Jennifer Beatty: Branża spotkań wiele się nauczyła
Rok 2021 był jak gra w Tetris, zmierzająca do zaspokojenia potrzeb spotykania się, a planiści spotkań w tym samym czasie byli jednocześnie bardzo ostrożni i bardzo ambitni w poszukiwaniu i stosowaniu różnych rozwiązań. Jennifer Beatty, dyrektor rozwoju biznesu Tourism Calgary, nowo wybrana przewodnicząca MPI Foundation Global Board of Trustees, odpowiada na pytania Krzysztofa Celucha w cyklu „She means business…”.
Krzysztof Celuch: SheMeansBusiness – oznacza…?
Jennifer Beatty: SheMeansBusiness z mojej perspektywy to wzmacnianie pozycji kobiet na każdym etapie ich kariery w branży spotkań. To też motywowanie do tego, aby dążyły do realizacji swoich celów i marzeń oraz aby nigdy nie przestawały się rozwijać i uczyć, ponieważ one po prostu „ mogą”.
Świat dojrzewa, a rozwój świadomości i szkolenia w zakresie różnorodności i integracji wspierają takie działania. Kiedy kobiety nawzajem się wspierają, są dla siebie wzorami do naśladowania i mentorami, jesteśmy siłą, z którą należy się liczyć.
KC: Branża eventowa w twoich oczach w ciągu nadchodzących 24 miesięcy?
JB: Z optymizmem patrzę w kierunku, w jakim zmierza branża spotkań. Ludzie mają swoje przyzwyczajenia, a nasza branża wie aż za dobrze, kiedy spotykamy się twarzą w twarz, dzieje się magia. Niezależnie od tego, czy to pole prywatne, czy zawodowe, spotkanie to często game-changer i wszyscy sobie o tym przypominamy od początku pandemii. Zostaliśmy zamknięci, zablokowani i nadal wytrwale naciskamy i znajdujemy innowacyjne sposoby tworzenia treści i udostępniania ich. Zanurzyliśmy się w edukację, aby się rozwijać i doskonalić nasze umiejętności, aby wyjść z tego kryzysu silniejsi niż kiedykolwiek. Pokazaliśmy, jak bardzo cenimy naszą społeczność branżową i zjednoczyliśmy się, by się nawzajem wspierać.
Branża spotkań jako całość wiele się nauczyła. Wyewoluowała, aby stworzyć nowe możliwości w hybrydowym świecie, w którym gra do jednej bramki pozwoli podnieść wartość, zaangażowanie i przychody w ciągu najbliższych 24 miesięcy. 2021 był jak gra w Tetris, zmierzająca do zaspokojenia potrzeb spotykania się, a planiści spotkań w tym samym czasie byli jednocześnie bardzo ostrożni i bardzo ambitni w poszukiwaniu i stosowaniu różnych rozwiązań. Widzę nową i jeszcze lepszą przyszłość branży spotkań.
KC: Twoje cele biznesowe, pomysły na rok 2022?
JB: Stawiam sobie ambitne cele i konkretne marzenia, ponieważ to mnie inspiruje do rozwoju i daje motywację, aby iść na przód. Moje cele biznesowe na 2022 rok to kontynuacja drogi, aby pomóc odbudować moją społeczność branżową i zapewnić solidny zwrot ekonomiczny dla naszego miasta i jego prężnego sektora hotelarskiego.
Będę również wspierać i znajdować czas dla tych, którzy chcą odkryć nasz świat spotkań i wydarzeń, aby przyciągnąć nowe talenty do branży, która w mojej karierze tak wiele mi dała.
Chcę nadal współpracować z planistami, wspierać ich, przesuwając granice i pomagając ich organizacjom odzyskać siły. Wiele się nauczyłem o sobie podczas pandemii, teraz przyszedł czas, aby to wdrażać i osiągać jeszcze więcej, zaowdowo i prywatnie.
KC: Jakie jest twoje największe osobiste wyzwanie w nadchodzącym czasie?
JB: Przemieszczanie się i podróżowanie przy różnych ograniczeniach na całym świecie w ciągu następnego roku i brak wpływu na osobiste czerpanie radości z podróży. Dążę również do tego, aby świadomie podejmować wysiłek, aby równowaga między pracą, a życiem prywatnym była priorytetem, ponieważ poziom naszej działalności w branży nadal rośnie.
Jennifer Beatty DES, HMCC posiada ponad 15-letnie doświadczenie w branży spotkań i wydarzeń, a praca w tej branży to jednocześnie realizacja jej pasji. Na poczatku swojej kariery odpowiadała za rozwój biznesu w Tourism Ottawa, Travel Alberta, Resiada Inc., a obecnie w Tourism Calgary.
Jednym z jej największych osiągnięć było założenie Meeting of the Minds, organizacji zrzeszającej profesjonalistów z branży turystycznej, których celem jest współpraca, wymiana doświadczeń i wiedzy oraz działaność na rzecz rozwoju branży spotkań i wydarzeń w Kanadzie. To sprawiło, że Jennifer została współzałożycielką Destination Direct Canada, programu hosted buyers, który łączy DMO, kierownictwo stowarzyszeń i planistów konferencji. Jennifer angażuje się także w wolontariat – wśród jej społecznych funkcji były m.in. dyrektor Meetings Mean Business Canada, prezes MPI Ottawa Chapter, działa na rzecz MPI Foundation, przewodniczyła Canadian Council, Global Board of Trustees, a od pierwszego stycznia będzie przewodniczyć MPI Global Board of Trustees.
dr Krzysztof Celuch – adiunkt na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem biznesem w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie, prezes Celuch Consulting. Profesor na Uniwersytetach w Austrii, Francji, USA i Chinach oraz trener i coach (CMM, CITE, CIS, HMCC, CED).
Przewodniczący jury konkursu MP Power Awards® oraz członek kapituły nagrody MPI RISE Award (USA). Specjalizuje się w przemyśle spotkań, przywództwie, event marketingu i zarządzaniu wydarzeniami.
Krzysztof pomaga organizacjom, instytucjom i przedsiębiorstwom w obszarach zarządzania, komunikacji i projektowania biznesu, w szczególności w odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej i przemysłu spotkań.
Cykl Celuch pyta… She means business…
Krzysztof Celuch prowadzi rozmowy z przedstawicielkami międzynarodowego rynku spotkań, które w swoich często bardzo specjalistycznych sektorach branży osiągnęły sukces. Jaka jest ich strategia i jakimi wartościami kierują się w biznesie? Co stanowi największe wyzwania? Jaka jest branża w ich oczach? Jaki ich specjalizacja ma wpływ na rozwój rynku.