Śląskie bada rynek wydarzeń biznesowych

Konferencja prasowa Silesia Convention Bureau poświęcona wynikom badania strony podażowej rynku wydarzeń biznesowych w województwie śląskim w hotelu Vienna House w Katowicach
Na zdjęciu: Konferencja prasowa Silesia Convention Bureau poświęcona wynikom badania strony podażowej rynku wydarzeń biznesowych w województwie śląskim w hotelu Vienna House w Katowicach

Silesia Convention Bureau opublikowało raport z badania strony podażowej rynku wydarzeń biznesowych w województwie śląskim. To pierwsze tego typu badanie w Polsce.
 
11 czerwca podczas konferencji prasowej zorganizowanej przez Silesia Convention Bureau zaprezentowano najważniejsze wnioski z badania rynku wydarzeń biznesowych. Projekt badawczy trwał kilka miesięcy i wzięło w nim udział prawie tysiąc obiektów z regionu, w których realizowane są różnego rodzaju spotkania biznesowe. Województwo śląskie jako pierwsze w Polsce zostało przebadane w zakresie potencjału turystyki biznesowej pod kątem dostępnych obiektów wydarzeń biznesowych. Jak podkreślają twórcy raportu, żaden inny region nie przeprowadził do tej pory badania o takim zasięgu.  
 
W ramach badania analizie poddano 967 obiektów pod kątem ich materialnego potencjału do organizacji wydarzeń biznesowych. Wśród nich znalazły się obiekty noclegowe, centra konferencyjne i wystawiennicze, obiekty kulturalne, sportowe, szkoły wyższe i placówki edukacyjne oraz lokale gastronomiczne. Raport stanowi pierwsze tak szerokie spojrzenie na przemysł spotkań w województwie śląskim ze wskazaniem specyfiki poszczególnych subregionów.
 
– Z badań wynika, że województwo śląskie posiada 184 530 siedzących miejsc konferencyjnych w obiektach wydarzeń biznesowych, a średnia liczba siedzących miejsc konferencyjnych w jednym obiekcie wynosi 190,83. Najwięcej miejsc konferencyjnych w regionie (30 proc.) znajduje się w obiektach noclegowych (55 991), a obiekt z największą liczbą miejsc konferencyjnych posiada 5524 siedzących miejsc konferencyjnych i zlokalizowany jest w subregionie południowym. Centra kongresowe dysponują największą średnią liczbą miejsc konferencyjnych – 476,67. W stolicy regionu Katowicach znajduje się największy obiekt wydarzeń biznesowych w Polsce – Międzynarodowe Centrum Kongresowe wraz ze Spodkiem pomieści 26 000 osób – mówi dr Krzysztof Ceślikowski z Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, współautor raportu.
 
Jak czytamy w raporcie, województwo śląskie cechuje bardzo wysoki potencjał społeczno-gospodarczy (12 proc. PKB kraju) i doskonała dostępność komunikacyjna (w przypadku dostępności drogowej i kolejowej jest ona najlepsza w Polsce). Obiekty mogące służyć do organizacji różnego wydarzeń są mocno rozproszone przestrzennie po województwie, co odróżnia woj. śląskie od innych regionów z mocno zcentralizowaną bazą wokół miast i aglomeracji. Atrakcyjność województwa śląskiego dla turystyki biznesowej jest wzmacniana ogólną atrakcyjnością turystyczną, wynikającą z bogatych i zróżnicowanych walorów kulturowych oraz przyrodniczych.
Charakterystyczną cechą województwa śląskiego jest też wysoki poziom zagospodarowania turystycznego (np. jeśli chodzi o gęstość bazy noclegowej o standardzie 4- i 5-gwiazdkowym). Na tle innych województw baza noclegowa o tym standardzie w województwie śląskim jest też bardziej rozproszona. Stwarza to możliwości organizacji wydarzeń biznesowych o różnym charakterze na terenie całego województwa.
 
 – Wnioski płynące z raportu są dla nas cenną informacją, jak wykorzystać mocne strony regionu i jego zaplecze do rozwoju turystyki biznesowej i jej promocji na rynku krajowym i zagranicznym. Wreszcie znamy skalę liczbową tego typu obiektów. Warto podkreślić, że najmocniejszą stroną naszego regionu jest istnienie bazy do organizacji wydarzeń na obszarze całego województwa. Każdy z subregionów ma jednak swoją specyfikę – północ i południe, czyli Jura i Beskidy wraz ze Śląskiem Cieszyńskim to świetne miejsca na organizację wydarzeń typu incentive travel i mniejszych spotkań biznesowych, zaś centrum regionu wraz z największymi obiektami konferencyjnymi w kraju daje możliwość przyjmowania najbardziej licznych wydarzeń – mówi Agnieszka Sikorska, dyrektorka Śląskiej Organizacji Turystycznej i general manager Silesia Convention Bureau.
 
Na zlecenie Silesia Convention Bureau badanie zrealizowało Centrum Badań i Rozwoju Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach przy współpracy z Akademią Wychowania Fizycznego w Katowicach. Obie uczelnie są członkami konsorcjum Silesia Convention Bureau. – Realizacja badania stanowiła niemałe wyzwanie ze względu na specyfikę branży wydarzeń biznesowych. Jednak dzięki zaangażowaniu i determinacji całego zespołu Centrum Badań i Rozwoju oraz bezcennej współpracy Silesia Convention Bureau, udało się zgromadzić 967 efektywnie wypełnionych ankiet. W efekcie mamy za sobą bardzo szerokie badanie uwieńczone sukcesem w postaci pierwszego takiego raportu na tak zakrojoną skalę. Raport ten dostarcza nie tylko cennej wiedzy na temat rynku wydarzeń biznesowych w województwie śląskim, ale również stanowi solidną podstawę do dalszych działań, chociażby badań od strony popytowej – mówi dr inż. Kamila Bartuś, dyrektor Centrum Badań i Rozwoju Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
 
Raport jest dostępny tutaj >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl