Wojciech Cłapiński: Klienci dobrze oceniają współpracę z agencjami
Rola i potencjał agencji eventowych rośnie – widoczny jest zarówno wzrost odsetka firm współpracujących z agencjami, jak i zadowolenie z takiej kooperacji. Ponad 94 proc. klientów biorących udział w badaniu „Event marketing 2023/2024” oceniło swoje doświadczenia w tym zakresie jako dobre lub bardzo dobre. Wyniki raportu komentuje Wojciech Cłapiński, wiceprezes zarządu, El Padre.
Trzecia edycja raportu poświęconego event marketingowi pokazuje, że w minionym roku byliśmy świadkami realnego odbicia w branży eventowej po trudnym okresie pandemii oraz niepewności związanej z wojną na Ukrainie. Rok 2023 szczęśliwie upłynął bez żadnych niespodziewanych i niekorzystnych dla branży wydarzeń. Znaczący wzrost obrotów większości agencji bardzo cieszy i pokazuje, że klienci ponownie bez obaw inwestują w komunikację marketingową poprzez organizację wydarzeń. Badanie potwierdza, że większa liczba klientów inwestuje większe budżety właśnie w event marketing. Klienci są również bardziej zadowoleni ze współpracy z agencjami.
Podczas pandemii nastąpiła swego rodzaju weryfikacja jakości obecnych na rynku agencji. Te, które przetrwały, z pewnością zyskały jeszcze większe doświadczenie, zoptymalizowały procesy zarządzania i funkcjonowania, przez co stały się jeszcze silniejsze i bardziej elastyczne niż przed pandemią. W jej trakcie wiele korporacji decydowało się na redukcję zatrudnienia, również z działów marketingu. Ich rolę w wielu aspektach przejęły właśnie agencje marketingowe i eventowe. Dzięki swojej elastyczności i zróżnicowanym kompetencjom agencje eventowe realizują obecnie wiele zadań wykraczających poza eventy. Outsourcing tych usług miał niebagatelny wpływ na wzrost obrotów agencji oraz na lepszą i częstszą komunikację na linii klient – agencja.
Zobacz główne wnioski z raportu „Event marketing 2023 / 2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań >>>
Pobierz pełną wersję raportu >>>