Marta Gomes: Jestem optymistką, ale to czas wyzwań

Marta Gomes i Krzysztof Celuch w cyklu She Means Business...
Na zdjęciu: Marta Gomes i Krzysztof Celuch w cyklu She Means Business...

„Musimy zwiększyć świadomość i wdrożyć konkretne środki w celu ochrony środowiska i maksymalizacji wpływu wydarzeń”. Marta Gomes, deputy executive director Sales & Marketing Division, Viparis, prezydent International Congress and Convention Association (ICCA), odpowiada na pytania Krzysztofa Celucha w cyklu „She means business…”.  

Krzysztof Celuch: She Means Business – oznacza…?

Marta Gomes: Zapewnienie kobietom takich samych perspektyw zawodowych, jakie mają mężczyźni, równych wynagrodzeń oraz możliwości awansu. We Francji wszystkie firmy zatrudniające ponad 50 pracowników są prawnie zobowiązane do mierzenia i publikowania swojego wskaźnika równouprawnienia płci, obejmującego takie kluczowe parametry jak różnice w wynagrodzeniach, podwyżki wynagrodzeń, awanse i równość w najwyższych kategoriach wynagrodzeń. Myślę, że to dobra inicjatywa: osoby dołączające do twojej firmy są zainteresowane twoimi wartościami i zaangażowaniem na rzecz równości, integracji i różnorodności oraz chcą zobaczyć, że działania w tym kierunku, to nie jest to tylko przekaz marketingowy.
 
KC: Branża spotkań w Twoich oczach w najbliższych 24 miesiącach…
 
MG: Widzieliśmy silny powrót do wydarzeń osobistych, ponieważ ludzie zdali sobie sprawę, że spotkania twarzą w twarz przynoszą nieplanowane możliwości, które sprzyjają tworzeniu współpracy i budowaniu społeczności. Jestem optymistką, wierzę, że wydarzenia będą nadal odnosić sukcesy w przyciąganiu zwiedzających, wystawców i delegatów w przyszłości. Jednak wartość podróży w celu osobistego uczestniczenia w wydarzeniu musi być zrównoważona troską o środowisko, zrównoważony rozwój i możliwie największą redukcją naszego śladu węglowego. Niezależnie od tego, czy chodzi o transport delegatów i kompensację emisji dwutlenku węgla, recykling materiałów, ograniczenie marnotrawstwa żywności, czy wykorzystania tworzyw sztucznych: musimy zwiększyć świadomość i wdrożyć konkretne środki w celu ochrony środowiska i maksymalizacji wpływu wydarzeń.
 
KC: Twoje cele biznesowe i plany, pomysły na 2023?
 
MG: Właśnie zostałam wybrana na prezydent ICCA i mam wiele celów wyznaczonych dla naszego stowarzyszenia na nadchodzące miesiące. Przede wszystkim wzmocnienie zaangażowania w naszą społeczność w miarę wychodzenia z pandemii. Na początku 2023 roku uruchomimy ankietę dla członków, aby dowiedzieć się więcej o wyzwaniach stojących przed każdym członkiem, uzyskać informacje zwrotne na temat programów i usług, które są dla nich ważne, oraz szczegółowo przyjrzeć się różnicom między regionami, aby dostosować naszą ofertę. Jesteśmy w trakcie finalizowania naszej transformacji cyfrowej i w nadchodzących miesiącach uruchomimy nową stronę internetową, strukturę bazy danych i katalog online. Będziemy wzmacniać nasze zobowiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju, współpracując z organizatorami kongresów i innymi międzynarodowymi stowarzyszeniami oraz szczegółowo omawiając działania niezbędne do zmniejszenia naszego śladu węglowego. Będziemy nadal wspierać talenty jutra, wzmacniając naszą odnoszącą sukcesy ICCA Future Leaders Council, która zapewnia nam wkład i spostrzeżenia młodszych pokoleń, oraz nadal rozwijać nasz program certyfikacji ICCASkills, który zapewnia szkolenia i programy motywacyjne pomagające rozwijać się naszym zespołom.
 
KC: Twoje największe osobiste wyzwanie w nadchodzących miesiącach.
 
MG: Rozpoczęcie nowego roku z energią i motywacją ze wszystkimi zespołami, z którymi pracuję: moim fantastycznym zespołem w Viparis zarządzającym sprzedażą wydarzeń, rozwojem biznesowym i projektami innowacyjnymi dla naszej firmy, zespołem ICCA świadczącym usługi i budującym korzyści dla naszych członków oraz zarządem ICCA, który pracuje nad wizją i strategią naszego stowarzyszenia na nadchodzące lata. Wszyscy z niecierpliwością czekaliśmy na zasłużony urlop, po którym rozpoczynamy rok pełen entuzjazmu i nowych pomysłów.
 
Marta Gomes, deputy executive director Sales & Marketing Division, Viparis, president International Congress and Convention Association
Marta Gomes z branżą spotkań związana jest od niemal dwudziestu lat, współpracując z naukowcami, organizatorami wydarzeń i partnerami instytucjonalnymi, w celu pozyskania organizacji międzynarodowych kongresów do Paryża. Odpowiada za sprzedaż i rozwój biznesu w firmie Viparis, która organizuje blisko 1000 wydarzeń rocznie w 12 obiektach w rejonie Paryża.
Jest także obywatelką Europy, dorastała w Portugalii, studiowała w Wielkiej Brytanii, a obecnie mieszka we Francji.
W listopdzie 2022 roku została wybrana na stanowisko prezydent ICCA. Międzynarodowa współpraca, innowacyjność, współpraca z organizatorami wydarzeń i edukacja to, jej zdaniem, kluczowe czynniki, które przyczynią się do świetlanej przyszłości branży wydarzeń biznesowych.
 
prof. dr. hab. Krzysztof Celuch, wykładowca akademicki. Związany jest głównie z dwiema uczelniami Szkołą Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie, gdzie pełni funkcję prorektora, oraz Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu. Profesor na Uniwersytetach w Austrii, Francji, USA i Chinach oraz trener i coach (CMM, CITE, CIS, HMCC, CED).
Przewodniczący Jury konkursu MP Power Awards® organizowanego przez MeetingPlanner.pl.
Laureat wielu nagród i wyróżnień – w 2022 roku został uhonorowany najważniejszą w branży przemysłu spotykań i wydarzeń nagrodą – Event Industry Council Hall of Leaders.
Specjalizuje się w przemyśle spotkań, event marketingu i zarządzaniu wydarzeniami (event management). Działa w obszarze badań i współpracy przy budowaniu edukacji przyszłości. Prowadzi badania dotyczące przemysłu spotkań – inicjator i kierownik zespołu takich projektów badawczych jak: „Poland Meetings Impact” czy „Poland Events Impact”.

Cykl Celuch pyta… She means business…
Krzysztof Celuch prowadzi rozmowy z przedstawicielkami międzynarodowego rynku spotkań, które w swoich często bardzo specjalistycznych sektorach branży osiągnęły sukces. Jaka jest ich strategia i jakimi wartościami kierują się w biznesie? Co stanowi największe wyzwania? Jaka jest branża w ich oczach? Jaki ich specjalizacja ma wpływ na rozwój rynku.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl