Gillian Taylor: Jesteśmy odporną branżą
Przemysł spotkań przetrwa i rozkwitnie ponownie, ponieważ jesteśmy „zwierzętami społecznymi”, które mają potrzebę spotkań twarzą w twarz. Gillian Taylor, była dyrektor rozwoju biznesu w Oman Convention & Exhibition Centre, odpowiada na pytania Krzysztofa Celucha w cyklu „She means business…”.
Krzysztof Celuch: SheMeansBusiness – oznacza...?
Gillian Taylor: SheMeansBusiness to różnorodność, równość płci i wzmocnienie pozycji kobiet. Projekt został stworzony we współpracy z TW tagungswirtschaft, IMEX i MPI z przekonaniem, że „jeśli się zjednoczymy, możemy dokonać zmiany”... i wierzę, że w rezultacie wprowadzono wiele zmian. Miałam szczęście w mojej karierze, że nigdy kolejne kroki nie zostały powstrzymane przez płeć, oraz szczęście do pracy z niesamowitymi młodymi i ambitnymi kobietami (i mężczyznami), których pasja do ich kraju i kultur przekonała mnie, że odniosą sukces w wydarzeniach biznesowych. Wierzę, że przyszłość naszej branży jest w dobrych rękach. Byłam bardzo zaangażowana w rozwój młodych liderów i ekscytuje mnie to, kiedy mogę zobaczyć, że ci młodzi ludzie są rzeczywiście wśród liderów w branży spotkań.
KC: Branża eventów w twoich oczach w ciągu najbliższych 24 miesięcy?
GT: Znacznie różni się od tej, jaka była wcześniej – wszystko się zmieniło. Covid-19 zakłócił gospodarki i całe nasze życie. Wierzę, że przemysł spotkań przetrwa i rozkwitnie ponownie, ponieważ jesteśmy rzeczywiście „zwierzętami społecznymi”, które mają potrzebę spotkań twarzą w twarz. Nową normą będzie to, co jest znacznie prostsze. W miarę jak będziemy przechodzić do opcji cyfrowych i hybrydowych, pojawią się pozytywy i negatywy - ekscytująca technologią, wyższa jakość treści, wartość dodana i potencjał większego globalnego zasięgu, ale czy będzie to równoważone z osiągnięciem wystarczających przychodów dla miejsc, stowarzyszeń, klientów i organizatorów wydarzeń? Aby przetrwać trzeba, się rozwijać.
Jeśli tendencja ta będzie nadal większa, a niektóre branże nadal będą pracować zdalnie w stosunkowo płynny sposób, wydarzenia mogą być rozwiązaniem. Mogą sprawić, iż bardziej atrakcyjne eventy pomogą w zbliżaniu ludzi do siebie w bezpiecznym środowisku, z organizatorami, którym ufają. Podróże międzynarodowe będą inne, ale ich pragnienie nadal będzie. Jesteśmy odporną branżą!
KC: Twoje cele biznesowe i marzenia lub pomysły na 2021...?
GT: Myślę, że pandemia w pewnym sensie sprawiła, że czuliśmy się fizycznie daleko od siebie, marząc o innych kulturach i miejscach, ale pod pewnymi względami bardziej połączeni i bardziej globalni jak jedna rasa ludzka z tymi samymi wyzwaniami, słabością i cierpieniem, gdziekolwiek i kimkolwiek jesteśmy. Choć przyznam, że marzę o tym, żeby pojechać na targi branżowe, zobaczyć i pozdrowić wszystkich ponownie, dzięki czemu i empatia, i życzliwości będą jeszcze większe.
KC: Twoim największym osobistym wyzwaniem w nadchodzących miesiącach jest?
GT: Pracować ze wszystkimi wspaniałymi naszymi kolegami na całym świecie, aby nasz przemysł działał ponownie.
Gillian Taylor posiada ponad 25 lat doświadczenia w branży spotkań i wydarzeń,, z których ostatnie 15 spędziła w Zatoce Perskiej. Ostatnio pełniła funkcję dyrektor rozwoju biznesu w Oman Convention & Exhibition Centre w Maskacie, w Omanie i doradzała rządowi w sprawie utworzenia convention bureau. W krótkim czasie podmioty te zorganizowały 24 wysoko cenione konferencje światowe i regionalne, przyczyniając się do rozwoju gospodarki w wysokości ponad 65 milionów dolarów. Przed Omanem, Gillian Taylor, przez osiem lat pracowała w ZEA, tworząc Abu Dhabi Convention Bureau, a wcześniej w Australii jako general manager DMC. Zdobyła Oscara IMEX w kategorii Afryka i Bliski Wschód oraz trzykrotnie nagrody SITE Crystal Award. Obecnie, ze wzlędu na pandemię Covid-19 wróciła do Australii.
dr Krzysztof Celuch – adiunkt na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem biznesem w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie, prezes Celuch Consulting. Profesor na Uniwersytetach w Austrii, Francji, USA i Chinach oraz trener i coach (CMM, CITE, CIS, HMCC, CED).
Przewodniczący jury konkursu MP Power Awards® oraz członek kapituły nagrody MPI RISE Award (USA). Specjalizuje się w przemyśle spotkań, przywództwie, event marketingu i zarządzaniu wydarzeniami.
Krzysztof pomaga organizacjom, instytucjom i przedsiębiorstwom w obszarach zarządzania, komunikacji i projektowania biznesu, w szczególności w odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej i przemysłu spotkań.
Cykl Celuch pyta… She means business…
Krzysztof Celuch prowadzi rozmowy z przedstawicielkami międzynarodowego rynku spotkań, które w swoich często bardzo specjalistycznych sektorach branży osiągnęły sukces. Jaka jest ich strategia i jakimi wartościami kierują się w biznesie? Co stanowi największe wyzwania? Jaka jest branża w ich oczach? Jaki ich specjalizacja ma wpływ na rozwój rynku.
Celuch pyta… She means business – pierwszy wtorek miesiąca