Gina Samci: Różnorodność ma znaczenie
Nie ma nic potężniejszego niż sytuacja, gdy decyzje podejmuje grupa ludzi, którzy nie wyglądają, ani nie myślą podobnie. Gina Samci, senior director, global accounts – corporate accounts, Marriott International, odpowiada na pytania Krzysztofa Celucha w cyklu „She means business…”.
Krzysztof Celuch: SheMeansBusiness – oznacza… ?
Gina Samci: Oznacza, że kobiety zasługują na miejsce przy każdym stole, przy którym podejmowane są decyzje. Oznacza to również, że te, które zasiadają przy stole, mają za zadanie „wychowywać” kolejne, mają obowiązek zachęcać inne kobiety do szerszych dyskusji na temat różnorodności i integracji — ponieważ różnorodność ma znaczenie. Nie ma nic potężniejszego niż sytuacja, gdy decyzje podejmuje grupa ludzi, którzy nie wyglądają, ani nie myślą podobnie.
KC: Branża eventowa w twoich oczach w ciągu nadchodzących 24 miesięcy?
GS: Jestem bardzo optymistyczna. 2022 i 2023 wyglądają dobrze z perspektywy spotkań i wydarzeń dla hoteli. Już obserwujemy pobudzenie na głównych rynkach, a dostępność na 2022 rok jest już ograniczona. Właśnie uczestniczyłam w IMEX Americas – organizatorzy spotkań są gotowi wrócić w trasę i do naszych hoteli. Wierzę, że nadal będzie jakaś wersja hybrydowego, wirtualnego komponentu w spotkaniach w przyszłości, i są pewne spotkania (zwłaszcza w przestrzeni technologicznej), w których komponent wirtualny pozostanie większy niż komponent osobisty. To ekscytujące widzieć kreatywność planistów spotkań.
KC: Twoje cele biznesowe, pomysły na rok 2022?
GS: Mam nadzieję, że 2022 jest rokiem, w którym wszyscy możemy wziąć głęboki oddech i odzyskać finansową stabilność oraz odbudować się emocjonalnie. Ostatnie 18 miesięcy było największym wyzwaniem w mojej karierze, a niepewność „co dalej” odbiła się emocjonalnie na naszej branży i naszych pracownikach. Pozostali ci, którzy zyskali nowe narzędzia, odporność i zwinność w biznesie oraz życiu prywatnym. W roku 2022 nie mogę się doczekać, aby obserwować, jak nasza branża nadal się zmienia i wspierać mój zespół w kolejnym roku, który zapewne też będzie rokiem niepewności.
KC: Jakie jest twoje największe osobiste wyzwanie w nadchodzącym czasie?
GS: Największym wyzwaniem jest równowaga! Liczba połączeń online drastycznie wzrosła podczas pandemii, a zarówno mój zespół, jak i wielu naszych klientów pracowało w domu. Kiedy zaczynamy wracać do biura i wracać do pracy — musimy na nowo nauczyć się, jak zarządzać napiętymi harmonogramami podróży, mając wszystko, co trzeba zrobić, „w biurze”. Moim celem jest zawsze dawanie przykładu, więc wyzwaniem jest zrównoważenie własnych priorytetów i nadanie tonu dla mojego zespołu.
Gina Samci jest starszym dyrektorem ds. sprzedaży globalnej na Stany Zjednoczone i Kanadę w Marriott International. Na tym stanowisku kieruje zespołem sprzedaży odpowiedzialnym za zwiększanie globalnego udziału w rynku i przychodów poprzez strategiczne relacje B2B dla najlepszych klientów korporacyjnych Marriott International. podczas swojej 22-letniej kariery w branży hotelarskiej Gina mieszkała i pracowała w Ameryce Północnej i Afryce. Jest aktywnym członkiem Meeting Professionals International i obecnie pełni funkcję wiceprzewodniczącej ds. programów w Global Board of Trustees Fundacji MPI.
dr Krzysztof Celuch – adiunkt na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem biznesem w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie, prezes Celuch Consulting. Profesor na Uniwersytetach w Austrii, Francji, USA i Chinach oraz trener i coach (CMM, CITE, CIS, HMCC, CED).
Przewodniczący jury konkursu MP Power Awards® oraz członek kapituły nagrody MPI RISE Award (USA). Specjalizuje się w przemyśle spotkań, przywództwie, event marketingu i zarządzaniu wydarzeniami.
Krzysztof pomaga organizacjom, instytucjom i przedsiębiorstwom w obszarach zarządzania, komunikacji i projektowania biznesu, w szczególności w odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej i przemysłu spotkań.
Cykl Celuch pyta… She means business…
Krzysztof Celuch prowadzi rozmowy z przedstawicielkami międzynarodowego rynku spotkań, które w swoich często bardzo specjalistycznych sektorach branży osiągnęły sukces. Jaka jest ich strategia i jakimi wartościami kierują się w biznesie? Co stanowi największe wyzwania? Jaka jest branża w ich oczach? Jaki ich specjalizacja ma wpływ na rozwój rynku.