Caroline Pouzin: Ciągle odkrywam inne aspekty świata gościnności
„Chciałabym szkolić i zachęcać do pracy w branży więcej młodych osób i mam nadzieję, że przekażę im tę samą pasję, którą miałam okazję odkryć”. Caroline Pouzin, guest relations manager, Burj Al Arab, Jumeirah International, w Dubaju odpowiada na pytania Krzysztofa Celucha w cyklu „She means business…”.
Krzysztof Celuch: She Means Business – oznacza…?
Caroline Pouzin: She Means Business to okazja do podkreślenia udziału każdej kobiety, która bezpośrednio lub pośrednio jest zaangażowana w branżę. Hotele w Zjednoczonych Emiratach Arabskich to odpowiednie miejsca do świętowania pracy kobiet i to na każdym poziomie. Pochodzą z całego świata, mają różne korzenie, reprezentują różne kultury, co tworzy potężną synergię i ciekawe miejsce do rozwoju.
KC: Branża spotkań w Twoich oczach w najbliższych 24 miesiącach…
CP: Uważam, że branża hotelarska oraz branża spotkań są ze sobą ściśle powiązane, a w nadchodzących miesiącach będzie to jeszcze bardziej uwydatniać. Istnieje nieograniczona możliwość tworzenia wydarzeń w hotelu. Tworzenie przyjaznych przestrzeni, w których ludzie mogą się spotykać i dzielić się wiedzą, nawiązywać relacje, staje się prawdziwą wartością dodaną dla każdego rodzaju biznesu, niezależnie od tego, czy mówimy o obiekcie klasy podstawowej, czy luksusowej. Jest to szansa na tworzenie innowacyjnych przestrzeni przy współudziale różnych aktorów i zmierzających do ku realizacji wspólnej misji.
KC: Twoje cele biznesowe i marzenia, pomysły na 2022 rok
CP: Ciągłe odkrywanie innych aspektów świata gościnności, ponieważ wiąże się to z wieloma różnymi rodzajami umiejętności i wiedzy, które zawsze związane są z nowymi wyzwaniami. W 2022 roku udział w otwarciu hotelu byłby niesamowitym osiągnięciem. Bycie częścią takiego przedsięwzięcia to więcej niż praca, to budowanie rodzinnego biznesu, możliwość konkretyzacji tej pracy i z radością powitania pierwszych gości! Chciałabym także szkolić i zachęcać do pracy więcej młodych osób i mam nadzieję, że przekażę im tę samą pasję, którą miałam okazję odkryć.
KC: Twoje największe osobiste wyzwanie w nadchodzących miesiącach.
CP: Chciałabym wybrać się w długą podróż do jednego z wielu krajów, których nie miałam jeszcze okazji odkryć i naprawdę zanurzyć się w lokalnej kulturze. Ale priorytetem zawsze będzie spędzanie czasu z rodziną we Francji. Największym wyzwaniem będzie więc zmieścić wszystkie te cele tylko w jednym roku!
Caroline Pouzin, guest relations manager, Burj Al Arab, Jumeirah International
Dorastała w pięknym regionie Burgundii we Francji, co zaszczepiło w niej tradycje gościnności w szczególności związane z burgundzką gastronomią. Mama poradziła jej, żeby została gospodynią domową, co zrobiła. Aby zdobyć doświadczenie, pojechała do Paryża, gdzie uczestniczyła w otwarciu pierwszego hotelu Peninsula w Europie, co – jak podkreśla – było wyjątkowym przeżyciem. –Impreza, która została stworzona na tę okazję, była magiczna i zawsze będzie jednym z najbardziej ekskluzywnych przeżyć, jakie kiedykolwiek przeżyłam – zaznacza. W ciągu trzech lat zdobywania doświadczeń ukończyła studia z tytułem licencjata, który uzyskała w 2017 roku. Po dwóch latach jako pierwsza gosposia w Four Seasons George V wróciła na studia i uzyskała tytuł magistra zarządzania hotelarstwem. W wolnym czasie pracowała jako recepcjonistka.
W październiku 2020 dołączyła do rodziny Jumeirah, z którą kontynuowała swoją drogę na różnych stanowiskach.
dr hab. Krzysztof Celuch – adiunkt na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem biznesem w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie, prof. SGTiH, prezes Celuch Consulting. Profesor na Uniwersytetach w Austrii, Francji, USA i Chinach oraz trener i coach (CMM, CITE, CIS, HMCC, CED).
Przewodniczący jury konkursu MP Power Awards® oraz członek kapituły nagrody MPI RISE Award (USA). Specjalizuje się w przemyśle spotkań, przywództwie, event marketingu i zarządzaniu wydarzeniami.
Krzysztof pomaga organizacjom, instytucjom i przedsiębiorstwom w obszarach zarządzania, komunikacji i projektowania biznesu, w szczególności w odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej i przemysłu spotkań.
Cykl Celuch pyta… She means business…
Krzysztof Celuch prowadzi rozmowy z przedstawicielkami międzynarodowego rynku spotkań, które w swoich często bardzo specjalistycznych sektorach branży osiągnęły sukces. Jaka jest ich strategia i jakimi wartościami kierują się w biznesie? Co stanowi największe wyzwania? Jaka jest branża w ich oczach? Jaki ich specjalizacja ma wpływ na rozwój rynku.