Michał Szary: Uzdrawiający event marketing

ARTYKUŁ PROMOCYJNY

Wykonywanie badań lekarskich w ramach event marketingu wzbudziło ostatnio sporo zainteresowania. O tym jak badać, kogo badać i co najważniejsze: po co badać, opowiada Michał Szary – wiceprezes zarządu i dyrektor ds. strategii i rozwoju ThinkGroup Sp. z o.o., właściciela marki Mobilne Badania.

Wielu ludzi słysząc „mobilne badania”, natychmiast kojarzy nazwę z ankietami, sondażami. Czym więc są mobilne badania?
Mobilne Badania to po prostu badania, które można wykonywać w dowolnym czasie i miejscu. To możliwość przeprowadzenia większości badań profilaktycznych
w miejscach poza placówkami medycznymi. Od 2014 roku „mobilne badania” nabrały jeszcze dodatkowego znaczenia, gdyż powstała nowa marka na rynku eventów o tej właśnie nazwie. Mobilne Badania to agencja eventów medycznych, która tworzy nową jakość w branży event marketingu. Należy ona do spółki ThinkGroup, która skupia grupę marek specjalizujących się w sektorze healthcare.

Wszyscy zdajemy sobie sprawę jakie jest podejście Polaków do służby zdrowia. Czy z Pana obserwacji Polacy chętnie poddają się badaniom profilaktycznym, czy też biały kitel budzi frustrację?
Dostęp pacjentów do lekarzy specjalistów oraz badań profilaktycznych czy przesiewowych jest mocno ograniczony. My, Polacy, mam skłonność do narzekania na wszystko, a na służbę zdrowia w szczególności. Narzekania te jednak uważam za w pełni uzasadnione, każdy bowiem powinien mieć prawo w każdej chwili skontrolować swój stan zdrowia. Mimo tego pacjenci są zainteresowani dostępem do bezpłatnych badań profilaktycznych i chętnie z nich korzystają. Kiedy widzą możliwość przebadania się i skonsultowania wyników badań z lekarzem specjalistą, chętnie korzystają z tego typu okazji. Kontakt z setkami tysięcy pacjentów pokazuje nam jak wielkie jest zapotrzebowanie na tego typu usługi. Takie działania dają nam jednocześnie ogromną siłę do działania w słusznej sprawie.

Jak wygląda organizacyjnie przygotowanie mobilnych badań?
To właśnie ustalenia z klientami są podstawą wszystkich podejmowanych działań, które mają kompleksowy charakter. Zajmujemy się znalezieniem odpowiedniej lokalizacji, pozyskujemy pozwolenia od zarządów obiektów, a także prowadzimy działania z zakresu marketingu i public relations. Jednak kluczem do dobrej organizacji jest nasze doświadczenie i sieć rozległych kontaktów medycznych. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić naszym klientom konsultacje i badania z lekarzem niemal każdej specjalizacji. Przygotowanie eventu medycznego różni się od „zwykłego” eventu.

Czym różnią się te przygotowania?
W przypadku eventu medycznego, oprócz typowych zadań organizacyjnych, prowadzimy również działania związane z dokumentacją medyczną, zabezpieczeniem prawnym i ubezpieczeniowym eventu. Musimy również zadbać o odpowiednie przygotowanie specjalistycznego sprzętu medycznego, utylizację odpadów medycznych i zapewnienie odpowiednio wyszkolonej kadry medycznej. Moim zdaniem stanowi to najważniejszą część działań organizacyjnych. Właśnie dlatego organizacja specjalistycznego eventu medycznego wymaga od organizatorów dużej wiedzy i umiejętności.

Czy każde badanie można wykonać w ramach eventów medycznych?

