Agencje eventowe 2022 według MMP: El Padre – agencją roku, Endorfina Events, Live Age i Plej – wyróżnione

Zarząd agencji El Padre - Agencji Eventowej Roku 2022 wg Media & Marketing Polska
Na zdjęciu: Zarząd agencji El Padre - Agencji Eventowej Roku 2022 wg Media & Marketing Polska

Agencja El Padre została uznana za agencję roku w rankingu „Agencje eventowe 2022”, przygotowanym przez Media & Marketing Polska i Kantar Polska. Trzy agencje: Endorfina Events, Live Age i Plej zostały wyróżnione. W rankingu znalazło się 15 agencji eventowych.
 
„Agencje Eventowe 2022” to ósma edycja raportu, którego autorzy brali pod uwagę wyniki badania satysfakcji klientów oraz dane dotyczące biznesu agencji w roku 2021, m.in. kluczowe projekty, działania nowo biznesowe czy stracone budżety. Na tej podstawie oprali swoje oceny i wyróżnienia. W badaniu satysfakcji – klienci oceniali tylko wskazane agencje pod względem ogólnego zadowolenia ze współpracy, zadowolenia na wybranych głównych wymiarach: obsługi klienta, kreacji, produkcji, innowacyjności, ceny usług, rekomendacji przyjacielowi. W wymiarze szczegółowym klienci odnosili się do następujących zagadnień: jasna i szczegółowa informacja, w jaki sposób wydawany jest budżet klienta, przestrzeganie zasad etyki zawodowej, eventy zgodne z oczekiwaniami klienta, rozumienie briefu, znajomość kategorii produktowej i jej sytuacji rynkowej, dobra opinia wśród osób z branży, usługi agencji warte są pieniędzy, które płaci jej klient, agencja rozumie nowe media, stosuje nowe technologie w realizacji projektów, oferuje usługi wykraczające poza same eventy, ma możliwość organizacji kompleksowych akcji eventowych na terenie całe kraju, daje poczucie bezpieczeństwa (zlecając im projekt czuję się bezpiecznie – mam pewność że wszystko będzie dobrze zorganizowane) wywiązuje się z obietnic składanych w przetargach, potrafi projektować live experience w digitalu, potrafi włączyć eventy online w całość komunikacji marki. W badaniu ocenianych było 15 agencji.
 
Agencją Eventową Roku została El Padre. W 2021 roku agencja zrealizowała ponad 200 różnych projektów eventowych dla 42 klientów, którzy w badaniu satysfakcji współpracy z agencją ocenili ją bardzo wysoko. Według oceny autorów badania agencja świetnie radzi sobie w nowym biznesie, a jednocześnie utrzymuje bardzo dobre relacje ze stałymi klientami. Wyniki badania satysfakcji klientów osiągnęły poziom przewyższający znacznie średnią dla wszystkich agencji. W wymiarach szczegółowych agencja znacząco poprawiła większość swoich wyników i znajdują się one teraz powyżej średniej. Klienci, zlecając projekt El Padre, czują się bezpiecznie – mają pewność, że wszystko będzie dobrze zorganizowane, doceniają znajomość ich kategorii produktowej i sytuacji rynkowej. Do top realizacji 2021 roku El Padre zalicza Szczyt Cyfrowy ONZ – IGF 2021 Katowice, jedną z najważniejszych na świecie konferencji poświęconą tematyce internetu (ponad 10 tys. uczestników ze 175 krajów), ING Hubs Poland – Annual Awards Gala – oba projekty zostały nagrodzone w konkursie MP Power Awards® oraz Superbet Rapid & Blitz Poland – Grand Chess Tour, Warsaw 2022.
Do portfolio usług dodano ostatnio kompleksową organizację stref festiwalowych, organizację misji gospodarczych w kraju i za granicą czy organizację międzynarodowych eventów odbywających się Polsce, finansowanych przez komercyjnych klientów. El Padre pozyskało też nowych klientów: ING Hubs Poland, Weber, Alstom, Superbet, Alpro, Radio Zet, Koch Media, Alcon, Ministerstwo Cyfryzacji, ARP, Operator Chmury Krajowej, GK PKP Koleje Linowe, Procon – Polzak, Hotel Arłamów.
Kondycję biznesu prowadzonego przez agencję El Padre potwierdzają m.in. obroty firmy w 2021 roku wyniosły 18,29 mln złotych.
 
Wyróżnienie w rankingu „Agencje Eventowe 2022” otrzymały: Endrofina Events, Live Age, Plej .

Endorfina Events została wyróżniona po raz kolejny. Agencja, zdaniem autorów raportu, każdego roku zasługuje na uznanie, tym razem docenili oni szczególnie pracę nad rozwojem oferty usług.
Endorfina rozwija kompetencje strategiczne w ramach struktur wewnętrznych, takie jak planowanie działań eventowych na podstawie celów biznesowych klienta. Rozwija kompetencje i usługi reżyserskie, rozbudowuje dział copywriterski i projektowy (design). Agencja zwiększa możliwości studia Endorfina odpowiedzialnego za kreację 3D, motion oraz 2D. Pracuje też nad rozbudową struktur operacyjnych client service.
Endorfina Events, zdaniem autorów raportu, może pochwalić się również jednym z najciekawszych portfolio klientów. W ostatnim roku w efekcie efektywnych działań nowobiznesowych wśród klientów pojawili się m.in. McDonald’s, Disney+ czy Somfy. Wśród topowych projektów agencja wskazuje: Disney+ – działania experiential w Polsce, Rumunii, Czechach i na Węgrzech związane z wejściem platformy do Europy Środkowo-Wschodniej; perspektywy Woman in Tech Summit 2022 – pierwszy pozytywny klimatycznie event w Polsce; Galą Ekstraklasy 2022.
Obroty agencji w 2021 roku wyniosły 12,13 mln zł, (przychody grupy łącznie z WebTalk to 30,91 mln złotych).
Oceny agencji na wymiarach ogólnych i szczegółowych są zbliżone do średniej. Klienci bardzo cenią sobie współpracę z agencją, wysoko oceniają umiejętność projektowania live experience w digitalu.
 
Zdaniem autorów raportu eventy realizowane przez Live Age spełniają wszystkie oczekiwania zarówno klientów, jak i uczestników a zespół nie osiada na laurach i stale rozwija ofertę.
Agencja wzmacnia kompetencje w zakresie digital content marketingu m.in. z obszaru Microsoft dla Edukacji (projekt eventowy z tego obszaru zdobył statuetkę MP Power Awards®). Live Age pracuje również nad rozwojem nowego obszaru kompetencyjnego, czyli projektów mediowych, komunikacyjnych i PR-owych. Coraz liczniejsze projekty dla kolejnych klientów oparte na formacie digitalowej telewizji w celu wzmocnienia wizerunku marki czy transferu wiedzy wzmacniają kompetencje agencji w zakresie brand TV.
Wśród topowych projektów Live Age wymienia: Olx Know How 2022 (druga z rzędu digitalowa edycja konferencji Olx Know How), Microsoft Envision Poland (polska edycja największej konferencji biznesowej Microsoft) oraz Digital Dragons (Krakowski Park Technologiczny). Agencja nie podała obrotów w 2021 roku.
Wyniki agencji w badaniu satysfakcji klientów na wymiarach głównych i szczegółowych są zbliżone do średniej. Klienci bardzo cenią sobie produkcję Live Age, możliwość organizacji kompleksowych akcji eventowych niezależnie od kanału (offline, online) jest według klientów na najwyższym poziomie
 
Plej, zdaniem autorów rankingu, pracowała nie tylko nad rozwojem usług, ale inwestując w zespół, znacznie wzmocniła swoje kompetencje. W 2022 r. agencja Plej stworzyła nową markę – najs.world – agencję zajmującą się m.in. prospołecznym incentive travel. W dziale produkcji eventowej wzmocniono zespół (zatrudnienie nowych event managerów) oraz wprowadzono zmiany strukturalne. Zespół eventowy powiększył się niemal dwukrotnie i w obszarze produkcji, i w obszarze kreacji. Obecnie Plej ma, zdaniem autorów rankingu, jeden z największych i najbardziej wyspecjalizowanych zespołów eventowych w Polsce. W dziale kreacji agencja intensywnie pracowała nad rozwojem kompetencji motion we własnym studio 3D oraz kompetencji w zakresie projektowania graficznego 2D. Obok produkcji i kreacji utworzono także odrębny dział techniczny, którego zadaniem jest wsparcie event managerów w tematach związanych z techniką sceniczną, scenografią i niestandardowymi instalacjami. Topowe projekty agencji to: Strefa Netflix na Orange Warsaw Festival 2022, strefy Razer na GamesCom 2022 w Kolonii i TwitchCon 2022 w Amsterdamie (obsługa obecności światowego lidera wśród lifestyle’owych marek dla gamerów na największych imprezach gamerskich w Europie), konferencja Roczna Grupy Żywiec – EverGreen Festival (event online zrealizowany w konwencji festiwalu muzycznego).
Obroty Plej w 2021 roku (w eventowej części agencji) wyniosły 14,4 mln złotych.
Wyniki Plej w badaniu klientów na wymiarach ogólnych są zbliżone do średniej. Klienci najbardziej cenią możliwość organizacji kompleksowych akcji eventowych niezależnie od kanału (offline, online)
 
W raporcie znalazły się także agencje: 4mat (większość ocen agencji na wymiarach szczegółowych znajduje się powyżej średniej dla wszystkich agencji, ale agencja nie podaje wyników finansowych), Allegro Brand Experience Agency (wyniki agencji na wymiarach głównych i szczegółowych są zbliżone do średniej), Argentum Event (większość ocen agencji na wymiarach szczegółowych znajduje się powyżej średniej dla wszystkich agencji, ale agencja nie podaje wyników finansowych), Bespoke (większość wyników na wymiarach szczegółowych jest słabsza niż w ubiegłym roku), Deep Grey (oceny na wymiarach ogólnych i szczegółowych w większości są lepsze niż w ubiegłym roku), Afekt (na wymiarach szczegółowych wyniki w większości słabsze niż rok temu, ale jest kilka mocnych punktów), KDK Events (oceny na wymiarach ogólnych i szczegółowych zbliżone do średniej), Imagine Nation (na wymiarach głównych wyniki słabsze niż w ubiegłym roku), New Look Advertising (wyniki na wymiarach szczegółowych są zbliżone do średniej), Power Events (oceny na wymiarach ogólnych i szczegółowych zbliżone do średniej), UTE Group (klienci dobrze oceniają współpracę z agencją i obsługę klienta, na wymiarach szczegółowych większość wyników agencji znajduje się nieco poniżej średniej).
 
– Ostatnie lata były nie lada wyzwaniem dla branży eventowej. Nie wszystkim agencjom udało utrzymać się na rynku. Te, które miały wcześniej stabilną sytuację i potrafiły sprawnie dostosować się do online'owych realiów, wyszły z tej próby zdecydowanie mocniejsze. Czasy pandemiczne popchnęły większość agencji w stronę digitalu, dzięki temu wachlarz oferty ich usług się zwiększył. Branża ma nowe narzędzia, nowe kompetencje i często silniejsze działy kreacji. Zdecydowana większość agencji notuje duży wzrost obrotów, co potwierdza, że klienci w miarę możliwości odświeżają swoje budżety eventowe. Zmagająca się z wieloma problemami branża przeszła próbę pandemiczną. Niestety najwyraźniej nie czas na stabilizację. Przedstawiciele agencji są zgodni, że sytuacja ekonomiczna i polityczna, inflacja i recesja da marketerom w kość, a ci będą musieli znów przeanalizować swoje budżety. Może eventy online znów okażą się remedium – komentuje Katarzyna Kacprzak z Media i Marketing Polska.


 
Badanie zostało przeprowadzone przez Kantar Polska metodą wywiadów telefonicznych. Próbę wyjściową do badania stanowiły połączone listy klientów zgłoszonych przez poszczególne agencje objęte badaniem. Próba ta wynosiła 194 kontakty.
Raport jest opracowany i wydany przez Media & Marketing Polska.
Raport można zakupić tutaj >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl