Yumi Yasuda: Oderwijmy się od mitu wydarzenia „na miejscu”
„Prowadzenie wydarzeń wirtualnie lub na miejscu to tylko dyskusja o metodzie wygenerowania oczekiwanego rezultatu poprzez wydarzenie. To mój cel”. Yumi Yasuda, dyrektor Nextech AR Solutions w Japonii, odpowiada na pytania Krzysztofa Celucha w cyklu „She means business…”.
Krzysztof Celuch: SheMeansBusiness – czyli… ?
Yumi Yasuda: Pytasz mnie, jako Japonki, która pracowała w biurze, gdzie o 15:00 personel przerywa jej pracę i podaje arbuzy szefom i jej rówieśnikom. W tym sensie „to znaczy” bardzo dużo. Przełamywanie stereotypów płci we współczesnym świecie to przywilej i przyjemność. Śmiem twierdzić, że w Japonii wciąż jest wiele kobiet, które nie myślą o biznesie i przyjmują stanowiska, które są nieprzystające do ich możliwości.
Prowadzenie biznesu to sposób na urzeczywistnianie naszych marzeń. Każdy krok w górę to kolejny krok w kierunku większych wyzwań i większych aspiracji. Tak, moglibyśmy zdefiniować to jako pracę, a tym samym sposób wykorzystania naszego czasu na opłacenie rachunków, ale nie jest to ograniczone do działalności zarobkowej.
Jestem podekscytowana tym ruchem rozpoczynającym się w branży spotkań i chciałabym, abyśmy mogli przewodzić mu w naszym kraju.
KC: Branża eventowa w Twoich oczach w najbliższych 12 miesiącach?
YY: Bez wątpienia liczba wydarzeń gwałtownie rośnie, ponieważ ludzie chętnie spotykają się i tęsknią za kontaktem „twarzą w twarz”. Jednak wydarzenia na miejscu będą ograniczone i będą bardziej formalne – głównym celem jest „spotkanie bez ekranów”. Pamiętajmy też, że z drugiej strony wydarzenia online będą szybko się rozwijać i zyskiwać na popularności.
KC: Twoje cele biznesowe i pomysły na 2021 rok…?
YY: Oderwanie się od mitu „wydarzenia powinny odbywać się na miejscu, „twarzą w twarz”. Prowadzenie wydarzeń wirtualnie lub na miejscu to tylko dyskusja o metodzie wygenerowania oczekiwanego rezultatu poprzez wydarzenie. To mój cel i pomysł na 2021 rok.
KC: Twoim największym osobistym wyzwaniem w nadchodzących miesiącach jest…
YY: Jak radzić sobie z „syndromem pustego gniazda” po wyjeździe córki na studia. Planuję nawet wziąć kilkudniowy urlop, żeby uporać się z moją oczekiwaną depresją.
KC: Igrzyska Olimpijskie w Tokio, Japonia – wydarzenie sportowe lub niesamowite wydarzenie firmowe i część NASZEJ branży – jakie są Twoje odczucia, opinie?
YY: Wielu mówi różne rzeczy, jak zwykle zarówno negatywne, jak i pozytywne.
Do tej pory w Japonii organizacja wydarzeń biznesowych traktowana była jako zadanie uzupełniające, a nie mainstreamowe w świecie biznesu, co jest po części słuszne. Dlatego w korporacjach pracuje bardzo niewielu profesjonalnych planistów wydarzeń, którzy mają planować wydarzenie z myślą o generowaniu wyników. PCO koncentrują się na tym, jak ukończyć wydarzenia bez problemów i/lub przekroczeniu niewystarczającej liczby uczestników.
Teraz wierzę, że nadszedł czas, abyśmy – branża wydarzeń biznesowych – poszli do przodu. Skoncentruj się bardziej na tym, „jak zmienili się ludzie” dzięki doświadczeniu tego konkretnego wydarzenia biznesowego. W tym sensie Tokyo2020 pozostawi kilka skutków.
Nawet na dzień przed ceremonią otwarcia, kiedy rozmawialiśmy, widziałam wiele pytań, problemów i ruchów, które zmienią okoliczności w przyszłości. Niezmiennie zapraszam jednak do Japonii.
Yumi Yasuda, dyrektor Nextech AR Solutions w Japonii
Jej specjalizacja to zarządzanie projektami i logistyką w międzynarodowym biznesie.
Mimo zróżnicowanej historii kariery, w większości zajmowała się organizacją wydarzeń biznesowych. Koncentruje się na wynikach i sukcesach wydarzeń, których zorganizowała ponad 2000, zarówno w formacie onsite, jak i online.
Pracowała w takich firmach i instytucjach jak Chiba Convention Bureau (Japonia), Japan International Corporation Agency (Angola, Kosowo, Jordania, Iran), United Nations Field Mission (Kosowo, Afganistan), International Hotel Chain (Japonia, Malezjs, Chiny)
Jest absolwentką Uniwersytetu Keio w Tokio oraz European University Center for Peace Studies. Posiada certyfikat Project Cycle Management Course oraz ukończyła The International Civilian Peacekeeping and Peace – building Training Program.
dr Krzysztof Celuch – adiunkt na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem biznesem w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie, prezes Celuch Consulting. Profesor na Uniwersytetach w Austrii, Francji, USA i Chinach oraz trener i coach (CMM, CITE, CIS, HMCC, CED).
Przewodniczący jury konkursu MP Power Awards® oraz członek kapituły nagrody MPI RISE Award (USA). Specjalizuje się w przemyśle spotkań, przywództwie, event marketingu i zarządzaniu wydarzeniami.
Krzysztof pomaga organizacjom, instytucjom i przedsiębiorstwom w obszarach zarządzania, komunikacji i projektowania biznesu, w szczególności w odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej i przemysłu spotkań.
Cykl Celuch pyta… She means business…
Krzysztof Celuch prowadzi rozmowy z przedstawicielkami międzynarodowego rynku spotkań, które w swoich często bardzo specjalistycznych sektorach branży osiągnęły sukces. Jaka jest ich strategia i jakimi wartościami kierują się w biznesie? Co stanowi największe wyzwania? Jaka jest branża w ich oczach? Jaki ich specjalizacja ma wpływ na rozwój rynku.
Celuch pyta… She means business – pierwszy wtorek miesiąca