Krzysztof Paradowski: Rok 2025 w event marketingu stabilnie i rozwojowo

Krzysztof Paradowski, dyrektor kreatywny i wiceprezes zarządu, BluExperience
Na zdjęciu: Krzysztof Paradowski, dyrektor kreatywny i wiceprezes zarządu, BluExperience

Branża event marketingu utrzymuje stabilny wzrost. Mimo zmieniających się warunków rynkowych firmy konsekwentnie korzystają z tego narzędzia, a jego znaczenie umacnia się – wynika z badania „Event marketing 2024/2025. Człowiek w centrum w czasach AI”. Wyniki raportu komentuje Krzysztof Paradowski, dyrektor kreatywny i wiceprezes zarządu agencji BluExperience.
 
Z danych przedstawionych w raporcie „Event marketing 2024/2025. Człowiek w centrum w czasach AI” jasno wynika, że branża event marketingu utrzymuje stabilny wzrost już od dwóch – trzech lat, czego możemy się również dowiedzieć z naszych poprzednich raportów. To pierwsza dobra wiadomość: mimo zmieniających się warunków rynkowych firmy konsekwentnie korzystają z tego narzędzia, a jego znaczenie umacnia się.
Drugą pozytywną informacją jest wzrost popularności eventów – ponad 80 proc. ankietowanych firm zadeklarowało, że w 2025 roku będzie korzystać z event marketingu. To potwierdza, że doświadczenia z poprzednich okresów, nawet trudniejszych gospodarczo, nie skłoniły firm do rezygnacji z działań eventowych, ale wręcz umocniły wiarę w ich skuteczność.

PLANY NA 2025 ROK

Źródło: Raport: „Event marketing 2024/2025. Człowiek w centrum w czasach AI”

Jednocześnie należy zwrócić uwagę na kolejną dobrą wiadomość: wciąż pozostaje 19 proc. rynku, który nie korzysta z event marketingu, a więc stanowi realną przestrzeń do dalszego rozwoju branży. W kontekście celów, jakie firmy chcą osiągać poprzez event marketing, nadal dominuje budowanie relacji w segmencie B2B (37 proc.). Widać jednak, że coraz większe znaczenie przypisuje się kształtowaniu wizerunku, dotarciu do konkretnych grup docelowych, a zwłaszcza wsparciu sprzedaży i pozyskiwaniu nowych klientów. Może to świadczyć zarówno o wyzwaniach, z jakimi mierzą się dziś przedsiębiorstwa, jak i o coraz większym zaufaniu do skuteczności event marketingu.
 
Z perspektywy budżetów na 2025 rok wyniki także napawają optymizmem – 68 proc. firm planuje utrzymać lub zwiększyć środki na wydarzenia. Ważne jest również to, że zdecydowana większość – 8 na 10 badanych – zamierza kontynuować działania w zakresie eventów. Warto odnotować, że 56 proc. firm jest tego absolutnie pewnych („zdecydowanie tak”). Mimo że w sytuacjach kryzysowych koszty marketingu i eventów bywają pierwszym obszarem cięć, dane z raportu pokazują, iż rynek wyciągnął wnioski z przeszłości: firmy postrzegają event marketing nie jako zbędny wydatek, ale coraz częściej jako efektywną inwestycję.
 
Raport wskazuje też na utrzymującą się dominację form stacjonarnych (98 proc. firm zorganizowało wydarzenia w formule face-to-face), choć nie można zapominać o wciąż obecnych wydarzeniach online i hybrydowych. Co więcej, najczęściej planowane na 2025 rok formaty to konferencje/kongresy (63 proc.), szkolenia/webinaria (58 proc.), spotkania integracyjne dla pracowników (57 proc.) oraz spotkania z kluczowymi klientami (54 proc.). Tak duże zróżnicowanie działań pokazuje, że eventy są w stanie realizować wiele celów jednocześnie – od relacji B2B, przez działania prosprzedażowe, po budowanie wizerunku i wewnętrzną integrację w firmach.
 
Podsumowując, branża event marketingu jest w bardzo dobrej kondycji, a nadchodzący rok 2025 zapowiada się stabilnie i rozwojowo. Mimo wyzwań gospodarczych firmy coraz lepiej rozumieją potencjał wydarzeń w budowaniu relacji z klientami, wspieraniu sprzedaży i kreowaniu wizerunku, co przekłada się na rosnące budżety oraz większe zainteresowanie organizacją eventów w różnych formatach.

Zobacz główne wnioski z raportu „Event marketing 2024/2025. Człowiek w centrum w czasach AI” >>>

Pobierz pełną wersję raportu >>>

Autor: Krzysztof Paradowski, dyrektor kreatywny i wiceprezes zarządu agencji BluExperience
Od 2008 roku związany z CMA AV, aktualnie dyrektor kreatywny i wiceprezes zarządu agencji BluExperience. Członek zarządu Stowarzyszenie Kongresy i Konferencje w Polsce i członek m.in. takich organizacji jak Meeting Professional International Poland Chapter, Kraków Network. Wyróżniony Eventex 2022 The 100 most influential people in the global event, Eventex 2024 The 100 Most Influential People in the Events Industry in Europe oraz MP Power 12 w 2017 i 2021. Jest autorem, producentem kilkuset koncepcji wydarzeń korporacyjnych, kongresowych i kulturalnych, pasjonatem scenografii oraz nowoczesnych technologii. Prywatnie ojciec dwóch córek, żeglarz, instruktor narciarstwa, ratownik wodny.
 
Agencja BluExperience powstała w 2020 roku z połączenia zespołów o wieloletnim doświadczeniu i kompetencjach w obszarze organizacji wydarzeń oraz projektowania doświadczeń. Od tej pory pomogła wielu firmom, organizacjom rządowym i pozarządowym w osiąganiu swoich celów. W BluExperience skalują, doradzają, tworzą — z pasją wspierają klientów na etapie kreacji i realizacji wydarzeń stacjonarnych, hybrydowych oraz online. Agencja nagradzana w krajowych i międzynarodowych konkursach m.in. MP Power Awards®, Eventex, Muse Creative Awards. W jej zespole są członkowie ważnych polskich stowarzyszeń: SKKP (Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce), MPI Poland Chapter oraz Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl