Wojciech Zbroja: Odbudowujemy zasoby, odświeżamy ofertę
Na temat odbudowywania działalności po okresie pandemii, nowości w ofercie firmy oraz planów rozwoju mówi Wojciech Zbroja, prezes zarządu Rent Design, wypożyczalni mebli eventowych.
MeetingPlanner.pl (MP): Czas pandemii dotknął branży eventowej, także firm takich jak Rent Desing. Czy już udało się odbudować zasoby?
Wojciech Zbroja (WZ): Jesteśmy w trakcie tej odbudowy. Przed pandemią zatrudnialiśmy 50 osób, po pandemii było nas 8, ale teraz, czyli pełne dwa lata po pandemii, mamy już 28 pracowników. Odbudowujemy zasoby, dział sprzedaży, montażownię a przede wszystkim odświeżamy naszą ofertę.
MP: Na czym polega odświeżanie oferty?
WZ: Najpierw zajęliśmy się reanimacją zasobów, które posiadamy. Przeprowadziliśmy bieżące naprawy, tak aby meble, które oferujemy, były w jak najlepszym stanie, zależy nam bowiem szczególnie na jakości. Oprócz odświeżania, przetapicerowania i wymiany tego, co się dało wymienić, zajęliśmy się także poszerzeniem ilościowym naszych zasobów.
W roku 2024 kupiliśmy 3,5 tysiąca nowych mebli, począwszy od flagowych modeli, czyli krzeseł w różnych kolorach. Wprowadziliśmy model krzesła Gina, mamy ponad 2 tysiące sztuk krzeseł tego modelu w kolorach – czarnym, białym zielonym żółtym i czerwonym, oraz krzesła transparentne vanity, których kupiliśmy ponad tysiąc.
Dokupiliśmy ponad 500 sztuk mebli tapicerowanych. Wzbogaciliśmy także naszą bazę w wiele elementów dodatkowych, tak aby móc kompleksowo obsługiwać wydarzenia.
MP: Nową gamę mebli zaprezentowaliście podczas Forum Branży Eventowej 15 stycznia tego roku. Jakie to meble?
WZ: Należy do nich zupełnie nowa linia kanap modułowych, przeznaczonych na wydarzenia outdoorowe, ale kanapy te mogą się także dobrze spisać w wydarzeniach typu indoor. Są one estetyczne i multifunkcjonalne, umożliwiają stworzenie na jednej podstawie kilka rodzajów mebla, są także wygodne w montażu i przewożeniu, co jest bardzo ważne.
Mamy także swoją linię stolików koktajlowych, które będziemy uzupełniali o średnie i niskie stoliki oraz fajne multifunkcjonalne siedziska, stanowiące połączenie leżaka, fotela i krzesła, które mogą spełniać wiele różnych funkcji, szczególnie na imprezach zewnętrznych.
MP: Odbudowujecie także flotę samochodową…
WZ: Tak, ponieważ jest ona bardzo ważna, pozwala bowiem na skuteczną logistykę, bycie w danym miejscu na czas i obsłużenie eventów w różnych częściach Polski. To jest bardzo ważne, bo zdarzają się zapytania o wyposażenie w ostatniej chwili i to nie o kilka sztuk krzeseł, ale zdarza się, że o kilkaset. Także taką potrzebę można zaspokoić w krótkim czasie przy dobrej organizacji.
MP: Działacie na terenie całej Polski?
WZ: Nasz magazyn centralny znajduje się w Duchnicach koło Ożarowa Mazowieckiego, ale obsługujemy eventy nie tylko w całej Polsce, ale i za granicą. W roku 2024 zaopatrzyliśmy dwie strefy podczas olimpiady w Paryżu – Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Koreańskiego Komitetu Olimpijskiego.
MP: Ile eventów rocznie obsługujecie?
WZ: Przed pandemią było to około 3,5 tysiąca realizacji rocznie, czyli średnio 10 dziennie, ale zdarzało się, że nawet 30 dziennie. Obecnie jest to około 2,7 tysiąca wydarzeń rocznie. Za event uznajemy zarówno spotkanie, na które potrzeba 10 krzeseł, jak i takie, w którym uczestniczy 10 tysięcy osób. W liczbie tej zawarte są zarówno operacje z naszym montażem, jak i samo wypożyczenie sprzętu z odbiorem dokonywanym przez klienta.
MP: Czy mniejsza liczba realizacji to ciągle efekt pandemii?
WZ: Trudno powiedzieć, tuż po pandemii nastąpił duży wzrost wydarzeń, gdyż wszyscy się zachłysnęli możliwością ich organizacji. W roku 2024 nastąpiło pewne spowolnienie, a w tym roku, po liczbie zapytań widać, że będzie ich więcej. Jednak zauważalny jest trend polegający na mniejszej liczbie eventów, które są bardziej kaloryczne, czyli gromadzące więcej osób i wymagające większej ilości dostarczanego sprzętu.
MP: Przy takiej skali działalności kluczowa jest logistyka…
WZ: Jest ona najważniejsza i to zarówno logistyka wewnątrz magazynu, jak i zewnętrzna, która umożliwia dowiezienie wszystkiego, co potrzebne, na czas i na miejsce. System magazynowy pozwala nam utrzymywać porządek wśród 40 tysięcy sztuk mebli. Muszą one być w stanie, który umożliwia ich użycie, tak aby w każdej chwili można było je wziąć z półki, zapakować i wysłać.
MP: Jakie macie plany na rok 2025?
WZ: Chcemy dalej zwiększać liczbę produktów, które oferujemy, tak aby obsługiwać także większe wydarzenia, rozbudować linię krzeseł, wykorzystywanych na większości konferencji, a także rozwijać ofertę letnią. Lato się wydłuża w naszym kraju i coraz więcej firm organizuje wydarzenia na zewnątrz, które mają swój specyficzny klimat i vibe, lepiej oddziałują na wrażenie i emocje. Pozwalają też przebywać wśród natury, co jest pozytywne.
Pod kątem takich wydarzeń wzbogaciliśmy ofertę o niesamowite parasole przeciwsłoneczne, które pozwalają przemycić trochę śródziemnomorskiego klimatu nad chłodne polskie morze. Prezentowaliśmy je między innymi na targach i na warsztatach techniki eventowej organizowanych przez Brill Av Media, na których od lat jesteśmy partnerem.
Oprócz zewnętrznych parasoli hitem naszej oferty są także bardzo realistyczne sztuczne rośliny.
MP: Ich używanie to także trend ekologiczny…
WZ: Jest to rozwiązanie bardziej ekologiczne niż ścinanie za każdym razem żywej rośliny. W trend ekologiczny wpisujemy się także, oferując nowy model kanapy, która jest w 40 procentach zrobiona z materiału pochodzącego z recyclingu.
W roku 2025 planujemy także reaktywować naszą inicjatywę, jaką była organizacja dni otwartych. Odbywały się one jeszcze w naszych poprzednich siedzibach – na Ochocie i Okęciu. Teraz chcemy pokazać asortyment, którym dysponujemy w naszej obecnej siedzibie. O wiele większe wrażenie robi bowiem magazyn z kilkudziesięcioma tysiącami mebli niż trzy ciężarówki przyjeżdżające na event. Dopiero to pozwala sobie uzmysłowić skalę naszej działalności.
MP: 40 tysięcy mebli, 3 tysiące eventów rocznie, spore wyzwanie. Ale dajecie radę!
WZ: Oczywiście, działamy od 15 lat, staramy się to robić dobrze i myślę, że nam wychodzi.
Rent Design
kontakt: rent@rentdesign.pl
www.rentdesign.pl
ARTYKUŁ PARTNERA