Annette Gregg: Firmy kierowane przez kobiety, są bardziej rentowne
Kobiety wnoszą bardziej holistyczne podejście i punkt widzenia do rozwiązywania problemów, są naturalnymi budowniczymi mostów, które mogą stymulować integrację i współpracę.
Annette Gregg, senior vice president experience w stowarzyszeniu Meeting Professionals International odpowiada na pytania Krzysztofa Celucha w cyklu „She means business…”.
Krzysztof Celuch: SheMeansBusiness - czyli…?
Annette Gregg: SheMeansBusiness skupia się na sile, jaką kobiety w biznesie mogą mieć, gdy mają szansę i dostęp do wpływowych stanowisk, strategicznych projektów i decyzji o budżetach. Dane pokazują, że firmy kierowane przez kobiety, są bardziej rentowne niż firmy kierowane przez mężczyzn. Kobiety wnoszą bardziej holistyczne podejście i punkt widzenia do rozwiązywania problemów, są naturalnymi budowniczymi mostów, które mogą stymulować integrację i współpracę. Moim zdaniem więcej firm i krajów powinno być kierowanych przez kobiety.
KC: Branża eventowa w twoich oczach w najbliższych 24 miesiącach?
AG: Niedawny sondaż przeprowadzony przez MPI pokazuje, że ponad 40 proc. planistów spodziewa się odbyć ponownie spotkania na żywo w 2021 roku. Myślę, że w ciągu najbliższych 24 miesięcy nastąpi wstępne wznowienie małych spotkań biznesowych, a większe targi i konwencje zaczną być organizowane pod koniec 2021 i w 2022 roku. MPI ma swój własny, duży kongres w formacie hybrydowym na początku listopada. Naszym celem jest pokazanie branży, że nie musimy już dłużej czekać, że możemy się bezpiecznie spotkać. Nasza branża wciąż boryka się z bezrobociem i utratą dochodów, musimy być na tyle odważni, aby ponownie zacząć się spotykać.
KC: Co jest dla ciebie największym wyzwaniem XXI wieku?
AG: Największym wyzwaniem XXI wieku dla mnie jako lidera stowarzyszenia jest rywalizacja o przestrzeń mentalną i lojalność. Powód, dla którego ktoś dziś jest członkiem stowarzyszenia zawodowego, nie jest tym samym powodem, dla którego mógł dołączyć, kiedy zrobiłam to np. ja, czyli w latach 90. Nie możemy zakładać, że młodsze pokolenia widzi tę samą propozycję wartości. Są świadomymi konsumentami produktów i wartości - nie chcą marnować czasu i nie inwestują pochopnie swoich pieniędzy. Wyzwaniem jest posiadanie oferty elastycznej i spersonalizowanej, a to skomplikowane przedsięwzięcie.
KC: MPI i WEC - nadchodzi wielkie wydarzenie? Jakieś szczegóły, coś, o czym powinniśmy wiedzieć?
AG: Planowanie imprezy hybrydowej, takiej jak World Education Congress w erze covid, było jednym z największych wyzwań w mojej karierze. Jak wspomniałam wcześniej, jesteśmy przekonani, że zgodnie z naszymi wytycznymi i kodeksem odpowiednio chronimy naszych uczestników i liczę, że higiena i dystans społeczny będą mocną stroną tego wydarzenia.
Wyzwania wiążą się z tak wieloma sprzecznymi sugerowanymi praktykami, które wpływają na każdy podejmowany przez nas wybór logistyczny. W większości są to zalecenia i tylko niektóre wymogi są naprawdę obligatoryjne. Gra nieustannie się zmienia w trakcie naszego cyklu planowania, jeśli chodzi o politykę rządu, co zmusza nas do dostosowywania sposobu konfigurowania sal, przydzielania sesji naukowych, a nawet konieczności znajdowania nowych mówców w ostatniej chwili. Cieszymy się, że możemy być jednym z pierwszych wydarzeń branżowych na dużą skalę, abyśmy mogli pokazać naszej branży, jak bezpiecznie ponownie się spotkać. Mam nadzieję do zobaczenia na WEC już 3 listopada w Teksasie lub wirtualnie.
Annette Gregg, CMM, MBA, wiceprezes ds. doświadczeń w Meeting Professionals International (MPI)
W MPI kieruje zaangażowaniem społeczności, zespołami wydarzeń i edukacją oraz dostarcza programy dla 16 tys. członków na całym świecie. Ma bogate doświadczenie w branży spotkań i hotelarskiej, zajmowała stanowiska kierownicze w korporacjach, stowarzyszeniach i organizacjach non-profit. Regularnie wygłasza prelekcje na takie tematy, jak różnorodność i nieświadome uprzedzenia, promowanie kobiet w miejscu pracy oraz różnorodne zagadnienia związane z rozwojem zawodowym. Anette wykładała na kilku uniwersytetach, w tym na wiodącym programie certyfikacji spotkań i wydarzeń na Uniwersytecie Stanowym w San Diego (SDSU), a obecnie jest instruktorką przywództwa dla swoich studentów w jednym z programów. Została wybrana Instruktorem Roku w SDSU i wprowadzona do Circle of Excellence Centre for Business Intelligence. Jest uhonorowana nagrodą Women in Tourism and Hospitality oraz zdobyła nagrodę Coach Award dla Association of Women in Events i Planner of the Year dla MPI San Diego. Została umieszczona na liście MeetingsNet Changemakers za swoją pracę na rzecz wzmacniania pozycji kobiet. Annette Gregg zasiadała w zarządzie MPI.
dr Krzysztof Celuch – adiunkt na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem biznesem w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie, prezes Celuch Consulting. Profesor na Uniwersytetach w Austrii, Francji, USA i Chinach oraz trener i coach (CMM, CITE, CIS, HMCC, CED).
Przewodniczący jury konkursu MP Power Awards® oraz członek kapituły nagrody MPI RISE Award (USA). Specjalizuje się w przemyśle spotkań, przywództwie, event marketingu i zarządzaniu wydarzeniami.
Krzysztof pomaga organizacjom, instytucjom i przedsiębiorstwom w obszarach zarządzania, komunikacji i projektowania biznesu, w szczególności w odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej i przemysłu spotkań.
W cyklu Celuch pyta… She means business… Krzysztof Celuch prowadzi rozmowy z przedstawicielkami międzynarodowego rynku spotkań, które w swoich często bardzo specjalistycznych sektorach branży osiągnęły sukces. Jaka jest ich strategia i jakimi wartościami kierują się w biznesie? Co stanowi największe wyzwania? Jaka jest branża w ich oczach? Jaki ich specjalizacja ma wpływ na rozwój rynku.
Celuch pyta… She means business – pierwszy wtorek miesiąca