Agencje public relations w 2025 roku przewidują wzrost

IPRN: Perspektywy dla branży PR w 2025 roku
Na zdjęciu: IPRN: Perspektywy dla branży PR w 2025 roku

Komunikacja strategiczna i doradztwo PR zostały uznane za kluczowe obszary wzrostu wśród uczestników tegorocznego badania International Public Relations Network (IPRN). Tuż za nimi uplasowało się zarządzanie kryzysowe.

Branża public relations w 2025 roku charakteryzuje się zarówno dużymi możliwościami, jak i wyzwaniami. Agencje muszą sprostać niepewności gospodarczej, gwałtownym zmianom technologicznym oraz ewoluującym oczekiwaniom klientów. Podobnie jak w 2024 roku, niestabilność ekonomiczna na świecie, konflikty geopolityczne oraz przyspieszona transformacja technologiczna pozostają istotnymi wyzwaniami dla branży komunikacji i public relations.
Aby przeanalizować kluczowe trendy i szanse w branży, International Public Relations Network przeprowadziła kompleksowe badanie wśród swoich członków w 22 krajach. Celem badania była ocena oczekiwań dotyczących wzrostu, priorytetów inwestycyjnych oraz najważniejszych wyzwań stojących przed branżą public relations. 69 proc. badanych spodziewa się wzrostu w 2025 roku. Ten entuzjazm potwierdza zdolność sektora do ewolucji, wdrażania innowacji oraz utrzymania strategicznej roli w złożonym globalnym krajobrazie.
– Nasze coroczne badanie ponownie potwierdza siłę i zdolność adaptacyjną sektora public relations – powiedział Rodrigo Viana de Freitas, prezes IPRN. – Pomimo globalnej niepewności, agencje PR wciąż budują i utrzymują silne, oparte na zaufaniu relacje z klientami. Ta odporność podkreśla kluczową rolę sektora w przeprowadzaniu partnerów biznesowych przez zmiany i kryzysy oraz dostarczaniu wartości. – W czasach coraz bardziej złożonego otoczenia biznesowego, rola specjalistów PR nigdy nie była tak ważna – dodał prezes IPRN. – Od zarządzania reputacją oraz komunikacją kryzysową, po transformację cyfrową i strategie ESG – nasza branża wykazuje niezwykłą elastyczność. Wyniki tegorocznego badania pokazują, że innowacyjność, zdolność do adaptacji i zaufanie to trzy filary kształtujące przyszłość public relations.
 
Najważniejsze wnioski

Najbardziej perspektywiczne obszary wzrostu
Komunikacja strategiczna i doradztwo PR zostały wskazane jako najbardziej obiecujący obszar rozwoju przez 25 proc. respondentów. Na drugim miejscu uplasowało się zarządzanie kryzysem i zmianą, uznane przez 21 proc. ankietowanych za kluczową dyscyplinę w dzisiejszym niestabilnym środowisku biznesowym.


Sektory o największym potencjale
20 proc. agencji wskazało technologię jako najważniejszy sektor dla rozwoju PR. Inne perspektywiczne sektory to: energetyka i media (14 proc.), sektor publiczny i administracja (13 proc.), zdrowie i wellness (9 proc.), artykuły konsumpcyjne oraz żywność i napoje (7 proc.).


Priorytety inwestycyjne
Pierwsze miejsce wśród obszarów inwestycyjnych zajęła kreatywność. Za kluczową dla wyróżnienia się na rynku wskazało ją 16 proc. agencji biorących w badaniu. Inne priorytetowe obszary inwestycji to: komunikacja wewnętrzna i marketing (15 proc.), podnoszenie kwalifikacji pracowników i minimalizacja rotacji (15 proc.), produkcja treści multimedialnych (14 proc.), technologie i produkcja cyfrowa (12 proc.), narzędzia do zarządzania (12 proc.).

 
Wyzwania dla branży
Niepewność gospodarczą oraz niechęć klientów do inwestowania uznało za kluczowe wyzwanie 29 proc. respondentów. Kolejne wyzwania to: wdrażanie nowych technologii (23 proc.), pozyskiwanie i zatrzymywanie pracowników (17 proc.), wpływ inflacji i rosnących stóp procentowych (10 proc.).

 
Nowe priorytety
Reputacja korporacyjna (22 proc.) oraz komunikacja ESG (21 proc.) zyskują na znaczeniu jako kluczowe elementy budowania zaufania i wiarygodności marek.
Strategie zintegrowanej komunikacji (19 proc.) i PR marki (17 proc.) wyróżniają się jako kluczowe podejścia do wzmocnienia pozycji rynkowej w 2025 roku.


Badanie IPRN podkreśla dynamiczny i ewoluujący krajobraz PR, w którym agencje odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu narracji marek, angażowaniu interesariuszy i budowaniu wartości biznesowej. Aby utrzymać konkurencyjność, agencje muszą priorytetowo traktować kreatywność, transformację cyfrową oraz rozwój pracowników – kluczowe czynniki sukcesu w coraz bardziej złożonym środowisku biznesowym.

Kraje biorące udział w badaniu
Brazylia, Kanada, Chile, Kolumbia, Czechy, Dania, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Japonia, Luksemburg, Niderlandy, Polska, Portugalia, Portoryko, Hiszpania, Szwecja, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone.
Przedstawicielem International Public Relations Network w Warszawie jest agencja Public Dialog.
 
International Public Relations Network (IPRN) to międzynarodowa sieć niezależnych agencji public relations i komunikacji, zrzeszająca około 50 członków w ponad 100 największych miastach i 30 krajach na pięciu kontynentach. Sieć obejmuje wszystkie sektory branży PR i reprezentuje łączny obrót na poziomie około 150 milionów dolarów, zatrudniając ponad 1000 pracowników i obsługując 4000 klientów w różnych agencjach.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl