Krzysztof Paradowski: Najważniejszy jest kontent

Nawet najlepszy sprzęt nie odniesie pożądanego efektu, jeśli nie będziemy w stanie wykorzystać jego możliwości, wypełniając go treścią, która zaangażuje uczestników wydarzenia. Rozmawiamy z Krzysztofem Paradowskim, prezesem zarządu, Concept Music Art, nagrodzonym w MP Power Awards®.
MeetingPlanner.pl: Jaką wartość z punktu widzenia pana doświadczeń, obserwacji rynku, współpracy z różnymi klientami mają projekty eventowe?
Krzysztof Paradowski: Wartości biznesowe w naszej branży to niezmiennie jakość, innowacyjność satysfakcja klienta. Uważam jednak, że w procesie przygotowania jakiegokolwiek przedsięwzięcia czy projektu, warto skupić się na czymś więcej niż tylko maksymalizacji zysków. W obecnych czasach, gdzie dostęp do sprzętu i informacji jest nieograniczony, to właśnie wartości i ludzie decydują o wyjątkowości danego projektu. To właśnie spójny i uporządkowany ale jednocześnie autentyczny i wyjątkowy system wartości przyciąga klientów, najlepszych pracowników i sprawia, że ludzie i odbiorcy czują się częścią czegoś wyjątkowego. Taka praca ma właśnie sens.
MP: Jak postrzega pan współpracę w branży, jaki jest pana preferowany model takiej współpracy? Zarówno z perspektywy współpracy z agencją, jak i klientem?
KP: W CMA staramy się nie tylko wykonywać w sposób wyjątkowy nasze projekty lecz także kształtować postawy i budować trwałe relacje. Jesteśmy członkiem stowarzyszeń branżowych, wspieramy projekty społeczne, chętnie dzielimy się wiedzą i naszym 20-letnim doświadczeniem. Z racji różnorodności działań jakie podejmujemy (różne typy wydarzeń, ich skala i różne lokalizacje w całej Europie) stawiamy na zawsze na współpracę, zaangażowanie i współtworzenie – „teamwork makes the dream work”!
MP: Co według pana oznacza pojęcie „etyka w branży”, jakie są kluczowe wyznaczniki, którymi pan się kieruje, a jakie problemy pan dostrzega?
KP: Mamy to szczęście, że w ciągu 20 lat naszej działalności trafiamy na wyjątkowych ludzi, partnerów i klientów. Swój biznes opieramy zawsze na szacunku dla innych podmiotów, pracy i własności. Oczekujemy tego od również od innych. Zachowania nieetyczne mogą dawać przewagę konkurencyjną, ale jest to przewaga zbudowana na krótką metę, która w dłuższej perspektywie przynosi zawsze więcej szkody niż korzyści. W kontekście wyzwań w branży, które warto przedyskutować w większym gronie i skupić na nich swoją uwagę wymieniłbym problem własności intelektualnej w eventach. Często na etapie ofertowania klienci wymagają przygotowania i przedstawienia pełnej koncepcji kreatywnej. Oferta danej agencji nie zostaje wybrana, a jak się później okazuje koncepcja zostaje zrealizowana w większym lub mniejszym stopniu przez inny podmiot.
MP: Czy nowe technologie, nowoczesne rozwiązania techniczne, multimedialne zdominują sposób tworzenia scenariuszy, oprawy eventów?
KP: Nasze wydarzenia często są określane mianem „where technology meets art”. Myślę, że tak – technologia jest obecnie jednym z najważniejszych czynników sukcesu. Jednakże technologia użyta mądrze, ze smakiem i wyczuciem. Najważniejszy natomiast jest kontent. Nawet najlepszy sprzęt nie odniesie pożądanego efektu, jeśli nie będziemy w stanie wykorzystać jego możliwości wypełniając go treścią, która zaangażuje uczestników wydarzenia.
MP: Co buduje przewagę konkurencyjną firmy dostarczającej usługi, rozwiązania, pomysły w obszarze techniki i multimediów eventowych?
KP: Po pierwsze budowana przez lata wiedza i doświadczenie. Po drugie zaangażowani ludzie, którzy przepracowali na danym sprzęcie w różnych charakterystykach tysiące godzin. Daje to gwarancję jakości, niezawodności i zaoszczędzonego przez klienta czasu – co w przypadku firmy dostarczającej tego typu rozwiązania jest kluczowe. Ważne jest nieustanne kształcenie się, śledzenie nowych rozwiązań technologicznych, czy to przez wymianę wiedzy i szkolenia w polskich i międzynarodowych stowarzyszeniach branżowych czy przez udział w targach i analizę światowych trendów. No i na koniec kontent – istotne jest nie tylko używanie sprzętu ale maksymalne wykorzystanie jego możliwości poprzez spójne z koncepcją kreatywną eventu, filmy czy animacje.
Krzysztof Paradowski, prezes zarządu, Concept Music Art, nagrodzony w MP Power Awards® w kategorii Dostawca – multimedia
Z branżą spotkań związany jest od ponad 13 lat. Obecnie zarządza firmą Concept Music Art. Jest autorem wielu koncepcji wydarzeń komercyjnych i kulturalnych, producentem, scenografem oraz pasjonatem nowoczesnych technologii multimedialnych. Jak podkreślają jego współpracownicy, to człowiek renesansu dzisiejszych czasów z ponadczasowymi umiejętnościami interpersonalnymi. Wytrwały, konsekwentny i dynamiczny w biznesie, a przy tym osoba z najwyższą kulturą osobistą. Jego domeną jest spokój, uważność i wielozadaniowość.
Wśród największych osiągnięć wymienia wykorzystanie najnowszej technologi w branży eventowej zgodnie z mottem firmy CMA: „Where technology meets art”.
Zdaniem Jury MP Power Awards®
Krzysztof jest związany z branżą od kilkunastu lat i dał się poznać jako prawdziwy człowiek – orkiestra. Jest nie tylko autorem wielu koncepcji wydarzeń komercyjnych i kulturalnych, ale także producentem i scenografem, śmiało sięgającym po nowoczesne technologie multimedialne, idealnie łączącym technologię ze sztuką. Znajduje też czas na dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z branżą, m.in. w ramach działalności w stowarzyszeniach branżowych.
Krzysztof Michniewicz, prezes zarządu ICP Group SA
Założeniem plebiscytu MP Power 12 w ramach konkursu MP Power Awards® jest wyróżnienie ekspertów i osobistości branży eventowej.