Michał Czerniak: Magiczne pudełko nie zrobi efektu wow

Poprzez realizowane przez nas warsztaty z zakresu technologii AV, staramy się prezentować dostępne możliwości, aby pomóc kreatywnym w przygotowaniu jak najlepszych koncepcji. Rozmawiamy z Michałem Czerniakiem, wiceprezesem zarządu Brill AV Media, nagrodzonym w konkursie MP Power Awards.
MeetingPlanner.pl: Jaką wartość z punktu widzenia twoich doświadczeń, obserwacji rynku, współpracy z różnymi klientami mają projekty eventowe?
Michał Czerniak: Projekty, z którymi mamy do czynienia, to dwa główne działania: komunikacja marketingowa skierowania do klienta końcowego oraz komunikacja wewnętrzna skierowana do członków danej organizacji. Zwłaszcza w komunikacji marketingowej działania eventowe dają możliwość dotarcia do wąskiej grupy odbiorców, której chcemy przekazać spersonalizowany komunikat. Dają również możliwość budowania bliskich i bezpośrednich relacji, co stanowi największą wartość.
MP.pl: Jak postrzegasz współpracę w branży, jaki jest twój preferowany model takiej współpracy? Zarówno z perspektywy współpracy z agencją, jak i z klientem?
MC: Czy pracujemy z klientami, dostawcami, pracownikami i innymi najważniejsze jest wzajemne zrozumienie i szacunek, jeśli wszyscy uczestnicy naszej branży eventowej będą o tym pamiętać na pewno będzie się łatwiej wszystkim pracować i przyniesie to korzyści dla wszystkich podmiotów tego runku.
MP.pl: Co według Ciebie oznacza pojęcie „etyka w branży”, jakie są kluczowe wyznaczniki, którymi Ty się kierujesz, a jakie problemy dostrzegasz?
MC: Bardzo trafnie ujął to prof. Bartoszewski słowami „Warto być uczciwym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieuczciwym, ale nie warto”. Każdy z nas ma własny system moralny odnośnie podejmowania decyzji i działań zarówno tych codziennych, jak i strategicznych. Myślę, że warto być uczciwym, pomimo iż faktycznie nie zawsze się to opłaca.
MP.pl: Czy nowe technologie, nowoczesne rozwiązania techniczne, multimedialne zdominują sposób tworzenia scenariuszy, oprawy eventów?
MC: W chwili obecnej dostępny jest na rynku cały wachlarz technologii i rozwiązań do kreacji spektakularnych eventów. Nie ma magicznego pudełka, które zostanie zamontowane i zrobi efekt wow. Wszystko w rękach agencji eventowych a zwłaszcza działów kreatywnych, które z technologie będą potrafiły wykorzystać, do czego szczerze zachęcam. My poprzez realizowane przez nas warsztaty z zakresu technologii AV, staramy się zaprezentować dostępne technologie i ich możliwości, aby pomóc kreatywnym w przygotowaniu jak najlepszych koncepcji.
Michał Czerniak, wiceprezes zarządu, Brill AV Media Absolwent wydziału ekonomicznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz studiów podyplomowych na kierunku Zarządzanie Małym i Średnim Przedsiębiorstwem warszawskiej SGH. Ukończył szereg szkoleń i kursów z dziedziny zarządzania firmą i kapitałem ludzkim. Przygodę z branżą eventową rozpoczął w 2005 roku na Węgrzech, w firmie „matce” obecnego Brill AV Media, gdzie przez dziewięć miesięcy pełnił funkcję audio visual managera w Hotelu Intercontinental w Budapeszcie. Po powrocie do Polski, w 2006 roku rozpoczął budowanie polskiego oddziału firmy. Obecnie Brill AV Media Sp. z o.o., w której jest dyrektorem zarządzającym, wiceprezesem zarządu i udziałowcem, jest międzynarodową firmą działającą na rynku usług audiowizualnych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej przy ścisłej współpracy z partnerami z Węgier, Czech, Słowacji i Austrii.
Cyklicznie organizuje warsztaty z techniki eventowej dla pracowników agencji i korporacji, podczas których uczestnicy mogą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu organizacji eventów od strony technicznej, poznać możliwości i sposób działania sprzętu, porozmawiać z realizatorami oraz dowiedzieć się, jak działają poszczególne urządzenia.
W wolnych chwilach przemierza polskie drogi na motocyklu, gra w tenisa ziemnego, a zimą jeździ na nartach i snowboardzie. Za sobą ma także pierwsze sukcesy w maratonach i triathlonie.
W konkursie MP Power Awards 2016, w plebiscycie MP Power 12 został nagrodzony w kategorii Dostawca – Multimedia.
Zdaniem Jury MP Power Awards
Michała poznałam ponad 10 lat temu, w 2008 r. pracowałam z nim po raz pierwszy. To była współpraca idealna – szacunek, zaufanie, niezawodność, bezpieczeństwo, elastyczność i sympatia. Minęło trochę lat. Zrobiłam z Michałem wiele projektów i znam bardzo dużo osób, które z nim pracowały. Moje zdanie wciąż takie samo. Może tylko jeszcze więcej sympatii, i szacunku, i zaufania, i bezpieczeństwa. Cztery nominacje i w końcu statuetka. Niczym Leonardo di Caprio. Zawsze doceniany, nie zawsze wyróżniany. Skromny Michał.
Sylwia Banaszewska, prezes zarządu MeetingPlanner.pl
Założeniem plebiscytu MP Power 12 w ramach konkursu MP Power Awards jest wyróżnienie ekspertów i osobistości branży eventowej. www.mppowerawards.com