W ramach mobilnych badań można wykonać każde badanie profilaktyczne, które nie wymaga odpowiednich warunków otoczenia. Nie podejmiemy się wykonania badania RTG czy EEG, ale Mobile Badania organizowały już eventy, które oferowały możliwość przeprowadzenia badań EKG, badań spirometrycznych, densytometrycznych, stomatologicznych czy też badań z krwi włośniczkowej, takich jak sprawdzenie poziomu cholesterolu, glukozy, trójglicerydów itp.
Realizację działań Mobilnych Badań oraz pełną ofertę można znaleźć na stronie www.mobilnebadania.pl.

Jakie branże najczęściej decydują się na przeprowadzenie takiej formy promocji firmy?
Tego rodzaju badania to szybko rozwijający się rodzaj komunikacji z konsumentami. Właściwie można powiedzieć, że w tej chwili to wiodąca forma promocji firm czy marek, chociaż nie wszystkie przedsiębiorstwa zdają sobie jeszcze sprawę z tego trendu. Obecnie na taki rodzaj promocji decydują się zazwyczaj firmy farmaceutyczne, których celem jest dbanie o zdrowie „swoich” pacjentów oraz promocja marki lub też produktów związanych z konkretnymi badaniami. Sporą część naszych klientów stanowią sieci apteczne oraz placówki medyczne, które chcą w ten sposób ocieplić swój wizerunek wśród obecnych i potencjalnych pacjentów. Inne branże to przede wszystkim FMCG i ich żywność funkcjonalna, która w bezpośredni sposób łączy się z konkretnymi badaniami. W ostatnim czasie widzimy też spore zainteresowanie ze strony branży ubezpieczeniowo-finansowej, która coraz częściej sięga po badania. Nasz produkt, w postaci badań mobilnych, ma zastosowanie w każdej branży, gdyż wszędzie tam, gdzie są ludzie, potrzebne są badania.
 

Jakie korzyści dla firmy niesie organizacja mobilnych badań? Czy mogą one „uzdrowić” firmę?
Zdecydowanie tak. Wszystko zależy od tego kto i dla kogo organizuje event medyczny oraz jaki ma cel. Inne korzyści odniesie firma organizująca badania dla swoich pracowników, której celem jest poprawa wizerunku i relacji z pracownikami. Inne profity będzie miała też firma promująca produkty prozdrowotne w centrum handlowym i badająca swoich potencjalnych klientów. W tym przypadku cele sprzedażowe z wizerunkowymi są często spójne. W każdym przypadku korzyści dla firmy są ogromne i długofalowe, gdyż udostępnianie badań jest bardzo dobrze postrzegane przez prosumentów. Dla jednego z naszych klientów przeprowadziliśmy badanie ankietowe na temat postrzegania marki. Wyniki były dla niego bardzo zaskakujące. Okazało się, że postrzeganie marki po przeprowadzeniu eventów medycznych zmieniła na poziomie 48%. Oczywiście zmiana była pozytywna.

Czy mobilne badania częściej skierowane są do klientów/konsumentów czy też pracowników/kontrahentów?
W zasadzie przewagę w tej materii mają konsumenci, ale wynika to tylko z tego, że branże „żyjące” z konsumentów wcześniej zaczęły dostrzegać wartości płynące
z mobilnych badań. Z kolei firmy posiadające sporą liczbę pracowników od niedawna zaczęły dostrzegać ich rolę oraz potencjał PR wewnętrznego. Widzimy duży zwrot w stronę eventów pracowniczych, a tym samym badań medycznych. Osobiście uważam, że podział ten powinien być 50/50, ponieważ obie strony mają ten sam cel – zdobyć i utrzymać lojalnego klienta/pracownika.

Michał Szary – Wiceprezes Zarządu | Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju | ThinkGroup
W firmie od lipca 2010 r. Jego specjalizacje to budowanie strategii komunikacji, brand management, trade marketing, psychologia sprzedaży oraz kampanie profilaktyczne. Odpowiada za pozyskiwanie nowych klientów, a także budowanie i podtrzymywanie z nimi relacji. Współpracował ze wszystkimi dotychczasowymi klientami firmy.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl