Dominik Górka: Trzeba być otwartym na nowe

Dominik Górka, co-CEO, dyrektor kreatywny Live Age
Na zdjęciu: Dominik Górka, co-CEO, dyrektor kreatywny Live Age

Kreacja to egzekucja strategii oparta na dobrze wybranych pomysłach. Jej znaczenie w event marketingu jest kluczowe, pod warunkiem, że bardzo mocno pamięta o tożsamości marki, grupie odbiorców i celu projektu. W innym przypadku może być po prostu papierkiem z jakimś haiku. Na przykład: Ego. Kreatywnego.

Kwestionariusz kreatywnego wypełnił Dominik Górka, co-CEO i dyrektor kreatywny Live Age.

Kreację w mojej branży definiuję jako… Umiejętność połączenia strategii z kreatywnością. Przynajmniej tak definiuję skuteczną kreację.

Znaczenie kreacji w mojej dziedzinie określiłbym jako… Kluczowe, pod warunkiem, że bardzo mocno pamięta o tożsamości marki, grupie odbiorców i celu projektu. W innym przypadku może być po prostu papierkiem z jakimś haiku. Na przykład:
Ego. Kreatywnego.

Moja droga do tego zajęcia wiodła przez… Marketing i słowa. Jestem jednym z tych kreatywnych, którym bliżej do strategii marki niż złotych karłów na tle mchu w kolorze fuksji. Nie zmienia to faktu, że ciągle czekam na event, podczas którego przez scenę - koniecznie bez żadnego związku z tematem wydarzenia - przejdzie owca.

Do moich obowiązków należy… Selekcja. Wierzę, że praca dyrektora kreatywnego to przede wszystkim umiejętność ocenienia, które (moje lub cudze, na równi) pomysły są dobre. Niekoniecznie oznacza to, że muszę sam mieć najlepszy pomysł. Ale powinno oznaczać, że wiem, który jest najlepszy.

Moja praca nad projektem składa się z… 10 proc. bujania w obłokach i 90 proc. pracy nad tematem.

Pracę nad projektem rozpoczynam od… Przyglądnięcia się brandowi. Każdy event, nawet jeśli Klient tego nie widzi, jest częścią narracji, którą marka już prowadzi.

Gdy nie ma pomysłów… Są inni ludzie, inny czas, albo… jedno i drugie. A jeśli nie ma, pozostaje jeszcze umiejętność budowania opowieści :-)

Najciekawsze w tej pracy jest… Ciągła zmiana narracji. Praca dla nowych marek, poznawanie nowych organizacji i uczenie się nowych rzeczy. To się nie nudzi. Czasem ciekawy jest też rezultat.

Najtrudniejsze w tej pracy to… Chęć połączenia (a często przekonanie, że to niemożliwe) marzeń o odważnym koncepcie, z potrzebą wygrania przetargu.

Niezbędne do wykonywania tego zawodu umiejętności i kompetencje to… Myślę, że jest co najmniej kilka sposobów na bycie dobrym kreatywnym w live experience. Sporo zależy od struktury agencji i jej klientów. Ale niezależnie od modelu pracy i predyspozycji, trzeba być otwartym na nowe.

Dobra kreacja jest wtedy gdy… Równocześnie: tworzy nowe experience i nie zmienia genotypu marki. Event bardzo rzadko jest sposobem na zmianę marki. Najczęściej ma zmienić głównie jej relacje z odbiorcami.

Ludzie ciągle mylą kreację z… Efektem wow. Niestety dotyczy to też klientów. Tymczasem kreacja to egzekucja strategii oparta na dobrze wybranych pomysłach.

Ciągle nie podoba mi się… Za mały szacunek do kompetencji strategicznych i kreatywnych w pracy agencji live.

Ciągle marzę o… Live kompletnym. Gdy będę w pełni zadowolony z pomysłu i egzekucji. Przekonany, że otworzyliśmy pudełko czekoladek, o których smaku nikt nie miał pojęcia, chociaż każdemu wydaje się, że czekał na ten smak od zawsze. I że w dodatku one wyglądają tak, jak smakują.
A może to nieprawda. Ostatecznie wolę kawę i migdały od słodyczy.

Ciągle walczę z… Przelewaniem się czasu i treści.

Inspiracji szukam… Wszędzie. Ale niekoniecznie szukam. Czasem wystarczy być na nie otwartym, a potem zapamiętać. Dobry kreatywny to złodziej z pamięcią i wyobraźnią, który potrafi przetopić przy okazji ukradzioną broszkę w ruchomy mechanizm.
 
Ostatnio zachwyciło mnie… „Trouble of the world” Mahalii Jackson w porażająco aktualnej wersji Sinead O’Connor. I to, że moja Inka uważa, że może jest tak, że tylko ludzie uważają wszystkie wyspy na ziemi za odkryte, a one tak naprawdę odkryte nie są.
Ale tak w ogóle, to jestem raczej stały w zachwytach. Od lat tymi samymi: muzyką, sztuką, literaturą, przyrodą i ludźmi.

Efekt wow to dla mnie… Bardzo potrzebny i bardzo szkodliwy faktor w komunikacji live.

Błąd, którego już nigdy nie popełnię… Obawiam się, że nie złożę takiej deklaracji.

Stereotypy versus rzeczywistość w tym obszarze to… Eventy to gwiazdy, emocje i rock&roll. A kreacja to rzucenie pomysłem, pomiędzy rozmową o czyś oryginalnym. Na tych dwóch elementach wciąż przewracają się marzenia wielu osób zaczynających pracę w komunikacji live.

Gdybym mógł trzy rzeczy zmienić w tej branży, w tym momencie, to byłoby to

  • Proces tworzenia i realizacji. Marzę o sytuacji, gdy agencja jest wybierana przez klienta na podstawie prezentacji własnej, a potem razem z klientem zabieramy się za strategię, kreację i produkcję (w tej kolejności).
  • Cel komercyjnej komunikacji live. Chciałbym częściej mieć poczucie, że na lepsze zmieniamy coś więcej niż sprzedaż.
  • Sposób wynagradzania agencji. Chodzi mi o zasadę doceniania pracy i kompetencji, a nie obrotu. Rezultatem byłyby lepsze agencje. I lepsze projekty live.


W wolnych chwilach… Jazz. Blues. Gitara. Opowiadania. Powieści z motywem dzieła sztuki, albo bez, jeśli to Cormac McCarthy. Sztuka współczesna. Filmy. Góry i górki. Synowie i córki. Za dużo myślenia o tym, jak zmieniać na lepsze. I o wiele za mało działania. Real LIVE.

Kwestionariusz kreatywnego wypełnił Dominik Górka, co-CEO, dyrektor kreatywny Live Age
Marketer i dyrektor kreatywny. Autor konceptów kreatywnych dla projektów live experience, promocji i incentive wymagających marek.
Od 20 lat wspólnik w agencji eventowej Live Age (wcześniej Grupa Manta). W latach 1994-2000 marketing manager i dyrektor marketingu Haxel. W latach 2015-2019 prezes zarządu Stowarzyszenia Re-Prezentacje, organizatora Festiwalu Non-Fiction. Wprowadził pojęcie „komunikacja live“ do języka polskiego marketingu. Na Krakowskiej Akademii im Andrzeja Frycza Modrzewskiego autor pierwszych w Polsce zajęć z komunikacji live. Promuje coopetition, jako model działania branży komunikacji marketingowej. Członek zarządu Klubu Agencji Eventowych SAR.

Cykl Kwestionariusz kreatywnego czyli kreatywny punkt widzenia
Przedstawiamy ludzi związanych z zadaniami definiowanymi jako „kreacja” i odpowiedzialnymi za tę czasem nie do końca określoną, ale kluczową w branży przemysłu spotkań przestrzeń pracy nad wydarzeniem. Prezentujemy ich punkt widzenia, kreację i kreatywnych w różnych odsłonach.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl