Angeles Moreno: Jesteśmy bohaterami historycznego momentu
Mamy jasną wizję: hasło #TheTimeIsNow stało się katalizatorem zmian dla liderów, którzy chcą się rozwijać, przekształcać klientów w fanów, pracowników w współpracowników, a pomysły w udane przypadki biznesowe. Angeles Moreno, założycielka The Creative Dots, ekspertka w dziedzinie customer experience, behavior design i event design, odpowiada na pytania Krzysztofa Celucha w cyklu „She means business…”.
Krzysztof Celuch: SheMeansBusiness - oznacza...?
Angeles Moreno: #TheTimeIsNow. Żądanie zmian jest ważniejsze niż kiedykolwiek, a zmiana nie nastąpi, jeśli nie będziemy domagać się równości w społeczeństwie, polityce, przedsiębiorstwach i sektorach gospodarki. Jesteśmy bohaterami historycznego momentu, który określi bieg gospodarki na najbliższe dziesięciolecia, i nie możemy zapominać, że bez rozwiązań egalitarnych nie znajdziemy kreatywnych rozwiązań, które pozwolą nam osiągnąć lepszy świat. She means business oznacza przyszłość, oznacza równe szanse dla wszystkich i oznacza selekcję opartą na talencie, a nie na płci.
KC: Branża eventów w twoich oczach w najbliższych 24 miesiącach?
AM: Przede wszystkim jestem bardzo dumna ze wszystkich profesjonalistów branży spotkań i wydarzeń na świecie za ich ogromną odporność. Przewiduję, że w ciągu najbliższych 24 miesięcy odbudowywanie biznesów będzie dwa razy szybsze. Profesjonaliści, którzy wiedzą, jak zaprojektować udane wydarzenia i spotkania, niezależnie od formatu, będą szybciej odnosić sukcesy. Ci, którym uda się przenieść rozmowę na poziom strategiczny w organizacjach, którzy dotkną tematu wpływu i zwrotu z inwestycji w narzędzie do komunikacji z wydarzeniami, będą mieli miejsce „przy stole”. Wydarzenie jest podstawowym elementem komunikacji dla organizacji, teraz, w czasach przełomowych zmian bardziej niż kiedykolwiek.
Z drugiej strony branża blisko związana z turystyką będzie miała mniejsze szanse dopóki szczepionka nie przyniesie pozytywnego efektu, po czym stopniowo powrócimy do pewnej normalności. I mówię o pewnej normalności, a nie totalnej, ponieważ nie wolno nam zapominać, że firmy zmieniły swoje zachowanie w dobie społecznego dystansu i nauczyły się nowych sposobów komunikowania się. A także świadomość ekologiczna sprawi, że ludzie zastanowią się dwa razy, zanim ponownie zaczną masowo podróżować, i to jest zmiana w strukturze przemysłu. Imprezy hybrydowe i online mają pozostać, a ich przedstawiciele muszą pracować nad ich ulepszeniem i humanizacją.
Od lat w The Creative Dots, wraz z naszymi partnerami biznesowymi z Event Design Collective, promujemy ruch mający na celu projektowanie wydarzeń zorientowanych na człowieka oraz mierzenie wpływu i zwrotu z inwestycji z wydarzenia. Myślenie o tym „dla kogo” i „dlaczego” przed „jak” zawsze było naszą filozofią, a #TheTimeIsNow rozwijało się w tym kierunku.
KC: Twoje cele biznesowe i marzenia na 2021...?
AM: Naszą misją w The Creative Dots jest wyposażenie liderów i organizacji od wewnątrz, aby mogły się rozwijać i stawać się twórcami zmian. A naszym celem biznesowym jest dalsza intensywna praca w tym kierunku, nie tylko w branży eventowej, ale także w multisektorach.
Z wielkim sukcesem zakończyliśmy projekt transformacji organizacyjnej na zlecenie zarządu największej międzynarodowej firmy z sektora nieruchomości, drugi projekt dla wiodącego samorządu w Hiszpanii oraz trzeci projekt dla jednej z największych sieci hotelowych na świecie w swojej cyfrowej strategii B2B i angażowaniu interesariuszy. W ciągu ostatnich 12 miesięcy pracowaliśmy ramię w ramię z najlepszymi firmami na drodze ich transformacji. Wyciągnięte wnioski, a także rozległe doświadczenie w zakresie strategii i projektowania zmian zachowań dały nam obecnie bardzo unikalną propozycję wartości, która zapewnia firmom możliwość stawienia czoła zmianom z nastawieniem i narzędziami, które doprowadzą je do sukcesu.
W The Creative Dots mamy jasną wizję: hasło #TheTimeIsNow stało się katalizatorem zmian, dla liderów branży, którzy chcą się rozwijać, przekształcać klientów w fanów, pracowników w współpracowników, a pomysły w udane przypadki biznesowe.
KC: Twoim największym osobistym wyzwaniem w nadchodzących miesiącach jest...
AM: Przede mną trzy duże zawodowe i jednocześnie osobiste wyzwania: intensywnie pracuję nad nowym partnerstwem, które doda niezwykłej wartości mojej istniejącej firmie, ponadto jestem bardzo zaangażowana w trzy projekty non-profit mające na celu podniesienie głosu kobiet (She Means Community, Female Leadership in Event Strategy and Women in Digital Switzerland) i wreszcie kończę uruchomienie programu certyfikacji „LoT | Liderzy transformacji”, który zostanie otwarty przed latem 2021 roku.
Na poziomie osobistym nadal cieszę się rodziną, widzę, jak moje dzieci dorastają szczęśliwie i dostosowują się do naszego nowego życia na wsi, odkąd właśnie wyprowadziliśmy. Pokonałam bardzo trudny rok 2020 i mam tylko nadzieję, że z entuzjazmem będę cieszyć się tą nową normalnością.
Angeles Moreno, założycielka The Creative Dots, ekspertka w dziedzinie customer experience, behavior design i event design
Ma ponad 20 lat doświadczenia zawodowego, 18 lat jako przedsiębiorca, 16 lat poświęciła własnej firmie eventowej. Regularnie występuje jako prelegent podczas wydarzeń, których główne tematy to: wzmocnienie pozycji kobiet, zmiany organizacyjne i projektowanie doświadczeń. W ostatnich latach większość czasu poświęciła swojej pasji: doradztwu strategicznemu. Jej ciągłe poszukiwanie możliwości dalszego rozwoju i uczenia się sprawiło, że wyspecjalizowała się w customer experience oraz human centered & behavior design i otworzyła specjalistyczną firmę konsultingową the Creative
dots (TCD), która posiada biura w Madrycie i Berlinie. TCD, specjalizująca się w projektowaniu rozwiązań zorientowanych na ludzi, uczenie się i transformacyjne doświadczenia, opracowała własną metodę: CX Design Playbook.
Design regularnie współpracuje z organizacjami branżowymi na świecie. Pełniła funkcję senior advisor for Europe w Meeting Professionals International (MPI). Ostatnio została doradcą strategicznym organizacji Women in Digital Switzerland. Autor książki The Time Is Now. Jest hiszpańskim dyrektorrm Event Design Collective, wdrażającego metodologię Event Canvas™ poprzez usługi szkoleniowe i doradcze.
dr Krzysztof Celuch – adiunkt na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem biznesem w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie, prezes Celuch Consulting. Profesor na Uniwersytetach w Austrii, Francji, USA i Chinach oraz trener i coach (CMM, CITE, CIS, HMCC, CED).
Przewodniczący jury konkursu MP Power Awards® oraz członek kapituły nagrody MPI RISE Award (USA). Specjalizuje się w przemyśle spotkań, przywództwie, event marketingu i zarządzaniu wydarzeniami.
Krzysztof pomaga organizacjom, instytucjom i przedsiębiorstwom w obszarach zarządzania, komunikacji i projektowania biznesu, w szczególności w odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej i przemysłu spotkań.
Cykl Celuch pyta… She means business…
Krzysztof Celuch prowadzi rozmowy z przedstawicielkami międzynarodowego rynku spotkań, które w swoich często bardzo specjalistycznych sektorach branży osiągnęły sukces. Jaka jest ich strategia i jakimi wartościami kierują się w biznesie? Co stanowi największe wyzwania? Jaka jest branża w ich oczach? Jaki ich specjalizacja ma wpływ na rozwój rynku.
Celuch pyta… She means business – pierwszy wtorek miesiąca