Sofiya Kayinska: Chcemy rozwijać sieć convention bureaux na Ukrainie
„Chciałbym, aby Lviv Convention Bureau stało się dla Ukraińców centrum wiedzy o przemyśle spotkań, ale w tej chwili pracujemy na „polu informacyjnym”, aby informować świat o tym, co dzieje się na Ukrainie. Sofiya Kayinska, pełniącą obowiązki dyrektora Lviv Convention Bureau, odpowiada na pytania Krzysztofa Celucha w cyklu „She means business…”.
Krzysztof Celuch: SheMeansBusiness – oznacza…?
Sofiya Kayinska …że wszyscy są równi. Że każdy szanuje doświadczenie, możliwości, wiedzę każdej osoby i oczywiście współpracę. To nie tylko siedzenie przy jednym stole, ale także prawo do bycia wysłuchanym. Posiadanie możliwości i proszenie o pomoc, nie dlatego, że jesteś słaby, ale dlatego, że chcesz coś poprawić i znasz ludzi, którzy mogą cię pokierować na właściwą drogę, by nie popełniać błędów, które ktoś już popełnił. Kogo obchodzi, ile masz lat, jeśli jesteś wielkim ekspertem w swojej dziedzinie? :)
KC: Branża spotkań w Twoich oczach w najbliższych 24 miesiącach…
SK: Covid-19 może być z nami jak grypa i inne choroby sezonowe. Cieszyliśmy się, że szczepionka działa, lekarstwo jest w trakcie opracowywania, dzięki czemu ludziom będzie łatwiej podróżować, uczyć się i dzielić wiedzą oraz nie bać się, jeśli złapią wirus. Widzimy, że małymi krokami branża spotkań odradza się w różnych regionach i krajach. Delegaci są bardziej wymagający co do treści. Nikt więc nie będzie chciał jechać na konferencję „dla początkujących”, gdy jest „zaawansowany”. Oczywiście wydarzenia hybrydowe zostaną z nami, meta świat stworzył już możliwość całkowicie wirtualnych spotkań.
Ale co ważniejsze – ludzie chętnie nawiązują kontakty. Ludzie przychodzą „dla” ludzi. Ludzie chcą komunikować się twarzą w twarz, przytulać, widzieć uśmiechy i czuć wibracje innej osoby. Dużą wartością będą lokalne doświadczenia – w jedzeniu, kulturze, miejscach, pamiątkach.
Zwykle podróżowaliśmy tam i z powrotem, tylko na konkretne dni imprezy. Teraz postaramy się zostać dłużej i poczuć atmosferę danego miejsca, a może i nawiązać więcej kontaktów z naszymi kolegami.
KC: Twoje cele biznesowe i marzenia, pomysły na 2022 rok
SK: Chciałbym, aby Lviv Convention Bureau stało się dla Ukraińców centrum wiedzy o przemyśle spotkań. Przed pandemią zaprosiliśmy do Lwowa ekspertów z naszej branży, takich jak Rob Davidson, Christian Mutschlechner, Paula Fanderowska, Ciebie Krzysztofie, którzy podzielili się wiedzą z naszymi lokalnymi profesjonalistami. Chcemy kontynuować ten światowy trend i rozwijać sieć convention bureaux na Ukrainie tak szybko, jak to tylko będzie możliwe. Uważam, że byłby to świetny początek zmian i poprawy lokalnych usługodawców, hoteli, gastronomii, personelu, a nawet jakości konferencji w ukraińskich miastach, które odpowiedziałby na takie wyzwanie.
Postaramy się wyjechać za granicę, aby zdobyć nową wiedzę od innych convention bureaux, a także zaprosić naszych kolegów do dzielenia się wiedzą z lokalnymi graczami.
KC: Twoje największe osobiste wyzwanie w nadchodzących miesiącach
SK: W styczniu zostałam p.o. dyrektora Lviv Convention Bureau. Wcześniej byłem zastępcą dyrektora. Ponieważ koronawirus w latach 2020-2021 przyniósł nam wiele trudności, a sytuacja na świecie była niestabilna, naszą pracę skoncentrowaliśmy na zaproszeniu do Lwowa konferencji stowarzyszeń narodowych. W latach 2020-2021 stworzyliśmy bazę krajowych stowarzyszeń (do tej pory nie istniała) i nadal się z nimi kontaktujemy, zapraszamy ich wydarzenia do Lwowa. Teraz zaczęła się wojna. W tej chwili pracujemy na „polu informacyjnym”, aby informować świat o tym, co dzieje się na Ukrainie.
Gdy tylko wojna rosyjsko-ukraińska się skończy, będziemy kontynuować naszą pracę ze stowarzyszeniami narodowymi, które w przyszłości mogłyby zaprosić do naszego kraju swoich kolegów ze stowarzyszeń międzynarodowych na konferencję we Lwowie. Mamy tu na Ukrainie wielu świetnych specjalistów, którzy nieustannie pracują nad wizerunkiem Lwowa i Ukrainy na świecie. Celem naszego biura jest, aby świat wiedział o ich codziennej pracy i osiągnięciach.
Sofiya Kajinska po. dyrektora Lviv Convention Bureau Absolwentka stosunków międzynarodowych Uniwersytetu Opolskiego oraz filologii angielskiej na Uniwersytecie Lwowskim. Socjalizuje się w literaturze anielskiej i niemieckiej. Od września 2018 związana jest z Lviv Convention Bureau, najpierw jako kierownik projektu, później zastępca dyrektora, a obecni pełniąca obowiązki dyrektora biura. Członkini National Scout Organization of Ukraine „PLAST” – była jej sekretarzem odpowiadała za dorosłych harcerzy wolontariuszy we Lwowie, oraz za międzynarodowe działania organizacji.
dr Krzysztof Celuch – adiunkt na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem biznesem w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie, prezes Celuch Consulting. Profesor na Uniwersytetach w Austrii, Francji, USA i Chinach oraz trener i coach (CMM, CITE, CIS, HMCC, CED).
Przewodniczący jury konkursu MP Power Awards® oraz członek kapituły nagrody MPI RISE Award (USA). Specjalizuje się w przemyśle spotkań, przywództwie, event marketingu i zarządzaniu wydarzeniami.
Krzysztof pomaga organizacjom, instytucjom i przedsiębiorstwom w obszarach zarządzania, komunikacji i projektowania biznesu, w szczególności w odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej i przemysłu spotkań.
Cykl Celuch pyta… She means business…
Krzysztof Celuch prowadzi rozmowy z przedstawicielkami międzynarodowego rynku spotkań, które w swoich często bardzo specjalistycznych sektorach branży osiągnęły sukces. Jaka jest ich strategia i jakimi wartościami kierują się w biznesie? Co stanowi największe wyzwania? Jaka jest branża w ich oczach? Jaki ich specjalizacja ma wpływ na rozwój rynku.