Znaczenie digitalu podczas organizacji eventów, czyli o mocy świata online
W dobie transformacji cyfrowej organizacja eventów wymaga nie tylko starannego planowania i doskonałej logistyki, ale też umiejętności efektywnego wykorzystania dostępnych narzędzi cyfrowych. To właśnie odpowiednie działania digitalowe pomagają zarówno skutecznie wypromować wydarzenie, jak i zadbać o jego angażującą dokumentację.
O tym, że digital jest dziś nieodłącznym elementem udanego eventu, rozmawiamy z Jakubem Ryznarem, Digital Team Lead, agencji Iskry Digital, jednej ze spółek wchodzących w skład HOLO Group. Iskry zajmują się marketingiem 360 i dbają o wszystko, co w digitalu piszczy: od budowania strategii komunikacji czy kreowania contentu po egzekucję kampanii.
MeetingPlanner.pl (MP): Czy dzisiaj organizacja perfekcyjnego eventu wystarczy, by można było mówić o sukcesie?
Jakub Ryznar (JR): Nawet najlepiej zaplanowane, a w dalszym etapie zrealizowane wydarzenie nie przyniesie zamierzonych założeń, jeśli nie zostanie odpowiednio wypromowane. Im szybciej wkroczy do akcji agencja digitalowa, tym lepiej! Zawsze rozpoczynamy pracę od szczegółowej analizy potrzeb i celów eventu, a następnie tworzymy kompleksowy plan promocji, który uwzględnia segmentację i targetowanie, identyfikując grupy docelowe tak, aby działania promocyjne dotarły do właściwych odbiorców.
MP: Jakie kanały komunikacji są istotne z punktu widzenia eventów?
JR: Promocja wydarzeń to znacznie więcej niż tylko umieszczenie posta na Facebooku czy poinformowanie o nadchodzącym wydarzeniu na Instastories. Współczesne strategie marketingowe muszą być kompleksowe, wykorzystujące różnorodne materiały i platformy, które pomagają dotrzeć do szerokiego grona konsumentów. Kreatywne kampanie, angażujące posty, relacje na żywo, spersonalizowane e-maile czy współprace z influencerami i ambasadorami marek mogą znacząco zwiększyć widoczność wydarzenia i zainteresowanie nim. Za pomocą narzędzi analitycznych monitorujemy i optymalizujemy kampanie w czasie rzeczywistym, co pozwala nam na osiągnięcie lepszych wyników przy niższych kosztach. Nie zapominajmy też o reklamach Google Ads czy Meta Ads, dzięki którym możemy osiągnąć maksymalny zasięg oraz zaangażowanie. W przypadku eventów szczególnie istotne jest podtrzymywanie zainteresowania odbiorców nie tylko na początku, ale przez cały czas oczekiwania na wydarzenie – im bliżej, tym emocje mają być większe!
MP: Czy eventy w formie online zdają test?
JR: Eventy nie ograniczają się już tylko do fizycznych spotkań – po pandemii i rosnącej popularności pracy zdalnej wydarzenia online oraz hybrydowe stały się już normą. Nasi klienci coraz częściej decydują się na zorganizowanie profesjonalnego streamingu lub transmisję live. Dzięki temu nawet osoby, które nie mogą uczestniczyć w spotkaniu osobiście, mają możliwość śledzenia eventu na żywo, a to nie tylko zwiększa jego zasięg, ale też buduje nowoczesny wizerunek firmy. Warto zadbać o to, aby tego typu wydarzenia angażowały uczestników po drugiej stronie ekranu poprzez różne formy interakcji, takie jak czaty na żywo, sesje Q&A, ankiety czy wirtualny networking.
MP: Dlaczego warto zadbać o ciekawą relację z eventu?
JR: Dokumentacja eventu w formie zdjęć i filmów to niezwykle istotny element kampanii, który przynosi wiele korzyści. Zawsze zapewniamy profesjonalnych fotografów i kamerzystów, potrafiących uchwycić najważniejsze momenty wydarzenia. Wysokiej jakości materiały możemy później wykorzystać na naprawdę wiele sposobów: zaczynając od relacji w trakcie i po wydarzeniu, po materiały promocyjne, które nie tylko zwiększają wiarygodność i atrakcyjność naszych działań, ale mogą też służyć jako case study kolejnych eventów.
Udany event to efekt współpracy wszystkich zaangażowanych w projekt. HOLO Group łączy obecnie cztery agencje o różnych, wzajemnie uzupełniających się kompetencjach: agencję eventową HOLO, agencję digital marketingu 360 Iskry Digital, studio produkcji kreatywnej Picture Perfect oraz Warren’s – producenta materiałów POS.
Cykl „Odsłuch rynku z HOLO – HALO tu HOLO”
Dla HOLO Group świat marketingu nie ma żadnych tajemnic. Jak zrobić udany event? Jak stworzyć wyjątkową komunikację w POS? Te tematy opatrzone profesjonalizmem i kilkunastoletnim doświadczeniem całego teamu dają wiele możliwości na stworzenie niezapomnianych emocji.
W tym cyklu dowiecie się między innymi: jakie trendy królują w branży eventowej, w kreacji, produkcji POSM oraz komunikacji digital; jakie narzędzia wykorzystuje przy ich realizacji agencja HOLO Events czy z kim pracuje realizując największe projekty.
Co miesiąc team HOLO Group podzieli się wnioskami, analizami, inspiracjami w cyklu „Odsłuch rynku z HOLO”. Głos „HALO tu HOLO” usłyszcie co drugi poniedziałek.
Zobacz też: Anna Górka: Chaos jako początek rzeczy wielkich! >>>
ARTYKUŁ PARTNERA