Sofiya Kayinska: Chcemy rozwijać sieć convention bureaux na Ukrainie

Sofiya Kayinska i Krzysztof Celuch w cyklu SheMeansBusiness
Na zdjęciu: Sofiya Kayinska i Krzysztof Celuch w cyklu SheMeansBusiness

„Chciałbym, aby Lviv Convention Bureau stało się dla Ukraińców centrum wiedzy o przemyśle spotkań, ale w tej chwili pracujemy na „polu informacyjnym”, aby informować świat o tym, co dzieje się na Ukrainie. Sofiya Kayinska, pełniącą obowiązki dyrektora Lviv Convention Bureau, odpowiada na pytania Krzysztofa Celucha w cyklu „She means business…”.

Krzysztof Celuch: SheMeansBusiness – oznacza…?

Sofiya Kayinska …że wszyscy są równi. Że każdy szanuje doświadczenie, możliwości, wiedzę każdej osoby i oczywiście współpracę. To nie tylko siedzenie przy jednym stole, ale także prawo do bycia wysłuchanym. Posiadanie możliwości i proszenie o pomoc, nie dlatego, że jesteś słaby, ale dlatego, że chcesz coś poprawić i znasz ludzi, którzy mogą cię pokierować na właściwą drogę, by nie popełniać błędów, które ktoś już popełnił. Kogo obchodzi, ile masz lat, jeśli jesteś wielkim ekspertem w swojej dziedzinie? :)

KC: Branża spotkań w Twoich oczach w najbliższych 24 miesiącach…

SK: Covid-19 może być z nami jak grypa i inne choroby sezonowe. Cieszyliśmy się, że szczepionka działa, lekarstwo jest w trakcie opracowywania, dzięki czemu ludziom będzie łatwiej podróżować, uczyć się i dzielić wiedzą oraz nie bać się, jeśli złapią wirus. Widzimy, że małymi krokami branża spotkań odradza się w różnych regionach i krajach. Delegaci są bardziej wymagający co do treści. Nikt więc nie będzie chciał jechać na konferencję „dla początkujących”, gdy jest „zaawansowany”. Oczywiście wydarzenia hybrydowe zostaną z nami, meta świat stworzył już możliwość całkowicie wirtualnych spotkań.
Ale co ważniejsze – ludzie chętnie nawiązują kontakty. Ludzie przychodzą „dla” ludzi. Ludzie chcą komunikować się twarzą w twarz, przytulać, widzieć uśmiechy i czuć wibracje innej osoby. Dużą wartością będą lokalne doświadczenia – w jedzeniu, kulturze, miejscach, pamiątkach.
Zwykle podróżowaliśmy tam i z powrotem, tylko na konkretne dni imprezy. Teraz postaramy się zostać dłużej i poczuć atmosferę danego miejsca, a może i nawiązać więcej kontaktów z naszymi kolegami.

KC: Twoje cele biznesowe i marzenia, pomysły na 2022 rok

SK: Chciałbym, aby Lviv Convention Bureau stało się dla Ukraińców centrum wiedzy o przemyśle spotkań. Przed pandemią zaprosiliśmy do Lwowa ekspertów z naszej branży, takich jak Rob Davidson, Christian Mutschlechner, Paula Fanderowska, Ciebie Krzysztofie, którzy podzielili się wiedzą z naszymi lokalnymi profesjonalistami. Chcemy kontynuować ten światowy trend i rozwijać sieć convention bureaux na Ukrainie tak szybko, jak to tylko będzie możliwe. Uważam, że byłby to świetny początek zmian i poprawy lokalnych usługodawców, hoteli, gastronomii, personelu, a nawet jakości konferencji w ukraińskich miastach, które odpowiedziałby na takie wyzwanie.
Postaramy się wyjechać za granicę, aby zdobyć nową wiedzę od innych convention bureaux, a także zaprosić naszych kolegów do dzielenia się wiedzą z lokalnymi graczami.

KC: Twoje największe osobiste wyzwanie w nadchodzących miesiącach

SK: W styczniu zostałam p.o. dyrektora Lviv Convention Bureau. Wcześniej byłem zastępcą dyrektora. Ponieważ koronawirus w latach 2020-2021 przyniósł nam wiele trudności, a sytuacja na świecie była niestabilna, naszą pracę skoncentrowaliśmy na zaproszeniu do Lwowa konferencji stowarzyszeń narodowych. W latach 2020-2021 stworzyliśmy bazę krajowych stowarzyszeń (do tej pory nie istniała) i nadal się z nimi kontaktujemy, zapraszamy ich wydarzenia do Lwowa. Teraz zaczęła się wojna. W tej chwili pracujemy na „polu informacyjnym”, aby informować świat o tym, co dzieje się na Ukrainie.
Gdy tylko wojna rosyjsko-ukraińska się skończy, będziemy kontynuować naszą pracę ze stowarzyszeniami narodowymi, które w przyszłości mogłyby zaprosić do naszego kraju swoich kolegów ze stowarzyszeń międzynarodowych na konferencję we Lwowie. Mamy tu na Ukrainie wielu świetnych specjalistów, którzy nieustannie pracują nad wizerunkiem Lwowa i Ukrainy na świecie. Celem naszego biura jest, aby świat wiedział o ich codziennej pracy i osiągnięciach.

Sofiya Kajinska po. dyrektora Lviv Convention Bureau Absolwentka stosunków międzynarodowych Uniwersytetu Opolskiego oraz filologii angielskiej na Uniwersytecie Lwowskim. Socjalizuje się w literaturze anielskiej i niemieckiej. Od września 2018 związana jest z Lviv Convention Bureau, najpierw jako kierownik projektu, później zastępca dyrektora, a obecni pełniąca obowiązki dyrektora biura. Członkini National Scout Organization of Ukraine „PLAST” – była jej sekretarzem odpowiadała za dorosłych harcerzy wolontariuszy we Lwowie, oraz za międzynarodowe działania organizacji.

dr Krzysztof Celuch – adiunkt na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem biznesem w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie, prezes Celuch Consulting. Profesor na Uniwersytetach w Austrii, Francji, USA i Chinach oraz trener i coach (CMM, CITE, CIS, HMCC, CED).
Przewodniczący jury konkursu MP Power Awards® oraz członek kapituły nagrody MPI RISE Award (USA). Specjalizuje się w przemyśle spotkań, przywództwie, event marketingu i zarządzaniu wydarzeniami.
Krzysztof pomaga organizacjom, instytucjom i przedsiębiorstwom w obszarach zarządzania, komunikacji i projektowania biznesu, w szczególności w odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej i przemysłu spotkań.

Cykl Celuch pyta… She means business…
Krzysztof Celuch prowadzi rozmowy z przedstawicielkami międzynarodowego rynku spotkań, które w swoich często bardzo specjalistycznych sektorach branży osiągnęły sukces. Jaka jest ich strategia i jakimi wartościami kierują się w biznesie? Co stanowi największe wyzwania? Jaka jest branża w ich oczach? Jaki ich specjalizacja ma wpływ na rozwój rynku.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl