690 wyjazdów incentive w 2022 roku: premiera Barometru SOIT

Wyniki raportu zaprezentował Krzysztof Pobożniak, pomysłodawca badania Barometr SOIT, prezes Haxel Events & Incentive.
Na zdjęciu: Wyniki raportu zaprezentował Krzysztof Pobożniak, pomysłodawca badania Barometr SOIT, prezes Haxel Events & Incentive.

Agencje zrzeszone w Stowarzyszeniu Organizatorów Incentive Travel (SOIT) zorganizowały w 2022 roku 690 wyjazdów typu incentive travel. W prognozie deklarują wzrost – realizację 828 wyjazdów w 2023 roku. Szacowana wielkość rynku wyjazdów incentive w Polsce 2022 roku to 666,7 mln złotych. To wyniki Barometru SOIT – raportu, który miał premierę podczas Meetings Week Poland.  
 
13 czerwca na zakończenie Meetings Week Poland odbyła się konferencja prasowa podsumowująca wydarzenie, a także prezentująca wyniki badania turystyki motywacyjnej SOIT Barometr 2020-2023.
Dość szczegółową ankietę za lata 2020-2022 wypełniły wszystkie agencje członkowskie organizujące wyjazdy typu incentive travel zrzeszone w Stowarzyszeniu Organizatorów Incentive Travel, dostarczając w ten sposób szeregu danych liczbowych, ukazujących trendy i nastroje w branży. SOIT zrzesza aktualnie 29 członków zwyczajnych reprezentujących 23 agencje incentive travel.
Prezentowana część raportu obejmuje pomiary (weryfikacje) za lata 2020-2022 oraz prognozę na rok 2023.
 
Liczba wyjazdów
Badane firmy w 2022 roku zorganizowały 690 wyjazdów typu incentive travel. W prognozie deklarują wzrost – realizację 828 wyjazdów w 2023 roku,
Średnia liczba zrealizowanych wyjazdów w 2022 roku dla badanych agencji wyniosła 30, o 6 mniej niż w rekordowym roku 2019. Średnia liczba prognozowanych na 2023 rok wyjazdów do krajów europejskich wynosi 36.
 
Średnie budżety wyjazdów
W 2022 roku było najwięcej wyjazdów europejskich z budżetem między 7000 a 8000 złotych na osobę. W rekordowym roku 2019 roku było najwięcej wyjazdów europejskich z budżetem powyżej 6000 złotych.44 proc. wyjazdów do krajów europejskich maiło budżet pomiędzy 8-12 tys. złotych.
W 2022 roku 31 proc. wyjazdów pozaeuropejskich odbyło się z budżetami powyżej 14 tys. złotych.
 
Liczba uczestników
Średnia liczebność grupy realizowana przez badane firmy wyniosła w 2022 roku 54 osoby. Jest to o dwie osoby więcej niż w 2019 roku.  W 2022 roku w incentive travel w organizowanych przez biorące udział w badaniu firmy wzięło udział 38 050 uczestników. Prognoza na 2023 rok wskazuje na wzrost do 44 650 osób, które wezmą udział w wyjazdach otywacyjnych.
 
Obroty
Obroty z wyjazdów incentive firm biorących udział w badaniu wyniosły w 2022 roku 200 mln złotych. W 2023 roku zrzeszone w SOT firmy szacują wzrost obrotów. Szacowana wielkość rynku wyjazdów incentive w Polsce 2022 roku to 666 666 667 zł wobec rekordowego roku 2019 gdzie było 766 666 607 zł – co oznacza spadek o 100 mln złotych. W 2023 roku szacowana jesy podobna wielkość rynku incentive w Polsce jak w 2022
 
Przetargi
57 proc. przetargów przeprowadzonych przez klientów w badanym okresie odbywa się z udziałem 1-3 firm zapraszanych do złożenia oferty. W 35 proc. przetargów bierze udział 4-6 firm zapraszanych do przetargów. 30 proc. firm wskazuje średni czas trwania procesu przetargowego na powyżej 4 tygodnie.
 
Nastroje
Nastrój właścicieli i kadry zarządzającej w firmach poddanych badaniu w 2023 roku jest pozytywny – 43 proc. osób biorących udział w badaniu z optymizmem patrzy na 2023 rok, 22 proc. z nich wyczuwa zagrożenia w stosunku do 2023 roku.
 
Badanie Barometr to pierwsza i jedyna w Polsce inicjatywa podejmująca wyzwanie zmierzenia polskiego rynku podróży motywacyjnych. Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel od 2014 roku systematycznie przeprowadza badanie Barometru wśród swoich członków. Pomiary za lata 2017-2022 przeprowadziła certyfikowana agencja ABR Sesta, która również opracowała kompleksowy raport obejmujący badania z poprzednich lat.
Po raz pierwszy badanie przeprowadzone zostało w grudniu 2014 roku.
Wyniki tegorocznego raportu zaprezentował Krzysztof Pobożniak, pomysłodawca badania Barometr SOIT, prezes Haxel Events & Incentive.
 
SOIT to organizacja zrzeszająca profesjonalistów branży incentive travel. Działa na polskim rynku od 2009 roku. SOIT zrzesza aktualnie 29 członków zwyczajnych reprezentujących 23 profesjonalne agencje incentive travel. Wszystkie agencje zrzeszone w SOIT spełniają wysokie kryteria członkowskie m.in. posiadają wpis do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych minimum 3 lata, osiągają średnioroczne przychody z incentive travel nie mniejsze niż̇ 3 miliony złotych w ciągu trzech lat oraz posiadają gwarancje ubezpieczeniowe na min. 300 tys. złotych. Celem SOIT jest propagowanie incentive travel jako silnego i efektywnego narzędzia biznesowego.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl