, a także te organizowane przez placówki oświatowe, takie jak zebrania z rodzicami czy rady pedagogiczne (12 proc. wszystkich wydarzeń).
– ClickMeeting to miejsce zarówno dla nauki zdalnej, webinarów, jak i również wideokonferencji. W ubiegłym roku za pośrednictwem platformy zorganizowano ponad 1100 takich wydarzeń na dużą skalę, wykorzystujących technologię webcastingu umożliwiającą uczestnictwo w wydarzeniu nawet 10 000 odbiorcom z całego świata, a także jego organizację również w formacie hybrydowym. Dla porównania, w roku 2020 było ich ponad 840. Wydarzenia w tej formie na stałe wpisują się w nową rzeczywistość – mówi Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca i członkini zarządu ClickMeeting.

Czas trwania webinarów i spotkań: średnio 98 i 66 minut, wtorek najpopularniejszym dniem
Mimo iż ludzie na całym świecie zdają się być zmęczeni codziennymi spotkaniami online, to w ubiegłym roku ClickMeeting zaobserwował wydłużenie średniego czasu sesji w stosunku do roku 2020. W przypadku spotkań online, które trwały średnio 66 minut, czas ten wydłużył się o 10 minut, a webinarów, które trwały średnio 98 minut – aż o 16 minut.

A w jakie dni i godziny najczęściej organizowano wydarzenia online w roku 2021? Z danych płynących z raportu ClickMeeting wynika, iż największą popularnością cieszył się wtorek, a tuż za nim uplasowały się środa i czwartek. Z kolei w przypadku najchętniej wybieranych godzin, na pierwszej pozycji uplasowały się te popołudniowe – 15.00 i 16.00, ale część wydarzeń organizowano także o poranku – na trzecim miejscu znalazła się godzina 7.00.
– Nie da się ukryć, że to rok 2020 zdecydowanie przyspieszył tempo digitalizacji komunikacji, jednak ubiegły rok pokazał, iż wszelkie wydarzenia online – w tym spotkania i webinary – na stałe wpisały się w naszą codzienność. Zarówno organizatorzy, jak i uczestnicy wydarzeń online, w roku 2021 stali się również zdecydowanie bardziej świadomi swoich potrzeb i oczekiwań względem technologii – mówi Dominika Paciorkowska. – Co więcej, w skali globalnej, w czasie pandemii zaobserwowaliśmy o ponad 300 proc. większą liczbę wydarzeń oraz uczestników.

Najczęściej wykorzystywaną funkcją platformy ClickMeeting była prezentacja – korzystano z niej w 55,12 proc. przypadków. Drugie miejsce zajęło dzielenie się ekranem (17,01 proc.), a kolejne interaktywna tablica (5,98 proc.).

Pełny raport >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl