Tomasz Piórkowski: Bardziej globalnie, bardziej lokalnie

Tomasz Piórkowski
Tomasz Piórkowski

ARTYKUŁ PROMOCYJNY

Wywiad z Tomaszem Piórkowskim, Dyrektorem Regionalnym na Polskę Południową VI Hotels & Resorts, dyrektorem generalnym angelo Hotel Katowice i andel’s Hotel Cracow.

Pierwszego lutego 2016 r. Vienna International zmieni się w Vienna House, po 26 latach działalności. Dlaczego akurat w tym momencie firma zdecydowała się na tak znaczący krok?

Choć rynek hotelarski jest dość tradycyjną gałęzią gospodarki, nie ominęły go zmiany związane z nowymi technologiami i globalizacją. Przykładem jest choćby Airbnb – aktualnie największy dostawca usług hotelowych, który nie zatrudnia ani jednego recepcjonisty czy housekeepera. Sposób myślenia i działania gości stał się bardziej globalny, lokalny i mobilny jednocześnie. Ludzie zaczęli postrzegać siebie coraz bardziej przez pryzmat wartości niż statusu, dlatego pojęcie luksusu uległo redefinicji.
To tylko niektóre z motywów, które sprawiły, że nasza spółka postanowiła obrać nowy kurs. Jej główny inicjatorem jest nasz aktualny CEO Rupert Simoner, jednakże od samego początku w proces rebrandingu zaangażowani są wszyscy pracownicy.
 

Zmieni się nazwa nie tylko całej sieci, ale również poszczególnych hoteli.
Zgadza się. Marka parasolowa Vienna House będzie odgrywać wiodącą rolę i zjednoczy hotele w ramach czterech grup: andel’s, angelo, Vienna House Easy oraz hotele Vienna House, które będą wysokiej jakości obiektami znajdującymi się w atrakcyjnych turystycznie lokalizacjach, tak jak nasz polski Amber Baltic. Nazwa sieci będzie teraz towarzyszyć każdemu hotelowi, ale jednocześnie zachowane zostaną nazwy własne obiektów. I tak w Polsce będziemy mieć: Vienna House Easy Chopin Cracow, Vienna House Amber Baltic Międzyzdroje, andel’s by Vienna House Cracow i Łódź oraz angelo by Vienna House Katowice.
Czym będą się różniły od siebie poszczególne submarki?
Finezyjny design, serdeczna obsługa, dbałość o szczegóły i proste rozwiązania to najważniejsze z wartości obowiązujące w całej sieci, jednakże każda z marek będzie podkreślać je w nieco inny sposób. Hotele submarki Vienna House to eleganckie i gwarantujące doskonały odpoczynek obiekty w miastach i kurortach. andel’s by Vienna House stawia na indywidualny, wysmakowany design, a angelo by Vienna House oferuje żywe kolory i tętniącą życiem atmosferę hotelu. Vienna House Easy to z kolei hotele, które przede wszystkim będą stawiać na prostotę oraz lokalną gościnność, domową atmosferę i codzienne, proste przyjemności.
 

A jak te zmiany odczują goście?
Wraz z nową marką pojawi się w hotelach grupy wiele udogodnień dla gości – takich, które ułatwią pobyt i uprzyjemnią spędzony czas. Śniadania niczym w wiedeńskiej piekarni z zestawem regionalnych chlebów i specjałów, świeżymi produktami w dużych lodówkach, stojakami z owocami i warzywami oraz świeżo parzoną kawą z ekspresu. Restauracje z bufetami urządzonymi w duchu lokalnych ryneczków – podobnie jak na słynnym wiedeńskim targu Naschmarkt, gdzie można najeść się do syta. Zamiast minibaru – sklepik w lobby, przypominający ten z sąsiedztwa. Przestrzeń dla dzieci. Możliwość wyboru wzoru pościeli. I nowe technologie – mobilne zameldowanie, wypożyczalnie rowerów i samochodów, ładowarki na stołach, elektroniczne usługi concierge dostępne całą dobę. To tylko niektóre z naszych pomysłów, które powstały w wyniku przysłuchiwania się potrzebom naszych gości.
 

A jak to odczują organizatorzy eventów? Jak zmienią się hotele pod kątem konferencyjnym?
Meeting plannerzy odczują zmiany już od pierwszego kontaktu z nami. Wiele procedur zostanie uproszczonych, dzięki czemu będziemy mogli jeszcze bardziej indywidualnie podchodzić do każdego zapytania. Dzięki reorganizacji wewnętrznej działu sprzedaży i konferencji oraz nowej segmentacji będziemy mogli lepiej dostosować politykę cenową i ofertę do potrzeb poszczególnych grup gości. Sale konferencyjne uzyskają nowy wystrój i zostaną zmodernizowane, tworząc wielofunkcyjne przestrzenie spotkań. Restauracje i bary hotelowe, wraz z bufetami śniadaniowymi, będą bazować na regionalności. Zmianie ulegnie również sposób serwowania przerw kawowych – co z resztą już powoli jest wdrażane.
Oczywiście goście konferencyjni będą mogli korzystać ze wszystkich udogodnień, o których wspominałem przed chwilą. A to tylko niektóre z przygotowanych przez nas nowości – o wszystkich powiemy dopiero po 1 lutego przyszłego roku. Nie chcemy wszystkiego zdradzać zawczasu. Z resztą rebranding jest procesem, który będzie nam towarzyszył przez najbliższe kilka miesięcy, więc na pewno jeszcze nie raz będziemy mogli opowiadać o czymś nowym:) Póki co zapraszam na stronę www.viennahouse.com, gdzie tydzień po tygodniu uchylamy rąbka tajemnicy.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl