Karol Brześkiewicz: Chcemy pokazać szczególny charakter miejsca
Na temat wykorzystania potencjału Karkonoszy podczas spotkań biznesowych, trendów w wyjazdach firmowych oraz oczekiwań ich organizatorów mówi Karol Brześkiewicz, dyrektor generalny Platinum Mountain Hotel & Spa Szklarska Poręba.
Platinum Mountain Hotel & Spa Szklarska Poręba jest partnerem MP Power Night - gali finałowej 13. edycji MP Power Awards®.
MP: Platinum Mountain jest wyjątkowym obiektem, zarówno z uwagi na swoje położenie, jak i ofertę. Przyciąga turystów i rodziny z dziećmi, dla których przygotowano mnóstwo atrakcji. Państwa gośćmi są także klienci biznesowi. Z jakich propozycji mogą skorzystać?
Karol Brześkiewicz (KB): Nasz hotel posiada szeroką ofertę dla klientów biznesowych. Mamy strefę MICE, której częścią jest 4-modułowa Sala Ametyst w połączeniu z Lobby Barem o powierzchni 390 mkw., dając także możliwość zorganizowania wydarzenia z wykorzystaniem pawilonu eventowego, o powierzchni 290 mkw. Oferujemy także Sale Szafir oraz Szmaragd, dedykowane szkoleniom i warsztatom, oraz Salę Rubin w formie boardroomu z nowoczesnym sprzętem AV dla 20 osób na spotkania zarządu. Mamy również możliwość zorganizowania na zewnątrz obiektu dodatkowej hali eventowej o powierzchni nawet 1200 mkw.
Nasze przestrzenie biznesowe są funkcjonalne i wyposażone we wszystkie potrzebne udogodnienia. Jednak to, co nas wyróżnia i co chcemy podkreślać, to bezpośrednia bliskość natury, czyli Karkonoskiego Parku Narodowego, który jest nieomal na wyciągnięcie ręki, gdyż widać go z okna sali konferencyjnej. Strefa oddana do dyspozycji naszych gości łączy się bezpośrednio z lasem, zielenią i granicą parku.
Podkreślając nasze atuty, oprócz zapewnienia standardowego wyposażenia, które oferują wszystkie obiekty naszej sieci, staraliśmy się zachować alpejski charakter miejsca z polskimi, regionalnymi elementami, widocznymi od momentu wejścia do obiektu przez specjalnie przygotowaną recepcję, do restauracji, nawiązującej swoim designem do najlepszych alpejskich hoteli. Jest to element, który przyciąga uwagę, gdyż wyróżnia nasz obiekt wśród innych.
Sala konferencyjna została przygotowana w taki sposób, aby organizatorzy wydarzeń mogli ją dopasować do swoich oczekiwań i potrzeb, natomiast pozostałe strefy oddają charakter miejsca, w którym się znajdujemy.
Często przyjeżdżają do nas osoby, które są po raz pierwszy w Karkonoszach, czy w Szklarskiej Porębie, więc zależy nam na tym, żeby nawet w czasie krótkiego biznesowego pobytu, dać im namiastkę charakteru tego miejsca i pokazać im kawałek tego pięknego, ale często nieodkrytego regionu.
MP: Jakie oczekiwania mają organizatorzy eventów firmowych?
KB: Zdecydowana większość organizatorów chce, aby wydarzenia zawierały element outdooru i były połączone ze zwiedzaniem lub innymi aktywnościami.
Ponieważ w Karkonoszach nie ma wielu obiektów z powierzchnią konferencyjną, to dla wielu naszych gości biznesowych pobyt u nas jest pierwszym kontaktem z tym regionem. Chcemy takim osobom zaszczepić zaciekawienie tym miejscem, aby potem wróciły do nas z rodzinami lub na kolejne wydarzenia firmowe. I tak się często dzieje. Ale obserwujemy także odwrotne zjawisko, gdy przyjeżdżają do nas na biznesowe spotkanie osoby, które zainteresowały się naszym obiektem podczas swojego pobytu rodzinnego.
Pojawiają się także w naszym hotelu ci, którzy znali Szklarską Porębę przed 15-20 laty, i widzą zmiany, jakie się u nas dokonały i odkrywają na nowo nasz region. Coraz częściej przyjeżdżają osoby, które czują pewien „przesyt” trendami prokonsumenckimi obserwowanymi na przykład w Zakopanem i decydują się na mniej wyeksploatowany kawałek polskich gór.
Coraz częściej uczestnicy wydarzeń starają się łączyć obowiązki zawodowe z prywatnymi, dlatego zdarza się przedłużanie pobytu biznesowego na prywatny, na przykład na weekend, do uczestnika wydarzenia dołącza wtedy rodzina. Takiemu rozwiązaniu sprzyja coraz lepsza komunikacja umożliwiająca dotarcie do Szklarskiej Poręby pociągiem z Warszawy, Wrocławia czy innych miejsc w Polsce.
