Ranking MMP: El Padre ponownie agencją eventową roku
W rankingu „Agencje eventowe 2023”, przygotowanym przez Media & Marketing Polska i Kantar Polska, agencją roku została El Padre, a wyróżnienia przyznano agencjom – Argentum Event, Endorfina Events, Fire! oraz Walk Events.
„Agencje Eventowe 2023” to dziewiąta edycja rankingu, który powstał na podstawie badania przeprowadzonego przez Kantar Polska. Ocenie poddano w nim 15 agencji. Pod uwagę brane były kluczowe projekty, działania biznesowe oraz wskazania klientów.
Zwycięska agencja El Padre w roku 2022 zrealizowało 236 różnych projektów eventowych dla 49 klientów, czyli o prawie 40 projektów więcej niż rok wcześniej.
Koncentrowała się na kompleksowych projektach marketingowych obejmujących projektowanie, produkcję i realizację stref festiwalowych, organizację misji gospodarczych w kraju i za granicą, a także międzynarodowych eventów finansowanych przez komercyjnych klientów. Organizowała międzynarodowe konferencje i kongresy odbywające się pod egidą instytucji takich jak Unia Europejska, Organizacja Narodów Zjednoczonych, OBWE.
Jednym z top projektów realizowanych w okresie 2022/2023 była Rada Ministerialna Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie (OBWE), podczas której w sesjach plenarnych i wydarzeniach towarzyszących udział wzięły delegacje z 57 państw członkowskich OBWE oraz państw partnerskich i organizacji międzynarodowych, a także przedstawiciele organizacji społeczeństwa obywatelskiego – łącznie ponad 1300 osób.
W rocznicę eskalacji wojny w Ukrainie na zlecenie BGK agencja zorganizowała koncert „Stay Together – Nie bądź obojętny” w G2 Arena w Jasionce pod Rzeszowem, w którym wzięło udział ponad 1500 osób i który był transmitowany na żywo w telewizji Polsat.
Inne ważne wydarzenia realizowane przez El Padre to EuroSkills Gdańsk 2023, związany z kształceniem zawodowym i doskonaleniem umiejętności, zawody, podczas których 600 wykwalifikowanych profesjonalistów w wieku poniżej 25 lat z 32 krajów Europy rywalizowało w konkursach i pokazach w 43 różnych umiejętnościach i zawodach.
Działalność agencji ma przełożenie na jej wyniki finansowe. Obroty El Padre w roku 2022 osiągnęły 29,51 mln zł, a ich dynamika wyniosła 61 procent. Zysk netto miał wartość 647 tys. zł.
Jednym ze źródeł sukcesów agencji były wprowadzone zmiany personalne. Zespół wzmocnił Paweł Olewiński, który objął stanowisko dyrektora kreatywnego. Agencja co roku zwiększa także zatrudnienie.
Wyróżnienie i tytuł „Siła w zespole” zdobyła Argentum Event – agencja została oceniona powyżej średniej w kategoriach: „współpraca z agencją” oraz „obsługa klienta”. W roku 2022 agencja duży nacisk kładła na rozwój kompetencji i podnoszenie standardów świadczonych usług, co zaowocowało realizacją ciekawych projektów, zarówno dla stałych, jak i nowych klientów. Wśród nich znalazły się takie podmioty jak między innymi Coty, Castorama czy WWF.
Top projekty agencji to: organizacja międzynarodowej konferencji na zlecenie EY w wersji stacjonarnej oraz online, organizacja eventów z okazji otwarcia nowej farmy wiatrowej VSB wraz z obsługą w zakresie PR oraz event karnawałowy dla 400 pracowników firmy Ten Square Games. Zwieńczeniem efektywnego roku Argentum są bardzo dobre oceny w badaniu satysfakcji klientów. Agencja znajduje się w czołówce najlepiej ocenianych.
Kolejne wyróżnienie i tytuł „Tony Satrk eventów” zdobyła agencja Endorfina Events. Klienci wysoko ocenili umiejętność agencji we włączeniu eventów online w całość komunikacji marki. Doceniono także takie osiągnięcia agencji jak utrzymanie klientów, brak rotacji w zespole, promowanie zielonych eventów, współpraca z markami beauty, zaangażowanie pracowników w branży oraz zdobywane nagrody. Dodatkowe uznanie wzbudził innowacyjny projekt „Beksiński.Live”. Endrofina Events zdobyła tytuł Agencji Roku w ostatniej edycji konkursu MP Power Awards®.
Do top projektów agencji należą: 2-dniowy event z okazji 30-lecia Rossmanna dla 3000 osób, zorganizowany w zbudowanej od zera hali w Kościelisku z widokiem na Giewont, Konwencja Operacyjna – door to door experience dla kluczowych partnerów McDonald’s oraz doświadczalny pop-up w centrum Warszawy open to public dla L’Oréal Paris Laboratorium.
Obroty agencji w roku 2022 osiągnęły 38,56 mln zł, a dynamika – 317,87 procent. Do kluczowych zmian personalnych należały – dołączenie Dawida Wojtkiewicza na stanowisko business development & creative directora, awans Ewy Wiącek na stanowisko event directora i objęcie nadzoru nad jednym z działów produkcji oraz wzmocnienie zespołu pracownikami na stanowiskach seniorskich.
Agencją, która osiągnęła znaczący rozwój w roku 2022 poprzez usystematyzowanie struktury i procesów wewnętrznych, jest Fire!, która również zdobyła wyróżnienie. Do jej osiągnięć należała między innymi realizacja kampanii dla piwa Brooklyn, w ramach której była odpowiedzialna za cały proces produkcji szerokozasięgowej kampanii, włączając w to pozyskanie wszelkich niezbędnych zgód, licencji i pozwoleń oraz organizację planu zdjęciowego w Nowym Jorku. Do topowych projektów należał także event z okazji 25 lat Miele Polska. Obroty agencji w roku 2022 wyniosły 8 mln zł, a ich dynamika 75 procent.
Wyróżnienie i tytuł „Partner niezawodny od lat”, przyznany ze względu na długoletnie 17-letnie doświadczenie w event marketingu oraz zdolność utrzymania stabilnej pozycji na rynku, trafiło do agencji Walk Events. Agencja ta stale rozwija swoje portofolio, które obejmuje różnorodne eventy. W roku 2023 zrealizowała prestiżowe wydarzenia takie jak Gala Nagrody Polskiej Rady Biznesu, Forum IAB i Red Bull Warsaw Unlocked, nagrodzony MP Power Award w ostatniej edycji konkursu. Obrody agencji osiągnęły w 2022 roku 10,63 mln zł, a dynamika – 43,5 procent.
Inne agencje ocenione w rankingu to 4mat (stabilna pozycja w odniesieniu do ubiegłorocznego rankingu), Allegro Brand Experience Agency (stabilna pozycja w odniesieniu do ubiegłorocznego rankingu), Bespoke (wzrost w odniesieniu do ubiegłorocznego rankingu), KDK Events (wzrost w odniesieniu do ubiegłorocznego rankingu), Live Age (wzrost w odniesieniu do ubiegłorocznego rankingu), Ministry of Creativity (stabilna pozycja w odniesieniu do ubiegłorocznego rankingu), Proevent (po raz pierszwy w rankingu), New Look Advertising (stabilna pozycja w odniesieniu do ubiegłorocznego rankingu), Proevent (po raz pierwszy w rankingu), Plej (wzrost w odniesieniu do ubiegłorocznego rankingu) oraz UTE Group (wzrost w odniesieniu do ubiegłorocznego rankingu).
W rankingu podkreślono, że punktem zwrotnym, który wpłynął na branżę eventową, było odbicie po zakończeniu pandemii Covid-19 i większa chęć ze strony klientów uczestnictwa w wydarzeniach na żywo. W roku 2023 zauważalny był także wzrost inicjatyw ekologicznych oraz rozszerzanie działalności agencji eventowych na rynki międzynarodowe.
Badanie zostało przeprowadzone przez Kantar Polska metodą wywiadów telefonicznych. Próbę wyjściową do badania stanowiły połączone listy klientów zgłoszonych przez poszczególne agencje objęte badaniem. Próba ta wynosiła 232 kontakty. W badaniu ocenianych było 15 agencji. Wszystkie agencje osiągnęły próbę minimalną – były ocenione przez co najmniej pięcioro respondentów.
Raport jest opracowany i wydany przez Media & Marketing Polska. Raport można zakupić tutaj >>>