Liczba wydarzeń w polskich miastach: styczeń 2024 lepszy niż styczeń 2023
Niemal dwa razy więcej wydarzeń odbyło się w Trójmieście i Krakowie w styczniu tego roku w porównaniu ze styczniem 2023. Styczeń we Wrocławiu również na plus, nieznacznie gorszy w Warszawie. W każdym mieście, dominuje trend wyboru czterogwiazdkowych hoteli na organizację wydarzeń. Wynika z raportu Demand Outlook przygotowanego przez Z—Factor.
W styczniu 2024 zorganizowano w Krakowie o 83,5 proc. więcej spotkań w stosunku do stycznia 2023. Organizatorami 15,5 proc. wszystkich spotkań realizowanych w Krakowie w styczniu były firmy, które wcześniej nie organizowały swoich wydarzeń na tym rynku. Porównując do stycznia 2023, udział takich spotkań we wszystkich wydarzeniach wzrósł o 5,5 proc.
Wart odnotowania, jest również fakt, że top 10 klientów na rynku zmniejszyło liczbę zorganizowanych spotkań o 31 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. W styczniu zorganizowano o 30 proc. więcej wydarzeń w hotelach pięciogwiazdkowych oraz o 91 proc. więcej wydarzeń w obiektach czterogwiazdkowych niż rok wcześniej. Klienci najczęściej wybierali styczniowe wtorki jako dzień na organizację spotkań, zastępując środy i piątki. Co ciekawe, zarówno rok temu jak i obecnie, firmy wybierają w większości hotele poza centrum miasta.
Dla odmiany, w styczniu w Warszawie odnotowano nieznaczny (3,7 proc.) spadek liczby spotkań w porównaniu do stycznia 2023 roku. Nowi klienci zorganizowali jedynie 5,7 proc. wszystkich spotkań, co oznacza minimalny spadek w porównaniu do poprzedniego roku.
Udział 10 klientów organizujących najwięcej wydarzeń obniżył się o 12 proc. w stosunku do zeszłego roku. 7,5 proc. wszystkich wydarzeń zostało zorganizowane przez 10 liderów rynku. Hotele pięciogwiazdkowe zanotowały wzrost o 9 proc., a hotele czterogwiazdkowe 12-proc. spadek w liczbie spotkań. Nadal środek tygodnia, wtorek – czwartek, to najbardziej powszechne dni na organizację spotkań. Klienci wybierają prawie tak samo często hotele usytuowane w centrum, jak i przy lotnisku.
Trójmiasto może pochwalić się ogromnym wzrostem liczby spotkań w porównaniu do stycznia 2023 roku – aż o 94,5 proc. Nowi klienci stanowią 17,5 proc. wszystkich spotkań, co oznacza wzrost o prawie 9 proc.
Top 10 klientów na rynku zanotowało spadek liczby zorganizowanych wydarzeń o 20 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Hotele pięciogwiazdkowe zwiększyły liczbę spotkań aż o 257 proc., a hotele czterogwiazdkowe o 75 proc. Podobnie jak w Warszawie, środek tygodnia to najczęściej wybierane dni przez organizatorów na realizację wydarzeń, najbardziej popularne są hotele usytuowane w centrum miast.
Wrocław odnotował wzrost liczby spotkań o prawie 14 proc. w porównaniu do stycznia 2023 roku. Nowi klienci zorganizowali 9 proc. wszystkich spotkań, co oznacza niewielki wzrost w porównaniu do roku poprzedniego.
Top 10 klientów na rynku zanotowało spadek liczby spotkań o 17 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Liczba zorganizowanych wydarzeń w hotelach pięciogwiazdkowych obniżyła się o 65 proc., natomiast hotele czterogwiazdkowe zwiększyły swoją produkcję o 47 proc. Spotkania są teraz częściej organizowane w środy. Co ciekawe, rok temu hotele usytuowane w centrum były najbardziej popularne. W tym roku klienci wybierają na równi hotele w centrum i poza centrum miasta.
Firma Z—Factor, obecna na rynku od 2015 roku, specjalizuje się w dostarczaniu narzędzi analitycznych, które skutecznie zwiększają sprzedaż i zyski hoteli oraz centrów konferencyjnych. Do chwili obecnej, Z—Factor nawiązał współpracę z ponad 500 obiektami w 32 krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
W Polsce, Z—Factor aktywnie analizuje dane w dużych i średnich miastach, a także, na rynku pozamiejskich resortów.
W ofercie firmy znajdują się trzy kluczowe rozwiązania: Demand Outlook, które pomaga klientom w efektywnym pozyskiwaniu dodatkowych zleceń konferencyjnych; Test Call Program, mający na celu podniesienie standardów obsługi klienta oraz Competition Shopping, narzędzie przeznaczone do monitorowania i analizy cen usług eventowych oferowanych przez konkurencyjne firmy.
Z—Factor jest partnerem konkursu MP Power Awards® – przeprowadza audyt nominowanych do nagrody obiektów.