MP: Posiadają Państwo uniwersalną, wielofunkcyjną przestrzeń konferencyjno-eventową. Na jakie wydarzenia jest ona najczęściej wykorzystywana?
KB: Organizujemy różne wydarzenia, w ich koncepcjach tak naprawdę sky is the limit. Staramy się nasze przestrzenie dopasować maksymalnie do potrzeb uczestników. Kiedy jest to potrzebne, wstawiamy tam samochody, czasem robimy typową konferencję albo przygotowujemy warsztaty z gotowania.
Widzimy natomiast, że nasz region sprzyja temu, aby organizowane eventy to były częściej wydarzenia typu incentive niż typowe konferencje czy kongresy, ponieważ bardzo trudno jest zaprosić gości na kongres i starać się ich zatrzymać w obiekcie, podczas gdy na zewnątrz mają tak piękną okolicę. Nie przypadkiem obiekty konferencyjne budowane są często poza miastami, aby nie „kusić” uczestników wydarzeń innymi atrakcjami.
U nas odbywają się imprezy o charakterze „luźniejszym”, a ich organizatorzy często decydują się na postawienie dodatkowych konstrukcji zewnętrznych, namiotów, tak, aby goście poczuli bliskość natury, czyli to, czego im najbardziej na co dzień brakuje.
Takie niestandardowe podejście polega też na tym, że jeżeli organizator zdecyduje się na dodatkowe atrakcje, to zwykle nie są one narzucane, ale każdy ma wybór, czy weźmie udział w danej aktywności, na przykład w spływie kajakowym, wyprawie rowerowej czy wycieczce górskiej.
MP: Jakie jeszcze atrakcje są wykorzystywane podczas organizacji spotkań integracyjnych w Platinum Mountain?
KB: Poza standardowymi elementami spotkań, które odbywają się we wszystkich naszych obiektach, takimi jak bankiety i wieczorne imprezy, organizatorom często zależy, żeby przynajmniej jedna kolacja odbywała się w formie grillowej, outside’owej, otwartej, tak aby poczuć bliskość natury.
Atrakcje, które są częścią takich wydarzeń, coraz częściej mają zaangażować zespół i budować więź między jego członkami. Nie są to standardowe aktywności, ale rozwiązania wychodzące poza schemat, takie jak otwieranie mystery boxa, gry terenowe, realizowane nie w przestrzeni hotelowej, ale na przykład w lesie wokół obiektu czy zwiedzanie regionalnych atrakcji, takich jak Huta Szkła czy Kamienne Miasto.
MP: Czy zauważalne są zmiany w podejściu do spotkań biznesowych? Czy programy konferencji zmieniają się w kierunku integracji oraz zapewnienia uczestnikom więcej czasu wolnego?
KB: Tak i obserwujemy to na wielu płaszczyznach. Widać to już w programach konferencji, które nie rozpoczynają się o godzinie 8.00 czy 9.00, ale później, a czas poranny jest wykorzystywany na wspólne aktywności sportowe i dodatkowe zajęcia, na przykład jogi czy rozciągania, co wynika z troski organizatorów o zdrowie psychiczne i fizyczne uczestników.
Firmy dochodzą do wniosku, że spotkania biznesowe mogą się odbywać także w biurach, natomiast podczas pobytu u nas chcą wykorzystać istniejące możliwości na integrację zespołu. Pewną rolę odgrywa zauważalna jeszcze po pandemii potrzeba spotykania się na żywo i spędzania wspólnie czasu, także poza stricte zawodowymi sprawami.
Zaobserwowaliśmy też, że nawet jeżeli konferencja trwa dwa dni, to tylko część z tego czasu zajmują oficjalne punkty, takie jak gale czy dyskusje, a szala przechyla się właśnie w stronę incentive.
MP: W roku 2024 w hotelu została oddana do użytku nowa przestrzeń konferencyjna o powierzchni 110 mkw. Co ona oferuje?
KB: Jest to dodatkowa mniejsza sala konferencyjna, która odpowiada na obecne potrzeby organizatorów, którzy wykazują zainteresowanie mniejszymi konferencjami i wydarzeniami z udziałem mniej licznych grup. Może być ona wieczorem wykorzystywana jako sala bankietowa.
MP: Czy planowane są kolejne inwestycje i dalszy rozwój oferty dla biznesu?
KB: Ponieważ w Szklarskiej Porębie brakuje dużych przestrzeni konferencyjnych, które pomieściłyby ponad 500 osób, chcemy powiększyć nasze zaplecze biznesowe właśnie o taką przestrzeń. Będzie ona zlokalizowana w nowo postawionym budynku. Na razie trwają wewnętrzne prace przygotowawcze do tej inwestycji, którą chcielibyśmy zrealizować w ciągu kilkunastu miesięcy.
Zobacz Platinum Mountain Hotel & Spa Szklarska Poręba w Wyszukiwarce Obiektów Konferencje.pl >>>