Wpływ wydarzenia promocyjnego na ruch w centrum handlowym

Event w centrum handlowym jest skutecznym narzędziem, które zwiększa zainteresowanie galerią handlową – 10 proc. nowych klientów powróciło do centrum w ciągu 30 dni od eventu. Wynika z raportu pokazującego zachowania klientów podczas eventu, przygotowanego przez firmę Cherry.
Wykonana przez Cherry analiza dotyczyła eventu zorganizowanego w CH Riviera w Gdańsku z okazji pierwszej rocznicy powstania centrum. Firma Cherry przeprowadziła analizę porównawczą „okresu bazowego” (przed eventem) z „okresem badanym" (event), a uzyskane wyniki porównano z „okresem post” (po evencie). Dzięki badaniu wiadomo np., że w dniu eventu liczba osób odwiedzających centrum handlowe wzrosła o 22 proc., a 38 proc. tego wzrostu wygenerowali klienci, którzy w centrum handlowym pojawili się po raz pierwszy.
Sklepy marek odzieżowych, współpracujących przy organizacji eventu odwiedziło średnio ponad półtora raza więcej klientów niż w okresie bazowym, jedną z drogerii blisko trzykrotnie więcej, zaś jedną z kawiarni półtora raza więcej. Jednocześnie odnotowano nieduży spadek odwiedzin w supermarkecie znajdującym się na terenie centrum. Co ciekawe, przybyli w dniu eventu klienci przebywali na terenie galerii znacznie dłużej niż zwykle - największy był odsetek osób, które spędziły w niej więcej niż 3 godziny.
Jednym z ważniejszych wniosków potwierdzających skuteczność wydarzenia jest to, że aż 10 proc. nowych klientów powróciło do centrum w ciągu 30 dni od eventu. Dane dostarczone przez raport mogą pomóc w zarządzaniu i planowaniu skutecznych akcji w przyszłości.
Cherry - Busines Performance Management - to firma świadcząca usługi z obszaru big data i business intelligence. Jej oferta dedykowana jest operatorom centrów i sieci handlowych. Działalność firmy opiera się na autorskim narzędziu - platformie analitycznej Indoor Trax. System analizuje i przetwarza dane pozyskane na podstawie monitoringu użytkowników telefonów komórkowych na terenie centrum handlowego. Cherry dostarcza statystyki oraz standardowe i dedykowane raporty, które wspomagają procesy zarządzania.