Carole McKellar: Nigdy się nie odwracaj…
„…od wyzwań, poznawania nowych koncepcji i pomagania innym, a S(he) Means Business oznacza równe szanse dla wszystkich”. Carole McKellar, wiceprezes EMEA HelmsBriscoe, odpowiada na pytania Krzysztofa Celucha w cyklu „She means business…”.
Krzysztof Celuch: SheMeansBusiness – oznacza…?
Carole McKellar: S(he) Means Business oznacza równe szanse dla wszystkich, aby przyczyniać się do realizacji ogólnych celów wybranej firmy i móc to robić w sposób, który odpowiada osobistym i zawodowym potrzebom. Mam tu na myśli tworzenie elastycznego środowiska biznesowego, które nie wyklucza nikogo z możliwości wykorzystania pełnego potencjału, nie wyklucza, czy to z powodu niepełnosprawności, sytuacji rodzinnej, rodzicielstwa czy czegokolwiek, co dzieje się w życiu, co jest ważne. Moje doświadczenie z ostatnich 30 lat w biznesie pokazuje, że im większą kontrolę nad swoją pracą ma dana osoba, tym więcej w nią wkłada i każdy odnosi sukces w tym pozytywnym środowisku. Oznacza to elastyczne godziny pracy, wybór miejsca i sposobu pracy, dostęp do szkoleń i rozwoju 24/7, wspierający liderzy i wspólne cele.
KC: Branża eventowa w twoich oczach w ciągu nadchodzących 24 miesięcy?
CM: Każda firma na świecie musi spotykać się twarzą w twarz, aby rozwijać swoje interesy i realizować cele biznesowe. Pandemia te spotkania na żywo przerwała i miała negatywny wpływ, zmniejszając czas spędzany razem na tworzeniu nowych pomysłów, dzieleniu się najlepszymi praktykami, angażowaniu się w biznes w łańcuchu dostaw, łączeniu się i angażowaniu kluczowych interesariuszy oraz po prostu cieszeniu się zabawą i humorem w kontakcie z ludźmi. Naszym celem w ciągu najbliższych 24 miesięcy jest wspieranie każdej firmy w podejmowaniu decyzji, kiedy nadejdzie odpowiedni czas, aby wrócić do spotkań na żywo. Oznacza to dostarczanie dokładnych i aktualnych danych o obiektach i ich podejściu do bezpieczeństwa i ochrony, studia przypadków dotyczące ograniczania ryzyka na spotkaniach, dzielenie się najlepszymi praktykami dotyczącymi trwałości spotkań oraz negocjowanie w celu uzgodnienia zrównoważonych kontraktów zarówno dla planisty, jak i dostawcy. W miarę odbywania się większej liczby spotkań i wymiany większej liczby informacji, zaufanie będzie rosło, a firmy stopniowo odzyskają te korzyści, których brakowało w ciągu ostatnich dwóch lat.
KC: Twoje cele biznesowe, pomysły na rok 2022?
CM: Moim osobistym marzeniem jest pomóc zwłaszcza kobietom w osiągnięciu równości w pracy. W branży spotkań jest wiele kobiet sukcesu na wysokich stanowiskach… a może i powinno być ich znacznie więcej. Jedną z największych przeszkód, jakie napotykają kobiety, jest politykę w miejscu pracy. Badania pokazują, że kobiety równie dobrze radzą sobie z polityką w miejscu pracy jak mężczyźni, ale często WYBIERAJĄ wycofanie się, ponieważ postrzegają politykę w pracy w negatywnym świetle. Moją misją jest pomaganie kobietom w postrzeganiu polityki w miejscu pracy w pozytywny sposób oraz w badaniu ich przekonań i zachowań, aby mogły WYBRAĆ najlepszy sposób radzenia sobie z takimi sytuacjami w przyszłości. Wiemy, że w każdej organizacji toczy się polityka i że sama dobra praca to za mało. Jeśli więcej kobiet może skutecznie poruszać się po labiryncie polityki w miejscu pracy, powinno to otworzyć więcej możliwości równości.
KC: Jakie jest twoje największe osobiste wyzwanie w nadchodzącym czasie?
Moim celem jest, dowiedzieć się więcej o pracy w kulturach, które są dla mnie nowe. Funkcja, którą pełnię, obejmuje teraz pracę na Bliskim Wschodzie, a mam niewielkie doświadczenie w komunikowaniu się, negocjowaniu i interakcji z różnymi społecznościami etnicznymi w całym regionie. Moja pierwsza podróż do Zjednoczonych Emiratów Arabskich odbyła się w grudniu i było to pouczające doświadczenie zorganizowania imprezy zbierania funduszy w Dubaju z Fundacją MPI. Spotkałam tak wielu ludzi z różnych środowisk i o różnych doświadczeniach, a poznanie interakcji w codziennym życiu biznesowym było wzbogacające. I nie mogę się doczekać, aby dowiedzieć się więcej! Moje hasło przewodnie, to „nigdy nie odwracaj się”… od wyzwań, poznawania nowych koncepcji i pomagania innym.
Carole McKellar, wiceprezes EMEA HelmsBriscoe Kariera Carole rozwinęła się od archeologii do strategii biznesowej, szkoleń i rozwoju, a w 1993 roku, będąc na urlopie macierzyńskim, założyła swoją pierwszą firmę – mResources for Business Ltd., którą sprzedała w 2009 r. Dołączyła do HelmsBriscoe, przez lata jako niezależny współpracownika, a od 2018 roku w zespole firmy, pełni funkcję wiceprezes EMEA odpowiada za rozwój firmy w tym regionie. HelmsBriscoe specjalizuje się w meetings procurement i site selection. Firma usprawnia proces planowania spotkań, zarządzając wyborem (wyszukiwaniem, sprawdzaniem oraz oceną) miejsca na wydarzenie.
Carole McKellar jest bardzo zaangażowana w promocję elastycznego stylu pracy i tworzenie środowiska, które pozwala różnym osobom odnosić sukcesy zgodnie z ich osobistymi celami i ambicjami. Jest liderem myśli, trenerem i mentorem w branży spotkań i wydarzeń oraz specjalistą w zakresie globalnych strategicznych programów zarządzania spotkaniami i angażowania pracowników, aby pomóc klientom w kierowaniu skutecznymi zespołami i politykami zarządzania spotkaniami.
Przez całą swoją karierę w branży spotkań i wydarzeń związana z jest ze stowarzyszeniem Meeting Professionals International, w którym działała bardzo aktywnie i pełnienia różne funkcje, w tym w MPI Foundation, m.in. szefując Global Board of Trustees MPI Foundation. Jest autorką rozdziału Stakeholder Management w Convention Industry Council Manual.
Wielokrotnie nagradzana. W M&IT Awards w 2014 roku uznana za Industry Personality of the Year za wybitny wkład w branżę spotkań i wydarzeń. W 2018 nagrodzona AWE Woman of Influence i przyjęta do Assocition of Women in Events Hall of Fame. W 2019 roku została wprowadzona Events Industry Council Hall of Leaders w uznaniu i docenieniu jej wybitnego przywództwa i wkładu we wsparcie branży spotkań i wydarzeń. Została nominowana jako wzór do naśladowania w konkursie Great British Businesswomen Awards 2021. Great British Businesswomen Awards 2021.
dr Krzysztof Celuch – adiunkt na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem biznesem w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie, prezes Celuch Consulting. Profesor na Uniwersytetach w Austrii, Francji, USA i Chinach oraz trener i coach (CMM, CITE, CIS, HMCC, CED).
Przewodniczący jury konkursu MP Power Awards® oraz członek kapituły nagrody MPI RISE Award (USA). Specjalizuje się w przemyśle spotkań, przywództwie, event marketingu i zarządzaniu wydarzeniami.
Krzysztof pomaga organizacjom, instytucjom i przedsiębiorstwom w obszarach zarządzania, komunikacji i projektowania biznesu, w szczególności w odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej i przemysłu spotkań.
Cykl Celuch pyta… She means business…
Krzysztof Celuch prowadzi rozmowy z przedstawicielkami międzynarodowego rynku spotkań, które w swoich często bardzo specjalistycznych sektorach branży osiągnęły sukces. Jaka jest ich strategia i jakimi wartościami kierują się w biznesie? Co stanowi największe wyzwania? Jaka jest branża w ich oczach? Jaki ich specjalizacja ma wpływ na rozwój rynku.