Wojciech Cłapiński: Rośnie wsparcie sprzedaży i pozyskiwanie klientów dzięki eventom
Poprzez zastosowanie eventów marketerzy mogą precyzyjnie i efektywnie kierować komunikację marketingową do wybranych grup odbiorców – potwierdza to raport „Event marketing 2024/2025. Człowiek w centrum w czasach AI”. Wyniki badania dotyczące realizacji celów biznesowych za pomocą narzędzi event marketingowych komentuje Wojciech Cłapiński, wiceprezes zarządu El Padre.
Przedstawione w raporcie „Event marketing 2024/2025” dane wskazują na pewne przesunięcia w zakresie celów, jakie z wykorzystaniem event marketingu realizowali klienci w 2024 roku.
Wsparcie sprzedaży i pozyskiwanie nowych klientów notują niemal skokowe wzrosty. Nasi klienci w minionym roku właśnie na realizacji celów sprzedażowych koncentrowali swoje działania. Wybór eventów jako narzędzia wspierającego sprzedaż mógł być motywowany skutecznością takich działań. Patrząc właśnie na wyniki badania poświęcone skuteczności komunikacji marketingowej poprzez eventy, od dwóch lat widzimy wysokie ponad osiemdziesięcioprocentowe wartości.
REALIZACJA CELÓW BIZNESOWYCH DZIĘKI EVENT MARKETINGOWI
Źródło: Raport: „Event marketing 2024/2025. Człowiek w centrum w czasach AI”
Przy utrzymującej się liczbie organizowanych eventów wzrosty tych sprzedażowych musiały spowodować spadki w innych wskaźnikach. Widzimy więc, że w minionym roku klienci nieco mniej eventów organizowali w celu budowania relacji czy wizerunku.
Na szczególną uwagę zasługuje wykres dotyczący dotarcia z komunikacją do określonych grup docelowych. Tutaj wartości z roku na rok konsekwentnie rosną. To właśnie poprzez zastosowanie eventów marketerzy mogą precyzyjnie i efektywnie kierować komunikację marketingową do konsumentów.”
Zobacz główne wnioski z raportu „Event marketing 2024/2025. Człowiek w centrum w czasach AI” >>>
Pobierz pełną wersję raportu >>>
Autor: Wojciech Cłapiński, wiceprezes zarządu El Padre
Współzałożyciel agencji El Padre, którą wraz ze wspólnikami zarządza od 2008 roku. W tym czasie El Padre zrealizowało ponad 2000 projektów dla kilkuset klientów. Projekty realizowane przez El Padre zostały nagrodzone 20 statuetkami konkursu MP Power Awards, w którym w latach 2019, 2020, 2021 i 2023 El Padre zdobywało tytuł Agencji Roku. Tytuł Agencji Eventowej Roku El Padre zdobyło również w raporcie Media i Marketing w latach 2022 i 2023. W roku 2011 Wojciech Cłapiński został nagrodzony tytułem Osobowości Roku miesięcznika MICE Poland. Od ponad dekady zasiada w jury konkursu MP Power Awards® – MP Power 12, obecnie MP Power People.
Agencja eventowa El Padre od blisko 20 lat realizuje unikalne wydarzenia i tworzy zespół zgranych ekspertów branży eventowej. Są wśród nich sportowcy, dziennikarze, tancerze i pisarze, którzy wykorzystują swoje pasje i wszechstronność, by w realizowanych projektach rozszerzać strefę komfortu oraz tworzyć niezapomniane emocje.
El Padre tworzy też sukces – ponad 40 nagród na koncie i kilkukrotnie przyznany tytuł eventowej Agencji Roku mówią same za siebie.