MP Impact Awards® 2023: laureaci kategorii Kampania
Prezentujemy laureatów pierwszej edycji MP Impact Awards® w kategorii „Kampania”, czyli zwycięski projekt: Małopolska – cel podróży oraz dwa finałowe projekty: Kreujemy coś więcej – kampania odpowiedzialny biznes i Poland. More than you expected.
Zwycięzca: Małopolska – cel podróży
Realizatorzy: Małopolska Organizacja Turystyczna (lider), współorganizatorzy Urząd Miasta Krakowa – Kraków Convention Bureau, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego
Projekt, finansowany z Funduszy Europejskich, promuje Małopolskę i Kraków jako miejsca gościnne, przygotowane na ponowne spotkanie z turystami, po pandemii, zapewniające komfort i bezpieczeństwo podczas zwiedzania i wypoczynku. Celem przedsięwzięcia była odbudowa ruchu turystycznego w Krakowie i Małopolsce, a każdy z partnerów odpowiadał za inny obszar działań. Region Małopolska zajmował się komunikacją produktów związanych z turystyką wypoczynkową w ramach kampanii w internecie. Miasto Kraków natomiast skupiało się na promowaniu turystyki biznesowej. W tym celu przedstawiciele Kraków Convention Bureau brali udział w międzynarodowych targach turystyki biznesowej i warsztatach. Organizowany był fam trip „Experience Kraków. Visit Małopolska”. Działania promocyjne były prowadzone w prasie zagranicznej oraz w internecie.
Kampania rozpoczęła się 1 maja 2022 roku i najpierw objęła rynek brytyjski i niemiecki, a następnie rynki: austriacki, szwajcarski, włoski, skandynawski i amerykański. Działania były skierowane do osób w wieku 25 – 50 lat, a w przypadku działań biznesowych odbiorcami byli międzynarodowi przedstawiciele MICE.
Budżet całego projektu wyniósł 24 mln zł, z czego na kampanię krajową przeznaczono 8 mln zł, a na kampanię zagraniczną – 16 mln zł. Do turysty krajowego kierowano działania pod hasłem „Daj się ugościć! Odwiedź Kraków! Odkryj Małopolskę!
Efekty
- realizacja trzech filmów z wykorzystaniem sylwetek ambasadorów Krakowa i Małopolski
- realizacja 10 wirtualnych spacerów po obiektach konferencyjnych
- pozycjonowanie angielskiej wersji strony Kraków Convention Bureau
- kampania promocyjna MICE w prasie oraz w internecie
- fam trip „Experience Kraków. Visit Małopolska” dla meeting plannerów z zagranicy
Finalista: Kreujemy coś więcej – kampania odpowiedzialny biznes
Realizator: Arche Hotele
Kampania, realizowana od stycznia do grudnia 2023 zakładała popularyzację celów zrównoważonego rozwoju w branży spotkań oraz propagowanie tolerancji i przeciwdziałanie wykluczeniu. Promowała eventy angażujące osoby z niepełnosprawnością intelektualną jako formę integrującą zespoły i włączała w kampanie marketingowe osoby z niepełnosprawnością. Popularyzowane były eventy w stylu „powrót do źródeł”, organizowane w urokliwych polskich wsiach oraz działania ekologiczne, takie jak sadzenie lasów czy sprzątanie rzek i jezior. Odbiorcami działań byli klienci indywidualni, dla których przeznaczony był content „Dołącz do naszej historii”, podmioty z rynku MICE – poprzez promocję eventów odpowiedzialnych społecznie w miejscach zabytkowych oraz seniorzy. Hasło „stronimy od ekskluzywności na rzecz inkluzywności” miało pokazać, że kampania dociera do każdego i umożliwia doświadczanie wrażeń, niezależnie od statusu społecznego.
Finalista: Poland. More than you expected
Realizator: Polska Organizacja Turystyczna – Poland Convention Bureau
Kampania o charakterze wizerunkowym na rynku MICE „Poland. More than you expected”, miała na celu zwiększenie zainteresowania Polską jako atrakcyjną lokalizacją do organizacji kongresów, konferencji i podróży motywacyjnych oraz odbudowanie branży po pandemii. Realizowana była poprzez artykuły sponsorowane, newslettery, informacje prasowe oraz destination reports, przygotowywane z mediami branżowymi z zagranicy. Działania w internecie obejmowały także landing page, którego częścią był blog, oraz aktywność w mediach społecznościowych, między innymi performance marketing oraz influencer marketing. Podczas targów branżowych realizowany był marketing sensoryczny. Realizatorzy kampanii skupili się na prezentowaniu Polski jako miejsca bezpiecznego dla uczestników wydarzeń i budowaniu zaufania do naszego kraju jako sprawdzonego i doświadczonego partnera w organizacji wydarzeń biznesowych w oparciu o konkretne przykłady.
Trwa przyjmowanie zgłoszeń MP Impact Awards® 2024. Projekty można zgłaszać do 30 października. Sprawdź szczegóły >>>