Agnieszka Gletkier: Najważniejsza jest jasna komunikacja

Agnieszka Gletkier, Hilton Worldwide Sales Poland, fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank
Na zdjęciu: Agnieszka Gletkier, Hilton Worldwide Sales Poland, fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank

„Nadal borykamy się z brakiem standardów, które miałyby odzwierciedlenie w odpowiednich regulacjach prawnych, co do których każdy miałby obowiązek się stosować”. O współpracy w branży spotkań rozmawiamy z Agnieszką Gletkier, dyrektor sprzedaży Hilton Worldwide Sales Poland, wybraną w konkursie MP Power Awards Dostawcą roku reprezentującym obiekt.

MeetingPlanner.pl: Jak postrzega pani współpracę w branży spotkań i jaki jest Pani preferowany model takiej współpracy? Zarówno z perspektywy współpracy z klientem korporacyjnym, stowarzyszeniowym, jak i z agencją?
Agnieszka Gletkier: Myślę, że wiele standardów w branży jeszcze się tworzy. W Polsce rynek nadal jest stosunkowo młody w porównaniu do krajów europejskich i USA i powinniśmy czerpać wiele od tych, którzy mają już wypracowane standardy. Dla mnie osobiście najlepszym modelem współpracy jest zawsze kontakt z klientem tzw. końcowym – czyli tym, który zleca organizację imprezy i będzie jej uczestnikiem. I tu nie ma dla mnie znaczenia, czy pracujemy z korporacją bezpośrednio, czy za pośrednictwem agencji, czy też event jest dla stowarzyszenia. Najważniejsza jest jasna komunikacja oczekiwań, zobowiązań, odpowiedzialności wszystkich stron zaangażowanych w projekt, bo dzięki temu można przygotować imprezę naprawdę „uszytą na miarę”, która zachwyci klienta. 
To wcale nie jest łatwe zagadnienie począwszy od tego, jaki brief przygotuje klient i na ile naprawdę jest on odzwierciedleniem oczekiwań, przez to jak zostanie on przetworzony przez agencję i jaki brief dostaną dostawcy (w tym hotele), skończywszy na tym, co jest realne do zaoferowania ze względu na dostępność obiektów, budżet itp. Tu na pewno kluczem jest naprawdę otwarta komunikacja i wzajemne zaufanie klienta i dostawcy oraz zaangażowanych pośredników.

 

Agnieszka Gletkier, cinemagraph Szymon Kobusiński, Studio Bank


MP.pl: Co według pani oznacza pojęcie „etyka w branży”, jakie są kluczowe wyznaczniki, którymi się pani kieruje, a jakie problemy pani dostrzega?
AG: Etyka w branży dla mnie jest tożsama z pojęciem etyki jako takiej. Nie ma innych standardów dla branży tej naszej eventowej / incentivowej czy innej.
Jeżeli chodzi o problemy, to myślę, że nadal borykamy się z brakiem standardów, które miałyby odzwierciedlenie w odpowiednich regulacjach prawnych, co do których każdy miałby obowiązek się stosować. Niestety mimo ogromnej pracy włożonej już w budowanie „branży” ze strony MPI, SITE, SOIT czy innych stowarzyszeń nadal wszyscy borykamy się z podobnymi problemami jak lojalność, zaufanie, płatności i wynagrodzenia, wysokość prowizji itp. Nadal widzę przykłady, gdzie nad etyką wygrywa własny interes i to na wszystkich frontach, a każdy taki zły wyjątek absolutnie nie sprzyja edukacji naszych klientów i budowaniu standardów.

 

MP.pl: Reprezentuje pani międzynarodową sieć hotelową, obiekty w Polsce. Jak pani ocenia pozycję Polski pod kątem? organizacji konferencji, kongresów, eventów? I co za tym idzie, jakie wyzwania stoją przed polską branżą w budowaniu tego wizerunku?

AG: Jako sieć, która w obecnej chwili rozwija się najszybciej na rynku polskim jesteśmy bardzo zaangażowani w promocję Polski dla klientów z całego świata. Organizujemy wiele przyjazdowych fam tripów przy współpracy z naszymi międzynarodowymi biurami sprzedaży, bierzemy udział w większości międzynarodowych targów, uczestniczymy w wielu wydarzeniach na arenie międzynarodowej organizowanej przez Hilton Worldwide.
Ja wychodzę z założenia, że nie da się sprzedać usług hotelu, nie sprzedając klientowi wcześniej destynacji. Nikt nie organizuje konferencji czy eventu dlatego, że w danym mieście, kraju jest świetny hotel, tylko dlatego, że ten kraj ma coś niezwykłego do zaproponowania. Zawsze promując nasze hotele w kraju, promujemy Polskę. Często słyszę pytanie, dlaczego mam zorganizować imprezę właśnie w Polsce, a nie np. we Francji itp. Polska ma świetną pozycję wyjściową, dzięki swoim wszystkim walorom. Nie wspominając o oczywistych kulturalnych, przyrodniczych, historycznych, to u nas jak w żadnym innym kraju europejskim wszystkie obiekty kongresowe, sportowe są praktycznie nowe, w większości powstały na przestrzeni ostatnich 5 – 10 lat. Mamy fenomenalne obiekty hotelowe – również w większości nowe lub po kompletnych renowacjach. Co w wielu przypadkach kluczowe ta świetna jakość może zmieścić się w znacznie mniejszym budżecie niż gdziekolwiek indziej zupełnie przeciętna. Coraz łatwiej jest do Polski dolecieć z bardzo wielu krajów.
Takiej świadomości brakuje wśród organizatorów eventów z zagranicy. Jeszcze nie patrzą na Polskę jako doskonałą destynację eventową, bo jeszcze nas nie znają. Myślę, że to jest największe wyzwanie – zbudować świadomość popartą doświadczeniem na „własnej skórze” nie świadomość opartą na spocie reklamowym. Bardzo trudne zadanie do zrealizowania, bo nie da się wszystkich przywieźć do Polski, ale warte wysiłków. Nic tak nie przekłada się na promocję, a za tym idącą sprzedaż, jak własne pozytywne doświadczenia. Jak dotąd nigdy mi się nie zdarzyło, żeby którykolwiek z naszych gości przyjeżdżających na fam trip, wyjechał z Polski rozczarowany. Wręcz przeciwnie zaskakujemy nowoczesnością, innowacyjnością, entuzjazmem, profesjonalizmem.

 

Agnieszka Gletkier karierę zawodową rozpoczynała na Bali, prowadząc tam polsko-indonezyjskie biuro podróży oraz firmę spedycyjną. Po powrocie do kraju związała się z hotelarstwem. Najpierw z siecią Accor – Novotelem Gdańsk Marina, Sofitelem Grand Sopot i centralnym biurem sprzedaży sieci, by w 2009 r. jako dyrektor sprzedaży Hilton Gdańsk i przygotowując obiekt do preopeningu, rozpocząć współpracę z siecią Hilton.
Od 2013 r. tworzy Hilton Worldwide Sales Poland, będące nową strukturą w sieci na rynku polskim i Europy Wschodniej (Bułgaria, Chorwacja, Rumunia, Czechy, Słowacja, Węgry).

Zdaniem Jury MP Powr Awards
Dlaczego głosowałam na panią Agnieszkę w tegorocznym konkursie MP Power Awards? Bo przy współpracy z hotelarzami cenię sobie profesjonalizm, doskonałą znajomość branży, transparencję we współpracy i umiejętność budowania relacji z klientami. Pani Agnieszka te cechy ma, na hotelach sieci Hilton zna się wyśmienicie, jest hotelarzem z krwi i kości. Tym, co bardzo cenię sobie we współpracy z Agnieszką Gletkier, jest umiejętność budowy relacji partnerskich bez przysłowiowego fraternizowania się. Życzę wszystkim dyrektorem hoteli takiego szefa sprzedaży, a Pani Agnieszce raz jeszcze gratuluje wyróżnienia. W pełni na tę nagrodę pani zasłużyła. Elżbieta Czarnocka, dyrektor Działu Zakupów Materiałów i Usług Nieprodukcyjnych Grupy Polpharma
Założeniem plebiscytu MP Power 12 w ramach konkursu MP Power Awards jest wyróżnienie ekspertów i osobistości branży eventowej. www.mppowerawards.com


Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl